Rendszeres olvasóink számára talán már nem jelent meglepetést, hogy a veterán autók piaca virágzik, olyannyira, hogy manapság a jól megválasztott veteránautó gyakorlatilag a legjobb befektetés. A növekvő kereslettel összhangban egyre több finomság kerül elő – mint például a cikkünkben szereplő 1955-ös Mercedes-Benz 300SL Coupé, az igazi sirályszárnyas modell.

A különböző aukciókon egyre többször találkozunk elképesztő árakon elkelő Porschékkel, melyek mostanában nem is mindig veteránok. A következő hatalmas összegért gazdát cserélő német sportautó azonban vérbeli veterán, ráadásul igencsak különleges, hiszen a mára legendássá vált 911-es széria legelső kabrió változatáról van szó – amely egyben a márka első kabriója is volt. Ha mindez még nem lenne elég, akkor egyben a második legöregebb 911-es címe is jár az autónak.

Nem újkeletű dolog, hogy egy autógyártó feléleszti valamely régi szériáját. A Jaguar példájából okulva ezúttal az Aston Martin döntött a nosztalgiázás mellett, mégpedig egy 25 darabos DB4 GT Continuation széria megépítésével. A különleges luxustárgynak számító régi-új modellekben természetesen anyagilag is fantáziát látnak a britek, hiszen a becslések szerint 1,5 millió fontért kelhetnek majd el a különlegességek.

Sokan talán nem is ismerik a Cord márkát, pedig a maga idejében igazi úttörő volt az autóiparban az amerikai manufaktúra. Ők találták ki a rejtett fényszórókat, és az ő autóikban mutatkozott be elsők között az elsőkerékhajtás is. Mindez manapság már természetesnek tűnik, de 1929-ben bizony hatalmas előrelépés volt. A jól csengő márkanév pedig hamarosan visszatérhet a piacra, méghozzá a legendás modelljeik replikáinak megalkotásával.

Mindenki tegye a szívére a kezét: ha nyerne 2-3 milliárd forintot a lottón, elköltené egyetlen autó megvásárlására? A válasz valószínűleg nem, pedig racionális okból is jobban tennék, ha világ körüli út, milliós pezsgők, tucat sportverdák és kétes megtérülésű ingatlanok helyett ezt tennénk.

1957-ben nagy tragédia történt a Jaguar szigetországi gyárában: az 1954 és 1956 között mindössze 25 példányban elkészült XKSS-ből 9 darab porrá lett egy tűzeset miatt. Az angol márkánál azóta is sajnálják a történteket, méghozzá olyannyira, hogy közel 60 évvel a szörnyű események után pótolják a 9 elégett példányt – ez pedig azt jelenti, hogy néhány szerencsés újonnan juthat majd hozzá a legendás autóhoz.

Nettó 16 milliárd forint már tőlünk nyugatabbra is túlzóan kövér lottó főnyereménynek számít. Márpedig pontosan ennyit kérnek a világ legdrágább autójáért, amely (ha megvásárolják) saját testvérétől veszi át a stafétabotot.

Guy Newmarkot valószínűleg sok autórajongó irigyli, pedig már több mint 40 éve ugyanazt a négykerekűt hajtja. De nem akármilyet: szíve örök választottja ugyanis egy Porsche 356, amely mára egymillió mérföldet hagyott a háta mögött.

A legtöbben bizonyára ismerik a Volkswagen Transporter első, T1-es generációját, vagy más néven a „hippibuszt”. Eddig minden rendben is van, ám a képeken látható példánnyal valami egyértelműen nem stimmel. Nem kell azonban sokáig keresni a „hibát”, hiszen viszonylag gyorsan rádöbbenhetünk, hogy ez a T1 bizony jóval rövidebb normál társainál.

Több mint három éve már annak, hogy az általunk is sokszor emlegetett Concours d’Elegance rendezvényen Ralph Lauren rendkívül különleges Bugattija hódította el a legjobbnak járó díjat – és ezzel együtt a közönségdíjat is. Az 1938-as csoda azóta sem hagy nyugodni, és bár szívem mindig is inkább a modern négykerekűekért dobogott igazán, a Type 57SC Atlantic vonalai olyan mély benyomást tettek rám, hogy azóta is példaként él a fejemben – ha közel 80 évvel ezelőtt tudtak ilyet alkotni, akkor nincs mentség a mai formatervezők számára. Éppen ezért szeretném, ha kedves Olvasóink is kicsit közelebbről megismerkednének vele.

Amikor a mindenki szemében csak sportautó-gyártóként élő Porsche 2002-ben bemutatta az első generációs Cayenne-t, sokan felháborodtak, pedig a német márkának nem ez volt az első terepjárója története során. Az 597 Jagdawagen 4X4 persze teljesen más tészta, hiszen az 1955 és 1958 között készült négykerekűvel teljesen más céljai voltak a németeknek. Mindezzel pedig természetesen azért foglalkozunk, mert hamarosan kalapács alá kerül egy ilyen ritka Porsche.

Az 1963-as Frankfurti Autószalonon egy fiatal márka első típusa megcsodálhatta utódját. A 356-os mellé az akkoriban még 901-es néven érkező Porsche sorakozott fel a standon, amely további fejlesztések és átnevezések után végül 911 néven indított el egy máig tartó legendát.

Színpadon és ágyon kívül a legnagyobb élvezet,” ezt maga Eric Clapton mondta arról az 1936-os Lancia Astura Pininfarina Cabriolet modellről, amelyet most a 2016-os Pebble Beach Concours d'Elegance legjobb autójának választottak.

1956-ban a Renault négy sebességi rekordot döntött meg a Bonneville-i sós tómederben. Most, hatvan esztendővel később a márka visszatért, és újabb csúccsal a zsebében térhetett haza. Öveket bekapcsolni, időutazás következik!

Van igazság a világon: Amerika legdrágább autója egyben Amerika talán legkívánatosabbja is. A Shelby Cobra nem akármilyen ívet járt be a pályafutása során, mindez pedig itt kezdődött, egy alig 960 kilós, 264 lóerős roadsternél. A típus ősatyja, a legelső példány került most kalapács alá, és el is szólította a valaha eladott legdrágább amerikai autónak járó címet. De nem csak itt repkedtek a milliárdok: a brit rekord is megdőlt.