Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Dacia Lodgy sajnos csak június végétől debütál hazánkban, de a genfi üléspróbát követően azt hiszem, könnyű szívvel mondhatjuk, hogy a piac legolcsóbb hétszemélyes egyterűjének szánt modellre érdemes lesz várni. A prospektus ugyanis nem viccel, és a harmadik sor lábtere olyannyira veri a konkurenciát, hogy oda még a luxusautók vezetőhelyén is gyakorta szűkölködő, majd’ két méter magas kollégánk is behajtogathatta magát.

Hét fő számára is viszonylag tágas lesz a Lodgy

A 4,5 méteres hosszúság és az 1,75 méteres magasság is aláhúzza, hogy az utastér módfelett szellős, öt üléssel a csomagtér 827 literes, míg az összes ülőhelyet kihasználva 207 liternyi poggyászt vihetünk magunkkal, de költözéskor 2,6 köbméternyi bútort is elnyelhet a Dacia óriása.

Noha a Marokkóban gyártott egyterű anyaghasználatától a 3-4 millió forintos alapár tükrében nem szabad csodát várni, de új kedvencünkre kicsit többet áldozva bizony ünneplős ruhát is húzhat a Lodgy: többek között érintőképernyős navigációs rendszer, Bluetooth-kapcsolat, és ülésfűtés is rendelhető lesz, miközben az Ambiance és Laureate felszereltségi szintektől fogva parkolóradarral, multifunkciós kormánykerékkel, és USB-csatlakozóval is gazdagíthatjuk új kedvencünket.
Igen bőségesen is felszerelhető a Dacia egyterűje
Noha a versenypályákon bizonyító felmenőjével ellentétben a Lodgy nem lesz rakéta, de azért a motorháztető is tartogat meglepetéseket. Itt debütál ugyanis az 1,2 literes közvetlen befecskendezéses TCe turbómotor, ami 115 lóerős teljesítményt mozgósít, miközben mellette várhatóan az 1,6 literes, 85 lóerős benzinmotor, valamint az 1,5 literes öngyulladós egység 90 és 110 lóerős változatai alkotják majd a kínálatot.
Van Lodgy, ami ilyet is tud

A hét személy utaztatására is alkalmas egyterű gyakorlatban felmutatott képességeiről persze csak az első tesztek után nyilatkozhatunk, de mindenesetre bíztató, hogy a Virtual-Car lelkes tervezői máris fantáziát látnak az autóban, így adva ízelítőt azokból a lehetőségekből (1. kép), melyekkel az újdonság a fiatalos lelkületűek számára is vonzóvá tehető.

Kommentek