2017. Április 25., Kedd

Frissitve:08:02:42

A legkisebb bajor terepkupé - itt a BMW X2 Concept

Nyomtatás

Bejöttek a jóslatok: nem Párizsban mutatkozik be a vadonatúj 5-ös BMW, de a bajorok azért nem maradtak fontos újdonság nélkül a francia fővárosban sem. A gyáriak az X2 koncepcióval készültek, melyet az utolsó pillanatokig ügyesen titkoltak. Az X1 kupésított testvérének előfutára azonban ezúttal jóval extrémebb megjelenést kapott, mint azt megszokhattuk a BMW széria közeli tanulmányaitól – legtöbbször ugyanis szinte a kész autót teszik le elénk a gyáriak.

Ezúttal azonban már első ránézésre feltűnnek a jellegzetes koncepciós megoldások, mint például a látványos grafikát felvonultató fényszórók, vagy éppen az eltúlzott méretű „vesék” és légbeömlők. Ezeken kívül is találunk figyelemreméltó részleteket, elég csak a visszapillantók látványos kialakítását, a kilincs és keret nélküli ajtókat, a hátsó lámpatesteket vagy éppen az óriási, kályhacsőszerű kipufogókat megnézni.

Érdemes azonban az összképet is megvizsgálni, melyen egyértelműen látszik a rokonság az X1-gyel, ahogyan a BMW kompakt szériájának stílusjegyei is feltűnnek. Érdekes azonban, hogy a tetővonalat tekintve közel sincs akkora különbség az X1 és az X2 között – persze az új koncepció jóval sportosabb, de nincs annyira lecsapva a háta, mint a nagyobb testvéreknek, az X4-nek és az X6-nak. Az autó agresszív megjelenése és sportossága így is impozáns, amit a különleges piros fényezés és a szürke betétek tovább színesítenek – már ha a hatalmas légbeömlők, a vékonyra húzott lámpák és a szélesen terpesztő hátsó kerékjárati ívek nem lennének elég egyértelműek.

Az utastérről egyelőre nem osztott meg képet a BMW, ami nem meglepő, hiszen a szériagyártású verzióban szinte biztosan az X1 megoldásai köszönnek vissza, még ha a külsőt tekintve meg is őrzik a koncepció jóval dinamikusabb megoldásainak nagy részét – ebben pedig őszintén reménykedünk. A lemezek alatt bizonyára az X1-ből érkező hajtásláncokkal találkozhatunk majd, de szívesen fogadnánk egy izmosabb szerkezetet is, mely az M Performance gondozásában kerülhetne piacra.

Arról egyelőre nincs szó, hogy mikor láthatjuk majd a kész autót, de ezúttal lehet, hogy kicsit tovább kell majd várnunk, mint például anno az X4 Concept esetében, köszönhetően a jóval radikálisabb megoldásoknak. Ugyanakkor az is lehet, hogy a BMW csak egy gyors felmérést szeretne végezni a közönség köreiben, és a háttérben már készen áll a sorozatgyártású verzió is. Hamarosan kiderülhet, hogy mi az igazság.




Share/Save/Bookmark