2017. Április 25., Kedd

Frissitve:08:02:42

Meglepetés nélkül – az új Audi Q5 bemutatkozik

Nyomtatás

A forradalom ezúttal is elmarad a négykarikások háza táján: az új Audi Q5 is kívül-belül nagyon ismerős formákkal érkezett meg, de tulajdonságaiban és felszereltségeiben rengeteget fejlődött.

Számos ízelítő és ráhangoló videó után végre lerántotta a leplet az Audi: a Párizsi Autószalon nyitónapján mutatta be a Q5 új generációját. A sikermodellnél nem mentek a véletlenre a tervezők: könnyen beazonosítható, ezzel együtt pedig meglehetősen ismerős formákat alkottak, amelyben igazán nagy újdonságot a LED-es fényszórók, valamint a belső kijelzők modernebb alkalmazása jelent.

A lemezek alatt azonban nagyobb a fejlődés: az új modell például 90 kilóval könnyebb lett, emellett pedig a jobb, 0,3-as légellenállási tényezője is hatékonyabb mozgásra sarkallja. A 4,66 méter hosszú és 1,89 méter széles karosszéria a 2,82 méteres tengelytávjával igazán családbarát helykínálatot sugall, miközben a parkolásnál sem kell túlzottan aggódni. Az elődhöz képest csak mérsékelten nőtt az újdonság, amely változás a 10 literrel nagyobb csomagtartón (ülésállítástól függően 550-610 liter) is tetten érhető. A hátsó üléspad síkba döntésével egyébként legfeljebb 1,55 köbméterig fokozhatjuk a rakteret.

A könnyebb modellt erősebb motorok mozgathatják, így például a kétliteres, turbós benzines, amely 252 lóerővel áll rajthoz, mindössze 6,8 l/100 km-es vegyes fogyasztással. A kétliteres dízel is elmaradhatatlan: ez 150, 163 és 190 lóerővel is elérhető lesz már a forgalmazás kezdetén. A csúcsot egyelőre a háromliteres, V6-os dízel képviseli, amely 286 lóerőt és 620 Nm nyomatékot tesz le az asztalra. Ez persze csak a paletta egyik vége: a különböző erőforrásokhoz különböző leosztásban választhatunk a hat sebességes kézi váltó, a hétgangos duplakuplungos, valamint a nyolcfokozatú bolygóműves automata között, és természetesen első-, valamint összkerékhajtás is lesz az új Q5 kínálatában.

Az opciós lista új érdekessége a légrugózás megjelenése, amelyet megrendelve öt különböző szintet választhatunk ki, vagy bízhatjuk a szintszabályozást teljesen a vezérlésre is. Emellett dinamikusan változtatható áttételű kormánymű is rendelhető a típushoz, és nem feledkezett meg az Audi a megszokott vezetési segédrendszer arzenál lehetőségéről sem.

Érdekes csavar, hogy az előd ingolstadti gyártásával szemben az új Q5-generáció Mexikóban (San José Chiapa) készül majd. Az első példányok jövő év elején érkeznek meg hazánkban – az alapárak pedig nem változnak jelentősen.