Felfrissült Párizsban a Dacia Logan és Sandero

Nyomtatás

Beszálló modelljeit frissítette a 2016-os Párizsi Autószalonra felkészülve a Dacia. A részleteiben átfésült modellek minőségibb kialakítású belteret kapnak, miközben reflektorfénybe a viszonylag új belépő erőforrásuk kerül.

Miközben a Dacia eladásai folyamatosan növekednek (és várhatóan jövőre tetőznek az új Duster bemutatásával), mostanában kissé keveset hallunk a márkáról. Ezen változtat a Logan és a Sandero enyhébb ráncfelvarrása, melynek során a külső is modernebb, dinamikusabb megjelenítést kapott. Ahogy lenni szokott, ezt a hatást elsősorban a lámpák átalakításával érték el a tervezők – elöl már LED-es nappali menetfényt is köszönthetünk. Mellett új lökhárítók és hűtőrácsok fokozzák a Logan, a Sandero és a Sandero Stepway megjelenését. A szélesedő színpaletta és a megújult kerékválaszték szinte magától értetődő.

Belül új, króm hatású keretet kaphatnak a légbeömlők, valamint a műszerfali betétek is megújultak. A négyküllős kormánykerék közepére költözött a hangkürt, a jobban felszerelt verziókon pedig jobb kárpitozást kap a volán. Emellett a felszereltségi csomagokat is átformálták a tervezők, és immár tolatókamera, visszagurulás-gátló, és komfort elektromos ablaknyitás is elérhető a típushoz.

Az új belépő motor a Renault Twingo lemezei alatt bemutatkozott, új fejlesztésű háromhengeres, szívó erőforrás, amely ezúttal 75 lóerővel áll a rajtvonalhoz. A gyári adatok alapján egészen használható és nagyon takarékos erőforrással egy gond van: méréseink szerint egyik tulajdonságát sem teljesíti, és még a kulturáltsággal is probléma akad. Röviden szólva annak dacára, hogy új fejlesztésű, személyében a piac legrosszabb háromhengeresévével akad dolgunk.

Így már látatlanban is a motorpaletta többi tagját inkább ajánljuk, például a 90 lóerős, 0,9 literes turbómotort is, amelyet ráadásul felár ellenében robotizált automataváltóval is kérhetünk – de kézi váltóval harmonikusabb összképet kapunk. Emellett 75 és 90 lóerős 1.5 dCi dízel is kapható a típusokhoz, ugyanúgy automatizálható váltóval is.

Az árak a frissítés hatására lényegesen nem változnak, így a 75 lóerős beszálló 2,49 milliótól elérhető a Logan esetében, de reméljük, hogy a hazai kínálatban megmarad az ugyanilyen erős, ugyanennyibe kerül 75 lóerős, 1,2-es négyhengeres, 16 szelepes erőforrás, amely sokkal jobb választás. A legdrágább, legjobban felszerelt típusok is 4 millió forint alatt maradnak listaáron.




Share/Save/Bookmark