Egyre többször hallani olyan esetekről, amikor egy évtizedek óta érintetlen garázsban elképesztő ritkaságokat – természetesen autókról beszélünk – talál néhány szerencsés örökös vagy bárki más. Legutóbb két igazi veterán bukkant fel egy 1991 óta magára hagyott épületben: egy 1966-os Ferrari 275 GTB és egy 1967-es Shelby 427 Cobra – mondanunk sem kell, szívesen lennénk azok helyében, akik most fedezték fel, hogy két ilyen csodát birtokolnak.

Bár a Land Rover még 2016-ban, vagyis több, mint egy éve befejezte a hosszú évtizedekig készített Defender szériagyártását, a brit vállalat azt nem mondta, hogy a jó öreg Defender nem térhet vissza egy-egy limitált széria erejéig.

Az autóipar legfurcsább történetei közé tartoznak az elfeledett istállókban talált dollármilliós értékű veteránok kalandjai. Ami hazánkból nézve jóformán elképzelhetetlen, az a jelek szerint külföldön továbbra is a valóság részét képezi. Ezúttal egy hagyatékok felderítésére szakosodott TV műsor stábja döntötte be az egyik rég elfeledett istálló kapuját, a leülepedő porban pedig egy ikonikus sziluettre lettek figyelmesek.

A minden idők legdrágább brit autója kategóriának új éllovasa van: a legelsőnek készült Aston Matin DBR1 versenyautó árverésén elképesztő 22,55 millió dollárnál, azaz jóformán kereken hatmilliárd forintnál csapott le a kalapács.

A múlt hétvége nálunk a nemzeti ünnep okán volt hangos, de az autós világban is kiemelt fontosságú esemény zajlott: a Pebble Beach Concours d’Elegance. Az év legfontosabb veterán seregszemléjére hagyományosan a kaliforniai partoknál került sor, és ezúttal is dollármilliók cseréltek gazdát – sokszor egy-egy autóért.

Fontos pillanat volt az autózás történetében, amikor pontosan 50 éve a Mazda bemutatta a Wankel-motoros Mazda Cosmo Sport modellt. A stílusos kétüléses forgótárcsás motorja egyedi technikai finomságként kísérte végig a japán márkát egészen 2012-ig.

Egy év kihagyás után végre újra elérkeztünk a Mercedes-Benz legnagyobb magyarországi oldtimer ünnepéhez, a Csillagtúrához, amely idén is páratlan mezőnnyel, csodaszép helyszíneket érintve vonultatja fel a Mercedes-Benz ikonikus veterán járműveit, 2017. május 19-21. között.

Már javában belecsaptunk a 2017-es esztendőbe, az előttünk álló derűsen nyárias időjárás pedig tökéletes alkalmat teremt, hogy előkapjuk veterán modellünket a garázsból, és hétvégi élményautózásra induljunk. Hogy nincs még veterán autónk? Ezt az idén minden eddiginél nagyobb kínálatból pótolhatjuk: megnéztük, hogy 2017-ben melyik típusok érték el a 30 éves kort.

Ó, azok a 70-es évek! Az időszak, amikor az őszinte, radikális autóversenyzés az aranykorát élte, és amikor szárnyat bontott az igazi szabadság gondolata, fejlett műszaki lehetőségekkel alátámasztva a négykerekű élményeket. Semmi sem szemlélteti jobban ezt az időszakot, mint cikkünk két tárgya: a párban kalapács alá kerülő Porsche 935 és a Volkswagen T2 Transporter – mindkettő Martini Racing harci díszben.

Az első európai – és Japánon kívül az egyetlen – Mazda múzeum megnyitotta kapuit. A hiroshimai gyártó közel 100 évre visszamenő múltjába betekintést engedő kiállítás május 13-tól várja a érdeklődőket Augsburgban.

Tegnap örömünnep volt a Porschénél, jubilál a márka: legördült a gyártósorról az egymilliomodik 911-es. A legendás sportautó-ikon így nem csak a világ egyik legjobb, de a világ egyik legsikeresebb sportautója is egyben.

A Concours d’Elegance rendezvény bizonyára ismerős olvasóink számára, hiszen a Pebble Beachen megtartott eseményen minden évben rengeteg érdekességet láthatnak a vásárlók. Azonban immár negyedik éve hazánkban is megrendezésre kerül ez a seregszemle, évről évre egyre több érdekességgel. Idén május 5-7. között gyűlnek össze a veteránautózás szerelmesei Balatonfüreden, és a BMW hazai importőrének köszönhetően mi is ott leszünk majd – akárcsak tavaly és tavalyelőtt.

Az autóiparban vannak igazi legendák, és a Lancia Delta S4 Stradale kétségtelenül közéjük tartozik. Az olaszok autójáért mind a mai napig rajonganak a vezetés szerelmesei, nem véletlenül. Az S4 Stradale verzió ráadásul még az átlagos Deltáknál is különlegesebb, hiszen mindössze 200 darab készült el belőle, méghozzá a gyáriak B-csoportos raliautójának kötelező homologizációja miatt. Most pedig eladóvá vált belőle egy példány.

Színes a világ! Hogy ez áldás, vagy átok, azt mindenki máshogy éli meg. A kiállításokat szervezők feltehetően átokként, mert széles rétegeket kell megszólítaniuk. Köztük a lenézett, ingyenélő újságírót, a hozzáértő veteránost, az unokát kihozó nagypapát, a márkajelzések bűvöletében élő amatőröket, és a sort még hosszan sorolhatnánk.

A Miura név említésére az autózás szerelmeseinek lelki szemei előtt minden bizonnyal rögtön megjelenik a Lamgborghini legendás sportautója. A manapság már rendkívül ritka veteránból bizony nem sok maradt, de az egyiket nemrég ismét elővették, hogy egy látványos kisvideóban főszerepet játszva állítson emléket az olaszok egyik nemrég nyugdíjba vonult, megbecsült dolgozójának, és egy emlékezetes ügyfelének. Már ez alapján is érdekesnek hangzik a 7 perces kisfilm, és akkor azt még nem is említettük, hogy az ikonikus négykerekű havas körülmények között mutatja meg mit tud.