2017. Április 25., Kedd

Frissitve:08:02:42

A prémium kis crossovereket veszi célkeresztbe a Lexus UX

Nyomtatás

Megnyitotta kapuit a Párizsi Autószalon, vele együtt pedig közelebbről is szemügyre vehetjük a Lexus UX-et. A tanulmánnyal a Toyota C-HR prémium testvérét alkotja meg a japán gyártó, amely jövőbe mutató, futurisztikus megoldásokkal teletömve vonza magához a tekintetet.

Az új Lexus crossover tanulmányautó, az UX Concept a 2016-os Párizsi Autószalonon lép először a nagyközönség elé, bemutatva, hogyan képzeli el a Lexus a jövő kompakt SUV-modelljeit. A Toyota C-HR-rel közös alapokra épülő tanulmány előremutató technológiákat vonultat fel, amelyek interaktív élményt kínálnak az autóban ülők számára. A vezető előtti műszeregység egy átlátszó földgömböt formáz, amely hologramként lebeg, és a funkcionális, mégis meglepően újszerű felhasználó felületen egyszerre jelennek meg az analóg és digitális információk. A középkonzolon is hasonló stílusban, egy csiszolt kristályszerkezeten hologramszerűen tűnik fel a klímaberendezés és a fedélzeti szórakoztató rendszer kezelőfelülete, ami így mind a vezető, mind az első utas számára tisztán látható.

Az új UX tanulmányban a legmodernebb járműelektronikai technológiák is megjelennek. Az ablaküvegek a fény hatására automatikusan sötétednek, a külső visszapillantó tükröket kamerák helyettesítik, amelyek a hagyományos tükröknél jóval karcsúbb burkolatban is elférnek. Minden kapcsoló elektrosztatikus, és átlátszó borítás fedi őket. Az A-oszlop uszony-motívuma megismétlődik a műszerfalon is, amelynek utasoldalán multifunkciós zeneközpont kínál újszerű audio-élményt az új generációs Lexus-vásárlók számára.

Az volt a célunk hogy megalkossuk a kompakt crossoverek új generációját, amely a vásárlók szemszögéből keres egyedi megoldásokat; így született meg ez az innovatív, háromdimenziós, teljes egészében interaktív élmény” – avat be Stephan Rasmussen, a Lexus egyik formatervezője.

A tanulmány további különlegessége a Lexus egyedi, hálós üléskoncepciója, amely még természetesebb megtámasztást kínál. A hajtásláncról nem beszél a gyártó - hiszen nem is ezen van a lényeg -, de nem lövünk mellé, ha a Toyota C-HR, vagyis a Prius hibrid hajtását képzeljük a lemezek alá, de az is lehet, hogy mire sorozatgyártásba ér a modell, a nagyobb szívómotorral ellátott 300h hajtásláncot köszönthetjük a lemezek alatt, akár összkerékhajtással.




Share/Save/Bookmark