Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Mercedes-Benz nemrégiben hivatalosan bejelentette, hogy a legendás G-osztálynak - amely minden idők leghosszabb ideig gyártott Mercedes típusa - már csak néhány hónapja van hátra, a gyártást rövidesen befejezik. A több, mint 300 ezer példányban legyártott “G-Wagen” világszerte óriási rajongótáborral rendelkezik, a terepjáró szerelmesei pedig szomorúak, azonban semmi nem tarthat örökké, márpedig a gyártó az épeszű határnál így is jóval tovább húzta az öreg “G” életben tartását.

A szép korszak lezárása kétségtelenül rossz hír, de szomorkodni mégsincs okunk, a Mercedes-Benz ugyanis rövidesen hivatalosan is előáll a G-osztály utódjával. Igen, a legenda szerencsére nem ér véget, csupán teljes egészében megújul. Mi bizony nem szívesen lennénk a tervezők helyében, ugyanis rendkívül nehéz teher lehet(ett) a vállukon: egy olyan luxusterepjárót kellett megalkotniuk, ami minden szempontból megfelel a legmodernebb elvárásoknak, ami beleillik a csillagos márka stílusába, és ami kívül-belül a legendás elődöt idézi. Ráadásul egy nagyon ‘finnyás’ vásárlókörhöz kell szólni, akik közül sokan hallani sem akartak új generációról.

Az alaposan leplezett új G-osztályt alig lehet megkülönböztetni a leköszönő ősmodelltől - szép munka!

Nem kérdés, hogy ezt a projektet nagyon könnyű lett volna elrontani, ám a Mercedes tervezői nem rontották el. Leplezetlenül ugyan még nem láthattuk az új G-t, ám néhány kémfotó kiszivárgott az elmúlt napokban a típusról, amelyek erős bizakodásra adnak okot. Az álcázott új G-osztály kívülről annyira hasonlít elődjére, hogy nagyítóval kell néznünk a képet, ha észre akarjuk venni az újításokat.

Természetesen maradt a kocka forma a nagy kocka ablakokkal, a sajátos tetővonal, a meredek első szélvédő, sőt, az első sarkoknál lévő kockaindexek is; a G lényegében maradt a régi, és ha lehet ilyet mondani, jobb formában van, mint valaha. Ám az arányok hiába maradtak, az autó nagyobb, jóval biztonságosabb, hatékonyabb, közúton pedig sokkal jobb lett.

A múlt és a jelen az utastérben is szépen megfér egymás mellett

Az utastérben már első ránézésre egyértelmű, hogy az új generációval van dolgunk, hisz sokkal-sokkal modernebb lett az enteriőr, ám itt is visszaköszönnek a klasszikus ős ismertetőjegyei: az ablakemelők az ajtó tetején kaptak helyet, a középkonzol felső részén ott sorakoznak a differenciálzárak gombjai, és az utas oldali ülés előtt nem hiányzik a jellegzetes kapaszkodó sem.

Jól látszik, hogy a tervezők minden apró részletre odafigyeltek, tényleg le a kalappel előttük! Ráadásul mindezt úgy tették, hogy a múltat tökéletesen ötvözték a jelennel, így a gyártó aktuális kormánykerekét használták fel, az órcsoport helyét a két képernyőből álló szélesvásznú ‘cockpit’ vette át, és nem hiányozhat a kényelmes középső kartámasz, a(z opcionális) Burmester hifi, illetve az érintőpad sem, míg a turbina-kialakítású szellőzőrostélyok az új kétajtós E-osztályokat idézik.

A régi G-t idézik a felső ablakemelő kapcsolók, az új időket pedig a Burmester hifi (is) jelzi

Változatlanul kiváló terepképességek ide vagy oda, a G-osztály már hosszú évek óta nem arról szól, mint régen, vagyis nem (csupán) egy puritán terepjáró, ami mindent kibír és ami nem ismer akadályt, hanem immár egy divat-luxuscikk, egy csipetnyi legendával megfűszerezve. Ennek megfelelően a tervezők rengeteg luxussal pakolták meg a belteret, a technika pedig a manapság elképzelhető legmagasabb szintet képviseli. Ennek megfelelően az autó ára is a legmagasabb szegmensben lesz, várhatóan aranyáron kerül piacra a híres G-osztály utódja, kizárólag bivalyerős hajtásláncokkal. Az viszont biztos, hogy a leendő tulajdonosok nem fognak csalódni az autóban, hiszen a Mercedes tervezői láthatóan beleadtak apait-anyait. Minden elismerésünk munkájukért!

Kommentek