Manapság kissé – talán indokolatlanul – mellőzött szegmenssé vált a miniautók kategóriája, holott a metropoliszokban egyre nagyobb igény volna picike, fürge és takarékos rohangálós eszközökre. A Toyota erre kínál választ immáron 13 éve a PSA konszern segítségével kifejlesztett Aygo képében, amelynek legfrissebb verzióját fogtuk nemrégiben vallatóra.

A vadonatúj Mercedes-Benz A-osztály különösképp kedves számunkra, hiszen a típus 21 éves történelmében most először készül Kecskeméten. A W177 kódnéven futó negyedik generációba a gyártó beleadott apait-anyait: a modell minden szempontból a legújabb autóipari trendeket követi, a menő és hatásvadász megoldások tekintetében a kategóriában nincs párja, mesterséges intelligenciával rendelkezik, hajtáslánckínálata pedig szintén teljesen megújult – tehát minden adott a sikerhez. Az autó igencsak agresszív árazása már kevésbé jó hír, de ennyi technológiai innovációt bizony meg kell fizetni. S hogy hibátlan lett-e a drágaság? Erre a kérdésre rögtön két tesztautóval, egy 163 lóerős A200-zal és egy 116 lovas A180d-vel kerestük a választ.

Manapság már abszolút ritkaságszámba megy, ha egy modell motorpalettáján többségben vannak a szívómotorok, de a Kia Rio esetében ez a helyzet. Persze egy kisautó esetében mindig előny, ha városképes, egyszerűbb négyhengeresek kerülnek a motortérbe, most azonban inkább másra helyezzük a hangsúlyt. A háromhengeres turbós csúcsverzió ugyanis olyat tud, amit a többiek nem.

Minél több, annál jobb? Esetleg a kevesebb néha több? Ezúttal pontosan ezekre a kérdésekre kerestük meg a választ a Honda Civic segítségével, amelyet az importőr 1.6-os dízelmotorral és hozzá kilencfokozatú automataváltóval bocsátott rendelkezésünkre – természetesen a fókuszban a sokgangos automata áll.

Luxus terén manapság már nem könnyű újat mutatni, hiszen a méretek növelése, a finom anyagok még nagyobb arányú felhasználása és a zajszigetelés fejlesztése már nemigen hoz érezhető különbséget – egyedül talán a futóműtechnológiát lehet még tovább csiszolgatni, de ott sem könnyű már újat mutatni. Maradtak tehát a technológiai vívmányok, és az Audi is így gondolkodott, ugyanis a tavaly bemutatott, vadonatúj A8 is – néhány új kényelmi extrát leszámítva – leginkább ezen a téren igyekszik ellenfelei fölé kerekedni, mi pedig nemrég alaposan utánajártunk, hogy mindez sikerült-e neki.

A Hyundai Tucson, vagyis az ix35 utódja 2015 tavaszán mutatkozott be. Modellciklusának épp a felénél jár, így nem meglepő, hogy a koreaiak idén tavasszal bejelentették népszerű szabadidőautójuk ráncfelvarrását. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a fazonigazítás eget rengető újdonságot nem hozott: a beltér immár különálló érintőkijelzőjét leszámítva a frissítés legnagyobb érdekessége a korábbi 1,7 literes belépő dízelmotor kisebbre (1,6 literesre) való cseréje, valamint a 2-literes, 185 lóerős csúcsdízel opcionális, 48 V-os, ún. ‘mild’ hibridrendszere.

A legjobb Opel, amely Peugeot alapokra épül. Ezt a címet jelenleg kétségtelenül magáénak mondhatja tesztautónk. A Grandland X az Ultimate névre hallgató csúcsfelszereltséggel, kétliteres, 177 lóerős dízelmotorral és nyolcfokozatú automata váltóval érkezett hozzánk. A trendeket figyelembe véve pedig a legkívánatosabb Opelként csúcsképességeit is bizonyította.

Az Opel Insignia aktuális, második generációjáról már rengeteg információt adtunk át Önöknek vásárlási tanácsadónk előző részeiben. Nem véletlen, hogy ilyen mélyre ástunk a típus kapcsán: ezúttal sem támogatott cikkről van szó, de tekintettel arra, hogy Szabó kolléga Édesapja nemrégiben egy új Insigniát vásárolt magának, mi pedig ezzel kapcsolatban alaposan elmerültünk a nagy villámos rejtelmeibe, úgy gondoltuk, hogy Olvasóinknak is leírjuk tapasztalatainkat, hátha ezáltal megkönnyítjük a választást. Márpedig tapasztalatunk van bőven, hiszen megannyi változatban próbára fogtuk már az Opel zászlóshajóját.

Elegáns, divatos, nőies, bájos, ugyanakkor sportosan feszes, hangos és végtelenül szabad. Hét jelző éppen csak elég, ha a MINI Cooper S Cabrio esszenciáját meg akarjuk ragadni. A világ egyik legjobb nyitottságélményét közvetítő kabrió megújult, és a sportos karakterhez elméletben még jobban passzoló hétfokozatú duplakuplungos automata váltót kapott. Lássuk, hogy mit mutat a gyakorlat!

A Renault Twingo RS változatai mindig is nagy kedvenceink voltak: pehelysúly, ehhez mérten kellően nagy, teljesítmény, mókás viselkedés, mutatós megoldások. Okkal reménykedtünk hát, hogy az immár hátul hajtó új generációból is elkészül a sportos verzió, amely még izgalmasabb lehet, mint az elődök. Ha nem is vérbeli RS modellként, de GT változatban el is készült a kis méregzsák, mi pedig nemrég utánajárhattunk, hogy vajon méltó-e az elődökhöz az új Twingo GT.

Vásárlási tanácsadónk, azaz részletes, sokmodelles tesztünk első részében még könnyű dolgunk volt: amennyiben az Opel Insigniát szimpatikusnak találjuk, csak preferenciáink alapján el kellett döntenünk, hogy a négy verzió közül melyikre voksolunk. Most azonban a felszereltségekről lesz szó, melyekhez nem árt a részletes útmutató. Meg is mutatjuk, hogy mit érdemes beikszelni, és hogy mi követel feleslegesen nagy anyagi áldozatot.