Villámgyorsan, csendesen: a Nordschleifén száguld a Porsche Taycan

Nyomtatás

A Porsche nemrégiben erősítette meg rövidesen piacra érkező első szériagyártású elektromos modelljének nevét: a négyajtós, ami formáját és koncepcióját a 2015-ben leleplezett Mission E Concept tanulmányt juttathatja eszünkbe, Taycan típusnévvel fog debütálni. A hivatalos bemutatás közelségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy az autót már gőzerővel tesztelik a gyári pilóták a Nürburgring Nordschleife-i aszfaltcsíkján, illetve annak környékén.

Persze az autó erős álcázással rója a villámgyors, de annál csendesebb köröket és két méretes kipufogóvégével igyekszik megtéveszteni a nézőközönséget. De ne dőljünk be, a két kipufogó csak dísznek van, sem hang, sem pedig kipufogógáz nem érkezik belőlük, hiszen belső égésű erőforrás nincs az elektromos autóban. A menetteljesítmények mindezek ellenére rendkívül meggyőzőek, amin nem kell csodálkozni, hiszen egy tartósan 600 lóerő leadására képes hajtáslánc dolgozik az autó alatt, ami mindössze 3,5 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőt tesz lehetővé, míg a 0-200 km/h-s gyorsulási sem tart tovább 12 másodpercnél.

Ezek az adatok különben nagyjából az 550 lóerős Panamera Turbo hasonló értékeinek felelnek meg, azzal a különbséggel, hogy a Taycan jóval kevésbé szennyezi a környezetet. A gyárilag megadott hatótáv mintegy 500 km, és villámtöltővel akár 4 percenként bele lehet tankolni 100 km-re elegendő energiát az autóba. A Taycan hivatalos világpremierje a 2019-es Genfi Autószalonon várható jövő márciusban. Az autóról részletesebben korábbi cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark