2017. Január 20., Péntek

Frissitve:01:22:46

Veterán

Már veterán autók számára is elérhető assistance szolgáltatás

Nyomtatás

Pontosan 87 éve, 1927. május 26-án Henry Ford Highland Park-beli gyárában gördült le a tizenötmilliomodik, ma már muzeális darabnak számító T-modell a szerelőszalagról. A veterán autóknak Magyarországon is népes rajongótábora van, éppen ezért mostantól akár a veterán négykerekűek is részesülhetnek assistance szolgáltatásban. Ráadásul egy másik újítás segítségével – őrzött parkolók keresésével az utazók számára – a lopások is könnyebben megelőzhetőek Magyarországon és külföldön egyaránt.

Elkelt az egyedülálló utcai Porsche 935 - jóval a várt összeg alatt

Nyomtatás

A Porsche Exclusive már az 1980-as évek közepe óta épít személyre szabott járműveket, amikor is rájöttek a gyártónál, hogy néhány fanatikus multimilliomos képes eszméletlen összegeket áldozni egy-egy egyedülálló járműre. A Porschék testre szabásával foglalkozó gyári műhely első munkája egy átalakított 930 Turbo volt, amit más néven „935 Street-nek” hívnak.

Módosítás dátuma: 2014. május 19. hétfő, 13:31

Veteránnal a hóban – videón száguld újra a Porsche 356

Nyomtatás

Az autók és a múlt megőrzése fontos feladat, mégis, ha más szemmel nézünk erre, annál szomorúbb nincs is, mint egy négykerekű, amely száguldásra fogant, ám örök állásra van kárhoztatva. Nemrégiben az Autó Pult segített a Porsche Múzeum autóinak megjáratásában, ahol versenypályáján is nyúztuk a veteránokat, most pedig egy többszörös Pikes Peak győztes pilóta viszi el a 356-ot egy körre.

Jaguar E-type újonnan? - hat darabot készítenek az angolok

Nyomtatás

Valószínűleg kevés az olyan veteránrajongó, aki nehezen viseli, hogy előtte már mások is használták az autóját. Ha azonban mégis lenne ilyen, akkor nekik mindenképpen kedvez a Jaguar legújabb akciója, melynek keretein belül összeraknak hat vadonatúj példányt legendás kupéjukból, az E-type-ból, ráadásul annak is Lightweight, azaz pehelysúlyú kiviteléből.

Módosítás dátuma: 2014. május 14. szerda, 11:52

Május utolsó napján ismét Autók és kávé – elő a kedvencekkel!

Nyomtatás

Veterános partnerünk, a Kultmobil szervezésében május utolsó napján kerül megrendezésre az immár harmadik „Autók és kávé” találkozó, amely ezúttal is garantáltan tökéletes helyet jelent majd az autórajongók számára. Legyen szó veteránokról, youngtimer járművekről, sportkocsikról, vagy akár különféle tuningautókról, minden benzingőzzel fertőzött kilátogató garantáltan találni fog ínyére való finomságoka.

Módosítás dátuma: 2014. május 14. szerda, 16:22

Veteránok a vadászgépek között – a III. Goldtimer Nyílt Nap

Nyomtatás

Április utolsó vasárnapján a III. Goldtimer Nyílt Napon ismét kézzel fogható közelségbe került a horizont a Budaörsi Repülőtér füves gyepén. Föld és égbolt gyakorlatilag összeért a Goldtimer Alapítvány és a Rákosmente Oldtimer Egyesület lelkes csapatának köszönhetően, akik gyönyörű légi és közúti oldtimerekkel, illetve youngtimerekkel kápráztatták el a kilátogatókat, ráadásul a rendezvény nem csak amolyan jól megszokott statikus kiállítás volt, mert a hagyományokhoz hűen a repülő gépezeteket ki is lehetett próbálni, míg a földhöz ragadt kettő-, három-, és hatkerekűek jövés-menése szintén hangulatos dinamikát és nem utolsó sorban hangélményt szolgáltatott.

 

Módosítás dátuma: 2014. május 05. hétfő, 06:01

Programajánló: hétvégén újra találkoznak a Retropartyzánok

Nyomtatás

Szeretne elmerülni a ’60-as, ’70-es, ’80-as évek Magyarországára jellemző járművek világában, nosztalgiázni picit, vagy megmutatni az ifjúságnak, mivel közlekedett a szocializmusban a család, min tanultak eleink vezetni, milyen gépek is rótták régen az utakat idehaza? Itt a remek lehetőség, 2014. április 25-27. között a Veterán Zsiguli Egyesület ismét megrendezi a Retropartyzánok elnevezésű járműkiállítást és találkozót Csepelen, az Orion Parkban.

50 éves a Ford Mustang – hazánkban is méltó módon ünneplik a legendát

Nyomtatás

50 év bizony hosszú idő, a mára igazi ikonná érett Ford Mustang debütálásának szép kerek jubileumát így szerte a világban rajongók milliói ünneplik ezen a napon. Hazánkban is méltóképp emlékeztek meg a jeles eseményről az amerikai vasakat terelgető fanatikusok. A főként Mustang, illetve amerikai Ford, Mercury, Lincoln valamint Shelby tulajokat csapattá kovácsoló, közel félezer taggal büszkélkedő magyar Ford Cruising közösség szervezésében idén nyolcadik alkalommal került megrendezésre a szép hagyományokkal bíró Mustang Születésnapi Találkozó és Túra.

Módosítás dátuma: 2014. április 17. csütörtök, 19:08

Drágaságom – 1,3 milliárd forintos Maserati keresi gazdáját

Nyomtatás

Páratlan ritkaság kerül eladósorba: az 1956-os Maserati 450S Prototype Carrozzeria Fantuzzi az a bizonyos versenyautó, amelyet maga Stirling Moss vezetett az 1956-as Mille Miglián. Ahogy a különleges veteránoknál megszokhattuk, a birtoklásáért most is földöntúli összeget kérnek.

Fehér holló a felkelő nap országából – Toyota Supra 2.5 GT Twin Turbo (1989) menetpróba

Nyomtatás

Sokan sokféle teóriát állítottak már fel, hogy mi adja a sportautók igazi varázsát – lenyűgöző formák, őrült mentteljesítmények, vagy az elérhetetlenségükben rejlő misztikum áll a középpontban? Az idők során nem csak őrült ritka fehér hollóvá vált, de egyben igazi ikonná érett utolsó bukólámpás Toyota Suprával suhanva bennem egyből a kihívás fogalmazódott meg, mint kulcsszó. Persze ez már a végeredmény, hisz a mozgató rugó a nyolcvanas évek japán sportautót-gyártására jellemző örökös bizonyítási vágy volt, hogy a felkelő nap országának műszaki kultúrája, a lemezek alatt megbúvó finoman cizellált technika bizony képes lehet felülmúlni a hagyományaikon trónoló nagyhírű európai és amerikai sportautókat.

Módosítás dátuma: 2014. április 07. hétfő, 19:58

Egy elfeledett olasz sportautó - fedezzük fel az Iso Grifót

Nyomtatás

Iso Grifo – egy név, amiről még az autórajongók körében is csak kevesen hallottak. Ez pedig nincs rendjén, hiszen egy méltatlanul elfeledett modellel állunk szemben, mely egy olyan korban készült, amikor még nem volt semmiféle vezetéstámogató elektronika, nem számítógépekkel állították be az autók teljesítményét, és nem számított, hogy a motor (amit persze kizárólag benzin hajthatott) hány litert gurít le a torkán. Csak egy dolgot tartottak szem előtt a tervezők: a szerencsés tulajdonosok arcán mosoly villanjon, mégpedig minden egyes gázadáskor.

Módosítás dátuma: 2014. április 01. kedd, 17:04

10. oldal / 20