2017. Június 24., Szombat

Frissitve:11:02:08

Legfrissebb:

Versenyautó rendszámmal - íme, a Lotus Exige Cup 380

Nyomtatás

A Lotus ugyan az évek során több híres modellt is magáénak tudhatott, azt hiszem, nagy magabiztossággal jelenthetjük ki, hogy szinte mindenkinek az Elise ugrik be először, ha szóba jön a sportkocsikkal foglalkozó gyártó. Az angolok pedig nem hagyják magára a mostanra már-már legendává váló típust, illetve annak még sportosabb, Exige változatát, és sűrűn mutatnak be különböző frissítéseket vagy különleges változatokat. Legutóbb az Exige Cup 380-at köszönthettük, mely elhozza a versenyautók izgalmait a közutakra.

Az újdonság a valaha volt leggyorsabb utcai Exige, melynek alapját a Sport 380 adja. Ebből nem nehéz kitalálni, hogy az erőforráshoz ezúttal nem nyúltak a mérnökök, így a 3,5 literes kompresszoros V6-os ezúttal is 380 tagú ménest és 410 Nm-es csúcsnyomatékot bocsát a sofőr rendelkezésére egy hatfokozatú manuális váltón keresztül, akárcsak a Sport és a Race verziók esetében – az újdonság tulajdonképpen a kettő közé érkezett, összehozva a közútra és a kizárólag versenypályára elérhető változatok előnyeit.

Az újdonságnak mindössze 3,7 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100 km/h-s tempót, míg végsebessége 280 km/h-ra. Ekkor egyébként közel 200 kilogrammos leszorítóerőt termel, ami csak 40 kilogrammal marad el a versenypályás Race változat eredményétől – ugyanakkor végsebessége 10 km/h-val jobb az utcán is használható újdonságnak. Ezeket az adatokat egyébként kiváló tömeg/teljesítmény arányának köszönheti: az üresen mindössze 1057 kilós Cup 380 esetében mindössze 2,78 kilogramm jut egy lóerőre, ami még a legkomolyabb sportautók mezőnyében is szép adat.

A Lotusnál minden egyes leadott kilogrammért megszenvedtek, és természetesen nagy hasznát vették a pillekönnyű karbon elemeknek. Ilyen például az átlagosnál nagyobb leszorítóerőt termelő hátsó szárny, amelyen 6,5 kilót spóroltak, de az oldalsó légbeömlőn is sikerült fél kilót nyerni, és felárért az utastérben is karbonra cserélhetünk néhány elemet, ami további 1 kilogrammot jelent – és akkor a titán kipufogórendszerről még nem is beszéltünk, ami kereken 10 kilogrammos mínuszt jelent.

Az utastér már eddig is igencsak puritán volt, de a kagylóülések, az Alcantara bevonatok és a piros kontrasztvarrás még sportosabb összképet teremt. Ennél azonban jóval érdekesebbek az AP Racingtől érkező négydugattyús, kovácsolt féknyergek és a kétrészes, barázdált féktárcsák, de a Nitrontól vásárolt, állítható lengéscsillapítók és az Eibach első és hátsó stabilizátor-rudak is hozzájárulnak az élmények fokozásához. A i-re a pontot a Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok teszik fel a pontot.

A menetstabilizáló is négy különböző üzemmódot kapott: Drive, Sport, Race és Off, azaz teljesen kikapcsolt állapotban használhatja sofőrje az Exige Cup 380-at – nem lepődnénk meg, ha utóbbi kettő lenne a legnépszerűbb a tulajdonosok között. Nem meglepő, hogy a valaha volt leggyorsabb utcai Exige-t köszönthetjük az újdonság képében, amely hazai adókkal számolva nagyjából 35,4 milliót kóstál. Ez bizony nem kevés, ám ezért a pénzért egy ritka és villámgyors autót kapnak a vásárlók, így a mindössze 60 elkészülő példány bizonyára könnyen gazdára talál majd.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark