Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A szépség szubjektív, ezt jól tudjuk. Mégis kijelenthető, hogy az Infiniti Q60 Coupé jó eséllyel pályázik a középkategória legszebb kupéja címre. Ráadásul a sorozatgyártású változat sem marad potens erőforrás nélkül: biturbó V6-ossal is elérhető lesz.

Vonzó megújulás - galériaÉppen csak annyi változott a tavaly tavasszal bemutatott koncepcióhoz képest, amennyinek muszáj volt. Az Infiniti Q60 így igazán csábító, kecses formákkal megáldott kupé maradt. A formák pedig nem csak látványra áramvonalasak: a sportos kialakításhoz képest egészen jó, mindössze 0,28-as légellenállási együtthatót tud felmutatni a prémium középkategóriás. A V6-os modell emellett aktív hűtőráccsal is rendelkezik, amely segíti a gyors bemelegedést és a jobb szellőzést.

Méretben a típus egyébként elődjéhez, a G37 Coupé-hoz (később régebbi Q60) képest csak minimálisan változott. A két modell tengelytávja (2,85 m) például megegyezik, teljes hosszban és szélességben viszont az új van előrébb 3-3 centivel (4683, 1850 mm). Az új generáció magassága csökkent egyedül, ám az is mindössze csak egyetlen centiméterrel.

Akár 405 lóerővel - galériaA VR30-as kódszámú, új fejlesztésű, háromliteres, V6-os biturbó egység a Nissan/Infiniti saját fejlesztése, és rögtön két teljesítményszinten lesz elérhető. A szerényebb kiadás 305 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud felmutatni, ráadásul utóbbit már 1600-as fordulatszámtól, egészen 5200-ig. Az izmosabb variáns erre nem kevesebb, mint további 100 lóerőt pakol, az így előállt 405 tagú méneshez ráadásul 475 Nm nyomaték csatlakozik, változatlan fordulatokon.

Az erőt továbbra is a hétfokozatú bolygóműves automataváltó továbbítja a hátsó kerekekhez. A hajtáslánc amerikai normák szerinti vegyes fogyasztása 10 liter – nálunk valószínűleg ennél alacsonyabb adatokkal szembesülünk. A legfrissebb hírek szerint ugyanis elérhető lesz mindkét változat a hazai piacon is.

A Mercedes-Benz-től származó, kétliteres, 211 lóerős turbómotor (350 Nm) szintén egészen biztosan kapható lesz itthon, Arra már kisebb esély van, de elképzelhető, hogy a 365 lóerős hibrid, valamint a 170 lóerős dízel is elérhető lesz a Q60-hoz is. Az összkerékhajtás megjelenése sem kizárt.

Belül a Q50 köszön vissza, a központi rendszer viszont gyorsabb lett

Hagyományos kormányművel is elérhetőA modellben ünnepli premierjét az Infiniti második generációs direkt kormányműve, amely nem rendelkezik mechanikai kapcsolattal a kerékkel. A pontosabban kommunikáló volán mellett újdonság a dinamikusan változó lengéscsillapítás is. A feszesebb alaphangolás mellett a zajkomfortra kimondottan nagy figyelmet fordítottak a mérnökök: még a felnik küllőit is a simább futás érdekében hangolták, és az összes Q60-as aktív zajcsökkentést kap, amely ellentétes hanghullámokkal öli ki a nem kívánatos motorzajokat.

Emellett a 13 hangszórós Bose rendszer is új fejlesztés; hangzását kimondottan a Q60 belső teréhez hangolták. A központi rendszer is tovább fejlődött: gyorsabb processzor és új funkciók teszik okosabbá és intuitívabbá.

A modell európai premierje a márciusi Genfi Autószalonon lesz, ahonnan már élőben, európai specifikációkkal jelentkezünk; ezt követően a forgalmazás a nyár folyamán indul. Ami az árakat illeti, várhatóan valamivel 12 millió forint feletti beugróra számíthatunk, a határ pedig a motorizáltságtól függően egészen valamivel 20 millió fölé nyújtózhat.

Kommentek