Végre rendes benzinmotort kapott a Renault Kadjar

Nyomtatás

Eddig nem volt könnyű dolga annak, aki egy megfelelően motorizált benzines Renault Kadjarra vágyott, ugyanis a franciák különben remek, kiváló ár/érték arányú közepes méretű crossoveréhez mindeddig egyetlen benzinmotor volt elérhető a 130 lóerős 1,2 literes turbós 4-hengeres képében, amelynek bár papíron korrektnek tűnnek a specifikációi, a kis ‘egykettes’ azért elég lagymatagul mozgatta a nem éppen pehelysúlyú, ráadásul szép nagyra nőtt szabadidőmodellt.

Nem mondhatjuk azt, hogy alulmotorizált lenne vele a Kadjar, de a fokozottabb menetdinamikai igényeket nem képes kielégíteni a TCe 130 kódjelű erőforrás - sem a széria 6-fokozatú kézi váltóval, sem pedig az opcionális 7-sebességes duplakuplungos EDC automatával. Azonban a Renault végre rádöbbent erre, és bevezetett a kínálatba egy új (pontosabban régi-új) motort, ami már kiválóan passzol a Kadjarhoz: a Renault-Nissan konszern ‘jó öreg’ 1618 köbcentis 1,6 literes, 4-hengeres turbós benzineséről van szó, ami TCe 160 típusjellel érhető el a Kadjarhoz, kizárólag elsőkerékhajtással, 6-fokozatú kézi váltóval és a ‘Night & Day’ fantázianevű csúcsfelszereltséggel. A motor 5200/percnél 163 lóerő, illetve 2000/percnél 240 Nm leadására képes, vagyis ugyanarról az egységről beszélhetünk, ami a Nissan Qashqai-ban és az X-Trailben is kiválóan muzsikál.

A Kadjar így a 0-100 km/h-s sprintet 9,2 másodperc alatt képes teljesíteni, és a negyed mérföldes ‘futam’ is megvan 16,6 szekundum alatt, az autó végsebessége pedig 205 km/h. A gyári fogyasztás városban 8, országúton 5,1, átlagban pedig 6,2 liter. A TCe 160 tehát garantáltan szuper választás az autóhoz, ráadásul nem is drága: a minden jót szériában kínáló csúcsfelszereltséggel is megáll az autó listaáron 8 millió forintban (7,999 millió), vagyis azonos felszereltséggel a jóval gyengébb 110 lóerős 1,5 literes dízelnél 350 ezer forinttal olcsóbb, a 130 lovas ‘egykettesnél’ pedig 450 ezer forinttal drágább. Csak azt sajnáljuk, hogy nincs alacsonyabb felszereltséggel és automataváltóval: ‘Zen’ szinten de jó is lenne mondjuk 6,5 millióért...




Hozzászólások  

 
#1 HFT 2017-03-20 19:50
Remek döntés, ideje volt!
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark