Elődje értékeit megörökölve, ám vadonatúj alapokon új öntudatra ébredve mutatkozott be a Land Rover Discovery új generációja. Az SUV modell úgy lett nagyobb, hogy közben mázsákkal lett könnyebb, a praktikumot és a többcélú használatot pedig olyan magas szintre emeli, ahol korábban még sosem járt. Az újdonság megérkezett hazánkba is, a budai bemutatón pedig megtudunk minden információt róla.

Az Opel háza táján az elmúlt hetekben viharos szelek fújnak: bizonyára mindenki hallott róla, hogy március elején a francia PSA megvásárolta a német márkát az amerikai GM-től, mégpedig igencsak alacsony áron, aminek oka az Opel veszteséges működése volt a GM érában. Sokan megijedtek a hír hallatán, ám tudni érdemes, hogy a PSA vezetősége az elmúlt években csodát tett a konszernnel, és ha az Opelt is hasonlóan jó érzékkel fogja irányítani Carlos Tavares és csapata, akkor valószínűsíthető, hogy a villámosok erős évek elébe néznek. Mi szorítunk értük, és egyben azért is, hogy a szentgotthárdi motorgyárat ne ‘bántsák’ a franciák.

Amikor a hazai importőr elkezdte tervezgetni az Opel Crossland X magyarországi bemutatóját, még sok minden másképp volt. Először világpremiernek indult a rendezvény, amin a PSA csoporttal közös három modell első tagját mutatta volna be az Opel, ám a helyzet úgy alakult, hogy mégis ellátogathatott a Genfi Autószalonra a kis crossover, és mint kiderült, az újdonság nem egy három autóból álló, hanem egy annál sokkal szorosabb kapcsolat első gyermeke lett. A lényeg azonban nem változott: alig néhány nappal az élő világpremier után itthon is megcsodálhattuk a villámosok újdonságát – még ha csak álló helyzetben is.

A Lada friss fejlesztésű, mondhatni első ‘teljesen európai’ modelljének, a Vestának a fontosságáról már akkor megbizonyosodhatunk, ha ellátogatunk az orosz gyártó magyarországi importőrének hivatalos honlapjára: az oldal tetején már jó ideje egy nagy visszaszámláló trónol, ami azt mutatja, hogy pontosan mennyit kell még várni a Vesta hazai bemutatójáig.

A BMW által újjáélesztett, kultikus brit MINI márkának nagyon szépen szalad a szekere az elmúlt években, tavaly például önmagában is az 5. legnagyobb prémium márka volt. A szuper eredmény nem véletlen, ugyanis a BMW Group rengeteget foglalkozik a MINI-vel a siker érdekében. A gyártó palettája például az elmúlt 3 évben gyakorlatilag teljes egészében megújult, s a jelenleg öttagú modellkínálat nem csupán friss, de sokkal jobb, mint valaha; a korábbi, különféle autómárkákkal való együttműködéseknek véget vetve immár ízig-vérig BMW technológia lapul a lemezek alatt, s a BMW elsőkerékhajtású modelljeivel közös, moduláris UKL nevű padlólemezek kiváló alapot biztosítanak.

A vadonatúj Fiat Tipót, ami az olaszok legfrissebb reménysége, első ízben tavaly márciusban volt alkalmunk hazai körülmények között próbára fogni, és szinte mindenki elégedetten szállt ki az autóból, hiszen a négyajtós Tipo nem csak tetszetős, de tudását tekintve is rendben van, továbbá a vásárlók nagy örömére ár/érték aránya igencsak kedvező, a habot a tortán pedig a széria ötéves garancia jelenti.

Ahogy a Balenóval már bizonyította, a Suzuki számára mostanra kiemelten fontos szempont lett a fiatalos, divatos megjelenés, aminek köszönhetően az idősebb korosztály mellett igyekeznek a fiatalokat is elcsábítani. A nemrégiben bemutatkozott Ignisnél jobb példa pedig nem is kell ennek bizonyítására – a vidám kisautót ráadásul végre itthon is kipróbálhattuk.

A Mercedes-Benz új E-osztályára nem lehetett nem odafigyelni: a felső-középkategóriás prémium modell a luxusosztály minden tudását tömörítette magába, technológiai szempontból új mércéket állítva a kategóriában. A BMW pedig ugyanezen az úton indult el az 5-ös sorozat megújításánál, csak talán még messzebbre merészkedett. Hogy mennyire, azt jól mutatja, hogy a hazai menetpróbán olyan dolgokat próbálhattunk ki, amelyekről néhány éve még csak ábrándozhattunk.

A Kia egészen sokáig titkolózott a vadonatúj Rio képességei kapcsán, ám a nemzetközi menetpróba után immár minden adat napvilágot látott a koreaiak kisautójáról. Az újdonság igazán fontos szerepet tölt be a márka életében, így nem csoda, hogy nagy várakozások övezték – persze kicsit más szempontból, mint például a Stingert. Nézzük hát, hogy pontosan mire is képes a Kia legfrissebb kisautója.

Megérkezett hazánkba az új Ford Edge, és ezt a komoly eseményt természetesen az Autó Pult csapata sem mulasztotta el, a magyarországi importőrnek köszönhetően élőben csodálhatta meg és próbálhatta ki az autót, amely divatos formákkal és megjelenéssel, kétliteres dízelmotorral és 210 lóerővel kacsintgat új magasságokba.

2002-ben mutatkozott be, eddig két generációt élt meg és több mint 3,5 millió példány kelt el belőle eddig - mi az? Na jó, nyújtok még egy kis segítséget: a Citroën legsikeresebb modellje, amely az eladások egyötödét teszi ki, és nemrég teljesen megújult. A nyitókép alapján nyilván már mindenki tudja, hogy miről van szó, de azért álljon itt feketén fehéren: a vadonatúj Citroën C3 sajtóbemutatóján jártunk nemrég, ahol alkalmunk nyílt kipróbálni a franciák kisautóját.