"Be the one who dares", angolul így szól a vadonatúj BMW X2 nemzetközi szlogenje, ami magyarul nagyjából annyit jelent, hogy legyünk merészek, avagy merjünk merészek lenni. A BMW ma tartotta új, sportos kompakt crossover kupéjának hazai sajtóbemutatóját, így máris kipróbálhattuk az autót. Vajon tényleg igaz a mondás, miszerint aki mer, az nyer?

Az autózás világában van néhány betűhármas, amelynek hallatán, vagy éppen láttán rögvest szaporábban elkezd verni a vezetés szerelmeseinek a szíve. Talán nem túlzás ezek közé sorolni az Opel által 1984-ben bevezetett GSi-t sem, amelyet a Kadett kapott meg először a német márka történetében, és a jól csengő betűk mellett persze alapos sportkúrával is együtt járt a csomag. A GSi változatok azonban kihaltak, és az OPC váltotta fel. Most azonban elsőként az Insignia kínálatában visszatért a korábbi betűhármas, mi pedig máris kipróbálhattuk az újdonságot.

A kis crossoverek szegmense gyakorlatilag szárnyal, és a szakértők szerint a folyamatos növekedés jó pár évig eltart még – ez ráadásul nem csak nemzetközi szinten, hanem a magyar piacra is igaz. Nem csoda hát, hogy a Fordnak, és magával a gyárral együtt a hazai importőrnek is fontos és egyben örömteli volt az EcoSport alapos frissítése, amivel végre Európában is komolyabban beleszólhatnak majd a szegmensbe – nemrég pedig már hazai utakon próbálhattuk ki az újdonságot.

Amint azt hétfőn megjelent Rolls-Royce beszámolónkban megígértük Önöknek, a levetkőztethető hercegnővel, vagyis a vászontetős Dawn kabrióval folytatjuk. Amennyiben esetleg elkerülte figyelmüket az első rész, lehetőség szerint fussák át a márka különleges világába való bevezetőt, amit ide kattintva máris megtehetnek.

Megújult a Dacia Duster, az első példányok pedig már meg is érkeztek hazánkba. A fejlődést mi sem szemléleti jobban, mint hogy egy helyett már rögtön két teleszkóp nyitja a motorháztetőt. De vajon mindenben dupláz az új generáció? Menetpróbánkon utánajártunk.

Bár sokak számára némileg meglepő, mégis örömmel kijelenthetjük, hogy amióta a Jaguar és a Land Rover indiai kézbe került, szárnyalnak a brit konszern eladásai. A másik oldalról nézve azok számára vélhetően nem meglepő az információ, akik kicsit is jártasak az autós világ aktuális híreit tekintve: az elmúlt években rengeteg fejlesztési tőkét invesztált az indiai befektető a márkákba, a britek pedig ennek megfelelően számos jobbnál jobb újdonsággal lepték el a piacot. A történet különben a Volvónál is hasonló: a svédeket egy kínai befektető ‘karolta fel’, nagyon sokat költve a fejlesztésekre, s azóta töretlenül dőlnek a Volvo értékesítési rekordjai is.

Bár sokak számára némileg meglepő, mégis örömmel kijelenthetjük, hogy amióta a Jaguar és a Land Rover indiai kézbe került, szárnyalnak a brit konszern eladásai. A másik oldalról nézve azok számára vélhetően nem meglepő az információ, akik kicsit is jártasak az autós világ aktuális híreit tekintve: az elmúlt években rengeteg fejlesztési tőkét invesztált az indiai befektető a márkákba, a britek pedig ennek megfelelően számos jobbnál jobb újdonsággal lepték el a piacot. A történet különben a Volvónál is hasonló: a svédeket egy kínai befektető ‘karolta fel’, nagyon sokat költve a fejlesztésekre, s azóta töretlenül dőlnek a Volvo értékesítési rekordjai is.

Manapság már igencsak nehézkes olyan kategóriát mondani, amelyben valamelyik prémium gyártó ne lenne jelen, sőt, olykor már önmaguknak kreálnak újabb és újabb szegmenseket. A pickupok mezőnyében azonban egészen idén nyárig nem találkozhattunk olyan modellel, amelyen valamelyik prémium márka emblémája díszelegne, igaz, az Amarok modellfrissítését ehhez mérhető igényességgel végezte el a Volkswagen. Júliusban azonban robbant a bomba, és a Mercedes-Benz leleplezte az X-osztályt, amelyet az első prémium pickupként mutattak be a nagyközönségnek. Nemrég pedig hazánkban járhattunk utána, hogy megérdemli-e a csillagot az orrára az autó, amely alatt Nissan technológia dolgozik.

A BMW Magyarország egy közös - igaz, kétnapos - rendezvény keretében mutatta be a sajtó számára a gyártó két vadonatúj modelljét, az X3-at és a 6-os Gran Turismót, mi azonban mindkét modellt olyan fontosnak gondoljuk, hogy jobbnak láttuk különválasztani a két bemutatót. Az új X3-ról a múlt héten olvashattak az Autó Pulton Olvasóink, ezúttal pedig a 6-os Gran Turismo kerül terítékre, ami elődjéhez hasonlóan egy kiváló luxusautó, ráadásul végre a formaterve is rendben van.

A BMW idén júniusban bejelentette az óriási népszerűségnek örvendő X3 harmadik generációját, amely elődjéhez hasonlóan tökéletesen betölti a ‘mindentudó autó’ szerepkörét, ráadásul az egyébként kiváló előző szériánál jobb és modernebb lett. Ennyi információ már önmagában is elegendő a boldogsághoz, hiszen az elmúlt évek során bebizonyosodott, hogy a közepes méretű SUV kategória képviselői ideális kompromisszumot jelentenek, egy nagyon sok tengelyes mátrixban nézve alapvetően a legjobb autóknak számítanak - akkor is, ha prémium, és akkor is, ha nem prémium típusokról beszélünk.

Még nincs egy hónapja, hogy a Swift Sport bemutatkozott a Frankfurti Autószalonon, de a mgyar importőrnek hála egy Balaton-felvidéki túrával egybekötve máris megcsodálhattuk a japánok kis agresszorát. Kipróbálni egyelőre nem volt lehetőségünk a Suzuki újdonságát, ugyanis a maximalista japán mérnökök még csiszolgatják a négykerekűt, de már álló helyzetben is mély benyomást tett ránk az autó.