A kevesebb néha több“, tartja a mondás, aminek sok esetben a fordítottja is igaz, legalábbis ami az anyagiakat illeti. Ezzel térjünk is át jelen cikkünk témájára, a Michelin legújabb gumiabroncsaira. A Michelin termékeire sokan legyintenek, azzal a megállapítással rövidre zárva a témát, hogy a francia abroncsok rendszerint túl vannak árazva, ám ez a hozzáállás igencsak felszínes. Hogy miért? Mert az, hogy az üzletek polcain valami drágának tűnik, még nem jelenti azt, hogy ár/érték arányban ne lehetne jobb a nála akár jóval olcsóbbnak tűnő konkurens termékeknél.

Ma délelőtt tartotta a Hyundai szokásos éves sajtótájékoztatóját, amelyen a márka hazai képviseletének illetékesei egyrészt értékelték az idei évet, továbbá termék vonalon prezentálták legfrissebb büszkeségeiket. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a mai rendezvényre elhozott 3 új típus – a limitált i30 N, az elektromos Kona, valamint az óriási Santa Fe luxusterepjáró – kivétel nélkül rétegmodellnek számít a márka számára, vagyis minden bizonnyal egyik sem tartozik majd (legalábbis hazánkban) a húzómodellek közé, bár kétségtelenül emelik a koreaiak presztízsét.

A Corrado: 1988 talán legmenőbb újdonsága

Németországban az elmúlt években alaposan megszorongatták a dízelüzemű gépjárműveket, a kitiltásokat pedig egyre szélesebb körben fogják alkalmazni a törvényhozók a környezetszennyező négykerekűeket illetően. Ennek megfelelően az aktuális információk szerint most az öreg benzines autókra kerül sor, amelyek meglehetősen környezetszennyezőek, hisz nitrogén-oxid kibocsátásuk magas, amit csak az Euro 3-as norma kezdett el drasztikus mértékben csökkenteni, ami egészen pontosan 20 éve kezdett elterjedni a személyautóknál.

Ellenőrizte mostanában a guminyomást? Ránézett a hónapban autója kerekeire? Ha nem, akkor most, a mindenszentek előtti forgatag előtt kiváló alkalom nyílik erre. Mondjuk is, hogy miért érdemes foglalkozni a témával.

1998-at írtunk, amikor smart city-coupé néven – és igen, maga a gyártó ragaszkodik a kis kezdőbetűhöz – megjelent a piacon egy mindössze 2,5 méter hosszú, sokak által csak játékautónak csúfolt apróság, amit a Mercedes-Benz a városi közlekedés forradalmasítása érdekében fejlesztett ki. Azt azért túlzás lenne állítani, hogy sikerült nekik mindez, de a márka azóta is vígan tengeti napjait, és éppen idén lett 20 éves, és úgy éreztük, ez mindenképpen érdemel egy kis figyelmet.

„Egy sérült biztonságos ellátásához folyamatos és egyenletes haladásra van a mentőautónak szüksége, nem a sebesség maximalizálására” – mondta el Győrfi Pál az Országos Mentőszolgálat szóvivője. Abból az alkalomból beszélt erről, hogy a Groupama Biztosító idén ősszel öt napon keresztül nyújt lehetőséget az Országos Mentőszolgálat 300 mentőgépkocsi-vezetőjének és munkatársának, hogy fejleszthesse vezetéstechnikai tudását a Groupama Vezetéstechnikai Centrum tapasztalt instruktorainak segítségével.

A dízelellenesség az utóbbi időben igencsak felerősödött az autózás világában, és ennek bizony nem csak a gyártók jövőbeli stratégiájában és az eladásokban mutatkozik meg a hatása, hiszen egyre több országban van szó arról, hogy kitilthatják a jövőben a gázolajos autókat. Belgiumban, és azon belül is Brüsszelben ez már nem csak elmélet, ugyanis a városvezetés a mai naptól a legalacsonyabb környezetvédelmi osztályba tartozó dízeleket bizony kitiltotta a város egyes részeiből.

A gumiabroncs az autózás témakörének egyik legfontosabb, ugyanakkor legellentmondásosabb témája is. Vannak, akik nyáron is helytelen légnyomással kínzott, lejárt téli gumin közlekednek, mások pedig korunk összes gumitesztjét átnyálazva centiméterek és milliméterek alapján döntenek. Hogy hol az általános igazság? Valahol a kettő között, az arany középúton. Valahol ott, ahová a Kléber a termékeit szánja.

Az autógyártók olykor szeretik különös világrekordokkal felhívni magukra a figyelmet, és ezalatt nem az olyan autózással kapcsolatos csúcsokra gondolunk, mint a legnagyobb sebesség vagy éppen a leggyorsabb kör a Nürburgringen. A Škoda egy profi csapattal együtt ezúttal egy Guinness rekordok könyvébe is beírta magát, még ha nem is egy klasszikus autós csúccsal – egy harcművész ugyanis egy nyilat kapott el egy Octavia RS 245 tetőablakából kihajolva.

A kínai autógyártásról mind a mai napig elég kritikusan gondolkodik a többség, persze erre jó okunk is van. Az egyediséget hírből sem ismerő másológyárak és silány minőség jellemezte korábban, és jellemzi sok esetben még most is az európai fül számára már-már komikus nevekkel rendelkező márkákat. Kína azonban szépen lassan az egyik, ha nem a legfontosabb piac lett a világon, és ez hatással volt a gyártókra is. Elég csak a Geelyt említenünk, amely a Volvót is felvásárolta, most pedig a svédek segítségével egy vadonatúj márkával kívánja bevenni Európát is – a Lynk&Co-t vizsgáltuk meg közelebbről.

Talán nincs is olyan téma az autók világában, ami több vitát generál az abroncsok témakörénél. Nem csak a laikusok, de a szakmabeliek között is jelentős az egyet nem értés; például a különféle autós rendezvényeken mi is rendszeresen és hosszasan vitázunk a jó/nem jó abroncsválasztásról a kollégákkal, és rendszerint nem sikerül dűlőre jutnunk – de abban legalább mindig egyet értünk, hogy az eltérő preferenciákhoz más-más gumi ideális. Itt jön képbe a négyévszakos abroncsok műfaja, amiről a legtöbben hallani sem akarnak, hiszen sem télen, sem pedig nyáron nem jók, legalábbis így szólnak a klisék. De mi nem foglalkozunk a hiedelmekkel, inkább kipróbáltunk több négyévszakos szettet, hiszen mindannyian tudjuk, hogy a puding valódi próbája az evés.

Bevált recepten ne változtass, tartja a közmondás, a Porsche Club Pannonia (PCP) lelkes csapata pedig – különös tekintettel a rendezvény ötletgazdájára, Kaszás Istvánra és családjára – ennek megfelelően nagy örömünkre idén is megszervezte az év számomra egyik legkedvesebb autós eseményét, a Porsche Tíz Torony Túrát. 2010. óta nincs ősz TTT nélkül, illetve TTT nincs az Autó Pult jelenléte nélkül, hiszen eddig mind a kilenc túrán ott voltunk és mindig be is számoltunk a rendezvényről, ami így törzsolvasóink számára ismerős lehet.

Nyolc és fél év az autóiparban több, mint egy teljes modellciklus. Az informatika világában pedig egy évszázad. Éppen ezért már legfőbb ideje volt, hogy közel egy évtizedes autós portálunkat megújítsuk. A végeredményt szombat óta már Önök is látják: gyorsabb, letisztultabb, mobil- és hozzászólás-barát, valamint (reményeink, véleményünk szerint) látványosabb oldal, amely az elkövetkező hónapokban további friss modulokkal, funkciókkal bővül.

Transzalpina, Transzfogaras, Stelvio-hágó, Grossglockner Hochalpenstrasse – kivétel nélkül olyan viszonylag elérhető távolságban lévő európai úti célok, melyek hallatán a benzingőzzel fertőzött autó- és motorkerékpár-mániásoknak azonnal hevesebbre vált a szívverésük, és amelyeknek helyet kell kapniuk élményautózós úti céljaink képzeletbeli bakancslistáján.

Az autók világában számtalan parttalan vitatéma létezik – gondoljunk csak a gumiabroncsokra, a dízel-benzines ‘párharcra’, vagy akár az olajokra – de annyi bizonyos, hogy a chiptuning témakörénél nehéz megosztóbbat találni. Kétségtelen, hogy számos érv szól mind a chiptuning mellett, mind pedig ellene, igazságot tenni viszont lehetetlen, hiszen mindkét oldalnak van igaza. Mi senkit sem szeretnénk a motorok elektronikus úton történő optimalizálására sarkallni, de igyekszünk egy objektív képet festeni Önöknek.