Zseniális munka a Mercedestől: tökéletesen rímel ősére az új G-osztály

Nyomtatás

A Mercedes-Benz nemrégiben hivatalosan bejelentette, hogy a legendás G-osztálynak - amely minden idők leghosszabb ideig gyártott Mercedes típusa - már csak néhány hónapja van hátra, a gyártást rövidesen befejezik. A több, mint 300 ezer példányban legyártott “G-Wagen” világszerte óriási rajongótáborral rendelkezik, a terepjáró szerelmesei pedig szomorúak, azonban semmi nem tarthat örökké, márpedig a gyártó az épeszű határnál így is jóval tovább húzta az öreg “G” életben tartását.

A szép korszak lezárása kétségtelenül rossz hír, de szomorkodni mégsincs okunk, a Mercedes-Benz ugyanis rövidesen hivatalosan is előáll a G-osztály utódjával. Igen, a legenda szerencsére nem ér véget, csupán teljes egészében megújul. Mi bizony nem szívesen lennénk a tervezők helyében, ugyanis rendkívül nehéz teher lehet(ett) a vállukon: egy olyan luxusterepjárót kellett megalkotniuk, ami minden szempontból megfelel a legmodernebb elvárásoknak, ami beleillik a csillagos márka stílusába, és ami kívül-belül a legendás elődöt idézi. Ráadásul egy nagyon ‘finnyás’ vásárlókörhöz kell szólni, akik közül sokan hallani sem akartak új generációról.

Nem kérdés, hogy ezt a projektet nagyon könnyű lett volna elrontani, ám a Mercedes tervezői nem rontották el. Leplezetlenül ugyan még nem láthattuk az új G-t, ám néhány kémfotó kiszivárgott az elmúlt napokban a típusról, amelyek erős bizakodásra adnak okot. Az álcázott új G-osztály kívülről annyira hasonlít elődjére, hogy nagyítóval kell néznünk a képet, ha észre akarjuk venni az újításokat.

Természetesen maradt a kocka forma a nagy kocka ablakokkal, a sajátos tetővonal, a meredek első szélvédő, sőt, az első sarkoknál lévő kockaindexek is; a G lényegében maradt a régi, és ha lehet ilyet mondani, jobb formában van, mint valaha. Ám az arányok hiába maradtak, az autó nagyobb, jóval biztonságosabb, hatékonyabb, közúton pedig sokkal jobb lett.

Az utastérben már első ránézésre egyértelmű, hogy az új generációval van dolgunk, hisz sokkal-sokkal modernebb lett az enteriőr, ám itt is visszaköszönnek a klasszikus ős ismertetőjegyei: az ablakemelők az ajtó tetején kaptak helyet, a középkonzol felső részén ott sorakoznak a differenciálzárak gombjai, és az utas oldali ülés előtt nem hiányzik a jellegzetes kapaszkodó sem.

Jól látszik, hogy a tervezők minden apró részletre odafigyeltek, tényleg le a kalappel előttük! Ráadásul mindezt úgy tették, hogy a múltat tökéletesen ötvözték a jelennel, így a gyártó aktuális kormánykerekét használták fel, az órcsoport helyét a két képernyőből álló szélesvásznú ‘cockpit’ vette át, és nem hiányozhat a kényelmes középső kartámasz, a(z opcionális) Burmester hifi, illetve az érintőpad sem, míg a turbina-kialakítású szellőzőrostélyok az új kétajtós E-osztályokat idézik.

Változatlanul kiváló terepképességek ide vagy oda, a G-osztály már hosszú évek óta nem arról szól, mint régen, vagyis nem (csupán) egy puritán terepjáró, ami mindent kibír és ami nem ismer akadályt, hanem immár egy divat-luxuscikk, egy csipetnyi legendával megfűszerezve. Ennek megfelelően a tervezők rengeteg luxussal pakolták meg a belteret, a technika pedig a manapság elképzelhető legmagasabb szintet képviseli. Ennek megfelelően az autó ára is a legmagasabb szegmensben lesz, várhatóan aranyáron kerül piacra a híres G-osztály utódja, kizárólag bivalyerős hajtásláncokkal. Az viszont biztos, hogy a leendő tulajdonosok nem fognak csalódni az autóban, hiszen a Mercedes tervezői láthatóan beleadtak apait-anyait. Minden elismerésünk munkájukért!




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark