A Peugeot szárnyal. A francia márka a 308-assal jó úton indult el, majd a 3008 révén olyan divathullámra szállt fel, amely messzire repíti; nálunk például idén már közel 40 százalékkal több autót adtak el, mint tavaly, amelynek természetesen a crossover/SUV modellek jelentik az oroszlánrészét. Ebbe a környezetbe érkezik hagyományos szedánként az új 508, amelynek briliáns formatervezői megoldásaival és képességeivel első ízben Tatán ismerkedtünk meg közelebbről.

Tisztán emlékszem, amikor megkaptuk a meghívót 2015 tavaszán a Fiat új városi crossoverének, az 500X-nek a magyarországi bemutatójára. Azonban bármennyire is hihetetlen, azóta pontosan 3,5 év telt el, ami az autóiparban (is) sok, ennyi idő alatt számos újdonság kerül piacra, a legjobb modellek dolgát is alaposan megnehezítve. Az 500X modellciklusának derekához érkezett, ami egyben azt is jelenti, hogy az olaszok alaposan felfrissítették divatos négykerekűjüket. És ezúttal jóval többről van szó, mint egy érintőleges ráncfelvarrásról, hisz bár az alapok nyilván maradtak, vadonatúj fejlesztésű hajtásláncok jelentek meg a kínálatban, amikkel eddig nem találkozhattunk. Apropó, fontos tudni, hogy az 500X nem csak márkáját tekintve olasz, hanem gyártása is Olaszországban, Melfiben folyik.

Csípős reggel volt, de a nap már a korai órákban is kellemesen melegítette az arcomat – mintha az időjárás is tudta volna, hogy az a nap nem átlagos. 3385 lóerőnyi Porschét készültem megmozgatni, így nem csoda, hogy nagy lelkesedéssel indultam el a szerkesztőségből Alsópetényre, ahol a Prónay-kastély idilli környezetében vártak rám és kollégáimra a német gyártó legújabb modelljei. Nem könnyű ugyan az ilyen élményeket szavakba önteni, de tartsanak velem, és ígérem mindent beleadok, hogy sikerüljön.

Az Opel Combo személyszállító változatának kategóriájában rejlő potenciált sokan felismerték, de legalább ennyien vannak azok is, akik ódzkodnak az áruszállítókból személyautóvá alakított típusoktól, hiszen hiába a kiváló praktikum és a viszonylag vonzó ár, alapjaikat tekintve mégiscsak haszonjárművekről beszélhetünk, amelyek ezáltal számos szempontból (például a zajkomfortot, a biztonságot, vagy a menettulajdonságokat tekintve) nem hozzák egy ‘hagyományos’ személyautó színvonalát.

Ha a Suzuki Vitara frissül, az kis híján egész országunkat érinti. Van némi túlzás az állításban, de közel sem olyan sok: az évek óta piacvezető modell nem csak tulajdonosai életét, de az utcaképet is aktívan befolyásolja (lehetetlen nem találkozni vele), ráadásul Magyarországon készül, vagyis sok-sok család megélhetését jelenti. Nem kell izgulni: még jobb lett.

Az Infiniti nem bízta a véletlenre vadonatúj közepes méretű SUV-ját, a QX50-et, amely az egyik legfontosabb kategóriában igyekszik elhódítani a többi prémium márkától a vásárlókat. A QX50-nek nem lesz, illetve nincs (Amerikában már kapható a modell) könnyű dolga, hiszen a prémiumgyártók kivétel nélkül nagyon komoly kvalitásokkal bíró típusokkal versenyeznek a vásárlók kegyeiért a középső SUV ligában, azonban az Infiniti mérnökei mindent beleadtak, hogy sikerre vigyék a szimpatikus márka legfrissebb üdvöskéjét, mi pedig úgy gondoljuk, hogy a QX50 esetében tényleg minden adott a győzelemhez.

A Kia elképesztő utat járt be az elmúlt 10-15 évben: manapság már nem lepődünk meg azon, hogy egy kiváló négykerekűt tesznek le elénk az asztalra a vadonatúj Ceed képében, de ha megnézzük, hogy az első Európában, Európa számára fejlesztett kompaktjuk óta mekkora volt a fejlődés generációról generációra, akkor bizony nagyokat pisloghatunk – és még csak a harmadik változatnál járunk. A magyar importőr is erre helyezte a hangsúlyt a hazai menetpróbán, ahol végre kipróbálhattuk, hogy mit is tud a vadonatúj Ceed.

A Seat márka ez elmúlt évek során sokszor megkapta már azt a kritikát, hogy érzelmes pozicionálása ellenére nem mer eléggé különböző lenni a Volkswagen konszern kínálatának többi tagjától. Ezt persze még mindig mondhatnánk, hiszen egy beszálló új Ibiza, egy Ateca vagy éppen egy Leon végülis csak egy hasonlóan visszafogott más jellegű alternatívája ugyanannak a receptnek – de időközben valami megváltozott. Miközben a java (vagyis a Cupra márka különválása és modellpremierje) még hátravan, a Seat már most is meg tudott tölteni egy parkolót olyan modellekkel, amelyek kulcsával együtt némi izgalom is jár.

A Ford Fiestát már közeli ismerősként köszönthetjük szerkesztőségünkben, hiszen járt már nálunk 100 lóerővel manuális illetve automata váltóval is, és a 140 lóerős Vignale is megfordult már garázsunkban. Ezúttal azonban a hazánkban eddig még nem elérhető Active és ST változatok is bemutatkoztak nekünk – Magyarország útjain vezettük a legvagányabb és a legsportosabb Fiestát.

A legjobbat, vagy semmit“ – a Mercedes-Benz mérnökei nem csak a személyautókat, de a teljes haszongépjármű kínálatot is a márka sokatmondó vezérelvét szem előtt tartva fejlesztik. Az Autó Pultnál nem szokásunk a haszonjárművekkel mélyrehatóan foglalkozni, a Mercedes-Benz meghívásának mégis eleget tettünk a hazai Sprinter bemutató kapcsán, hiszen a közepes méretű áru-/személyszállító szegmens egyik legfontosabb ikonja lépett vadonatúj generációjába. A Sprinter már 1995 óta ‘koptatja’ az utakat, tartósságát pedig mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a rendszerint igencsak kemény használat ellenére még az első generációból is számos példányt láthatunk.

Tavaly októberben a Suzuki magyar importőre már elhúzta az orrunk előtt a mézesmadzagot, hiszen nagy meglepetésre elhozták nekünk Magyarországra az akkor alig néhány hete bemutatott vadonatúj Swift Sportot. Akkor azonban még csak tapogatni lehetett az autót, most azonban végre a gázpedált is tövig taposhattuk a mérges kisautóban.