Az elektromos autózásnak – legalábbis hazánk nagy részén – egyelőre még vannak kisebb nagyobb akadályai, de a fővárosunkban és környékén azért már bőven vannak lehetőségeik a villanyautó tulajdonosoknak, ráadásul a zöld rendszámmal még az egyébként méregdrága parkolási költséget is meg lehet spórolni. Leginkább ezen okoknál fogva itthon még mindig a városi közlekedés szempontjából van leginkább létjogosultsága, ebből a nézőpontból pedig a smart forfour elektromos verziójánál jobbat talán nem is találhatnánk a piacon – tesztünkből pedig az is kiderül, hogy miért.

A kompromisszum jó, amikor számunkra fontos dolgokat kapunk meg olyanokért cserébe, amelyekről le tudunk mondani. Ugyanakkor a kompromisszum mégiscsak rossz, hiszen valamiről azért akkor is le kell mondanunk, amit eredetileg szerettünk volna. A BMW természetesen úgy tervezte a vadonatúj M5-öt, hogy semmilyen téren ne kelljen kompromisszumot kötnünk, de vajon lehetséges egy ilyen négykerekű megalkotása? Többek között erre kerestük a választ, amikor nemrég ellátogatott szerkesztőségünk garázsába a bajorok legújabb sportszedánja.

A Seat ugyan egészen sikeres, de talán még így is nyugodtan mondhatjuk, hogy kissé háttérbe szorul az olyan konszerntársak árnyékában, mint a Volkswagen vagy a Škoda. Pedig a spanyol márka bizony megérdemelné a figyelmet, hiszen ugyanazokat a modern műszaki és technológiai megoldásokat hozza, mint a testvérmárkák modelljei, és mindezt ráadásul igencsak vonzó külsőbe csomagolja. Erre kiváló példa az Arona is, amely nemrég járt szerkesztőségünk garázsában, hogy alaposan vallatóra fogjuk.

Lehet itt S, D vagy JCW, jöhet Clubman vagy Countryman, a MINI márka magját és esszenciáját mindig is az egyszerű háromajtós Cooper alapmodell fogja adni. Nincs ez másképp a 2018-as esztendőre felfrissült modellel sem, amely tíz millió forint alatt talán az autóipar egyik legjobb beszállómodelljét adja.

A Volkswagen általában nem megy a trendek elébe, hanem okosan kivárva, a legjobbkor csap le újdonságaival, melyek általában rögtön az adott kategória élmezőnyébe katapultálnak. Nincs ez másként a crossoverek és SUV-k mezőnyében sem, és a T-Cross őszi bemutatkozásával már az összes méretkategóriát lefedik majd a németek. Ezúttal azonban a T-Roc lesz középpontban, amivel bizony nagyot húztak a gyáriak – tesztünkből pedig az is kiderül, hogy miért.

A Renault nem komolytalankodik, megpróbál a nagyokra hajazva, kategóriájában kivételes megoldásokat és összességében mindezeken keresztül prémiumabb miliőt megteremteni, miközben árban persze távolabb marad a valódi luxusmárkáktól. Természetesen az éremnek két oldala van, ám ezúttal igyekeztük megvizsgálni, hogy azt feldobva melyik oldalát mutatja leginkább felénk.

Ha minden skorpiócsípés ilyen eredménnyel járna, mint ami most elkapta az MX-5-öt, azt hiszem szélesebb rajongói köre lenne ennek az ízeltlábúnak. Mindenesetre harciassága okán így is tökéletes választás volt az Abarth címerére, amely ennek megfelelően vette kezelésbe a Fiat 124 Spidert.

Sokan – leginkább az elvakult márkatársak – csak legyintenek, amikor szóba kerülnek a BMW elsőkerékhajtás-alapú UKL padlólemezére épített modellek, ám nincs igazuk: az új generációs kompakok többet tudnak, mint gondolnánk. Az állítást legutóbb a frissített BMW 220i Active Tourer tesztautó támasztotta alá, aminek vezethetősége, menetdinamikája igencsak tisztességes, kis alapterületen kínál jó praktikumot, célközönsége pedig a (sokak szerint) tél-kompatibilisebbnek és biztonságosabbnak hitt fronthajtásnak is örül. Érthető, hogy ez a BMW kompaktjainak a jövője és tudni érdemes, hogy a következő 1-es széria is az UKL alapokra fog épülni.

Tekintettel arra, hogy tesztünk főszereplője, vagyis a vadonatúj Stelvio a reneszánszát élő Alfa Romeo első SUV modellje, erősnek tűnhet a címben szereplő kérdés. És persze vannak olyan aspektusok, amelyekből a „nem“ a helyes válasz, azonban jó néhány szempontból meglepő módon helytálló az „igen“. Már most lelövöm a poént: számos gyártó rengeteg SUV modelljét vezettük már a legkisebbektől a legnagyobbakig, de objektíven kijelenthetjük, hogy egyiket sem olyan jó a vezetni egy benzingőzzel fertőzött sofőr szemével nézve, mint a Stelviót. Most minden bizonnyal meg fognak lepődni, de még a közel kétszer drágább Porsche Macant sem!

A szabadság élvezetére készült, de tesztautónkon ez koránt sem látszik. Az új Opel Vivaro Life tesztautó szürke fényezésével és fekete műbőr belterével üzleti személyszállítónak álcázza magát, amely feladatot ügyesen képes is betölteni, de nem véletlen, hogy mi tárgyaláskörút helyett egy horvátországi nyaralásra indultunk vele.

Évtizedek óta könyörögtünk érte, végre behozták, és siker lett. A Chevrolet Camaro, majd a Ford Mustang újkori európai sikertörténete kéz a kézben jár, erőteljes érzelmi töltettel a pénzügyesek számára érthetetlen számokat hozva. A nagy keresletnek azonban megvan az eredménye: a kékoválosok még komolyabban veszik sportautójuk európai szereplését, melynek köszönhetően itt a modellfrissítés, amely gyakorlatilag a modell legfontosabb porcikáihoz is hozzányúl, miközben az extralistát is gyarapítja. Hogy milyen lett az eredmény? A legjobb Mustang-változat, a Fastback GT segítségével vizsgáltuk ezt meg.