Az egyterűek és buszlimuzinok szerepe az elmúlt időszakban csökkent az autózás világában, hiszen a rendületlenül feltörekvő crossoverek divatosabb megjelenésükkel és praktikus megoldásaikkal kiváló alternatívát nyújtanak a családi autók szegmensében. A gyártók persze ettől függetlenül nem mondtak le a fent említett típusokról, erre pedig a legjobb példa a Ford, ugyanis az amerikaiak tavaly mutatták be a vadonatúj S-Maxot és Galaxyt, amelyeket végre hazánkban is kipróbálhattunk.

Sokan úgy tudják, hogy az ’idei’ Kia Optima egy alapos ráncfelvarrást takar, azonban a valóság nem ezt mutatja: a Kia nem győzi kommunikálni, hogy nem frissítésről, hanem egy teljesen új generációról van szó. Persze néhány tekintetben az újdonság kísértetiesen hasonlít jól sikerült elődjéhez, azonban a lemezek alatt nagyon fontos változások történtek, amelyek révén sokkal jobb lett az autó. A második generációs Optimát immár hazai körülmények között is kipróbáltuk.

A tavalyi év rendkívül izgalmasan alakult a Renault szempontjából, hiszen két kiemelten fontos kategóriában is újdonsággal jelentkeztek a franciák. Talán mondanom sem kell, hogy a Lagunát váltó vadonatúj Talismánról, és a szintén alapjaiban megújult Mégane-ról van szó. Noha a két friss típus nem egy időben mutatkozott be, úgy alakult, hogy hazánkban együtt kezdik meg karrierjüket, így a magyarországi képviselet jóvoltából egy nagyszabású rendezvényen ismerhettük meg mindkettejüket.

Az eddigi hangulatot csak részleteiben megőrizve, alapjaiban újult meg a Kia Sportage. A negyedik generáció minden téren fejlődést ígér, és új korszakot nyit a márka formatervezésében. De beváltja a hozzá fűzött reményeket? A válaszért Spanyolországban vizsgálódtunk.

A Toyota RAV4 1994-ben jóformán kategóriát teremtve lépett a színre. Azóta már a negyedik generációnál tartunk, ám a crossover szegmens villámgyors berobbanása kissé háttérbe szorította a modellt. Egy megszokott ráncfelvarrás segített volna előtérbe tolni a típust, a Toyotát azonban ennél is keményebb fából faragták, és egy vadonatúj, hibrid változattal egészen parádés visszatérőt produkált.

A Jaguar háza táján a vadonatúj, prémium középkategóriás XE révén akkora a zsongás, hogy kis túlzással a szakma szinte megfeledkezett az XE nagytestvéréről, az XF-ről. Márpedig a közepes méretű Jaguar szedán nem egyszerű frissítésen esett át, hanem teljesen új generációjába lépett, és alapjaitól fogva alaposan megváltozott.

250 km. Jelenleg itt tart az elérhetőbb árú elektromos autózás hatótáv tekintetében, amely rekord ki máshoz, mint a szegmensben piacvezető Nissanhoz fűződik. Okosabb központi rendszer és nagyobb, 30 kWh-s akkumulátor duójával mutatkozott be a 2016-os modellévű Nissan Leaf, mi pedig Budapesten már alaposan ki is faggattuk az újdonságot.

Az idén ősszel, a Frankfurti Autószalonon bemutatott, és immár ötödik generációs Opel Astráról már számos alkalommal olvashattak az Autó Pult: egy exkluzív hazai premier révén már a világpremier előtt beülhettünk az ötajtós Astra K-ba, amiről akkor alaposan beszámoltunk. Az üléspróba után alig néhány nappal bejelentette a gyártó a puttonyos, 580 literes csomagtartót kínáló Sports Tourert is, október első napjaiban pedig a külföldi menetpróbán máris kipróbálhattuk az újdonságot.

Minden idők legnagyobb MINI-je, amelyhez a márkán belül valaha volt legerősebb dízelmotort rendelhetjük. Ebből is jól látszik, hogy paradigmaváltást él át a prémium gyártó. Ennek keretében az új Clubman méretben kategóriát ugrott, képességeit így már a kompakt modellek között igyekszik kamatoztatni.

Az Infiniti, vagyis a Nissan prémiummárkája az értékesítési számok tekintetében nem túl fontos szereplője a prémium autópiacnak Európában (hozzátesszük, Amerikában rendkívül sikeres a gyártó), azonban a japánok ezen változtatni szeretnének, és jó úton haladnak.

Miközben Szabó Péter éppen egy Opel Zafira Tourer volánja mögött Zsámbék felé igyekszik a Mercedes-Benz újdonságait ismertető rendezvényre, egy másik idősíkon Vajda János éppen kiszáll kabriójából. Még csak sejti, de mi már tudjuk, hogy egy óra múlva minden idegszálával már az új GLC-re koncentrál. Eközben Zsámbékon egy ajtó nyílik, szereplőnk pedig a puha bőrrel borított kényelmes fotelba vágja magát. A korai napfényben újszerű felirat csillog a modell hátulján: 450 AMG.