13 milliótól érhető el a piac egyik legszebb autója - itt az Infiniti Q60

Nyomtatás

Az Infiniti formatervezői nem éppen visszafogottságukról híresek, és kétségtelen, hogy nagy élmény lehet dolgozni a csapatban, hiszen nagyon úgy tűnik, hogy az Infiniti vezetősége sok másik márkával ellentétben nem fogja vissza a dizájner brigádot: különlegesebbnél különlegesebb modellek debütálnak a Nissan luxusmárkájánál, egytől-egyig merész, de egyben telitalálatnak tűnő formákkal. A legújabb bizonyíték erre a vadonatúj Q60 nevű középkategóriás kupé, ami a jól bevált és sikeres Q50 alapjaira épült.

A Q60 az év elején debütált, és az első példányok máris megérkeztek kishazánkba: a múlt héten a hazai premieren vehettünk részt, ahol fehérben és vörösben is megcsodálhattuk a modellt, ami élőben legalább annyira lenyűgöző, mint a képeken. Menet közben egyelőre nem volt szerencsénk az újdonsághoz, de bízunk benne, hogy ami késik, az nem múlik. Az üléspróbán annyi kiderült, hogy belül kényelmes a Q60, már ami az első üléseket illeti, hátul az erősen lejtős tetővonal miatt sajnos csak 170 cm-es magasságig jó a fejtér. Ennyi áldozatot szerintünk bőven megért a forma, ráadásul a lábhely és a csomagtér mérete korrekt, a formavilág és a minőség pedig a prémiumok krémjébe emeli az autót, aminek legnagyobb konkurensei az Audi A5, a 4-es BMW, a Mercedes C-osztály Coupe, valamint a Lexux RC.

 

Árban az ellenlábasokhoz illeszkedik a Q60, de a magas alapfelszereltség révén az ár/érték arány kiváló. Hogy mennyi az annyi? A Mercedestől származó 2-literes, 211 lóerős turbós, négyhengeres benzines alapmotorral, hátsókerékhajtással és széria 7-sebességes automataváltóval a listaárak szerint 13 millió forinttól lehet beülni a Q60-ba, ha pedig a csúcsmotorra, vagyis a 405 (!) lóerős 3-literes V6-os biturbóra vágyunk, akkor a magasabb induló felszereltség és a V6-oshoz széria összkerékhajtás miatt is legalább 18 millió forinttal kell számolnunk, a kínálat pedig körülbelül 20 milliónál ér véget. Az biztos, hogy a Q60 fantasztikus formája által ígért dinamika a 405 lóerős, egyedi sportkipufogóval is ellátott motorral teljesedik be igazán, de a 13 millió nem 18, és a formát a belépő változattal is megkapjuk, vagyis senkit nem beszélnénk le a gyengébb motorról. Alább, korábbi bemutató cikkünket felidézve részletesebben olvashatnak az Infiniti kupéjáról.

Éppen csak annyi változott a tavaly tavasszal bemutatott koncepcióhoz képest, amennyinek muszáj volt változnia a szériába kerüléshez. Az Infiniti Q60 így igazán csábító, kecses formákkal megáldott kupé maradt. A formák pedig nem csak látványra áramvonalasak: a sportos kialakításhoz képest egészen jó, mindössze 0,29-es légellenállási együtthatót tud felmutatni a prémium középkategóriás. A V6-os modell emellett aktív hűtőráccsal is rendelkezik, amely segíti a gyors bemelegedést és a jobb szellőzést.

Méretben a típus egyébként elődjéhez, a G37 Coupé-hoz (később régebbi Q60) képest csak minimálisan változott. A két modell tengelytávja (2,85 m) például megegyezik, teljes hosszban és szélességben viszont az új van előrébb 3-3 centivel (4683, 1850 mm). Az új generáció magassága csökkent egyedül, ám az is mindössze csak egyetlen centiméterrel.

Talán az a legfontosabb egy sportos kupé esetében, hogy mit találunk a motortérben. Ezúttal a válasz a kérdésre a turbómotor, amelyből kettő áll rendelkezésre. Kezdjük a csúccsal: a VR30-as kódszámú, új fejlesztésű, háromliteres, V6-os biturbó egység a Nissan/Infiniti saját fejlesztése, és a kupéhoz hasonlóan Japánban készül. A feltöltött erőmű 405 lóerőt kínál 6400-as fordulaton, amelyhez 475 Nm nyomaték csatlakozik, méghozzá 1600-as fordulattól egészen 5200-ig. Mindezt az alapváltozat hátsókerékhajtásával szemben összkerékhajtás igyekszik az útra vinni, motorvariánstól függetlenül hétfokozatú, bolygóműves váltón keresztül.

A potens V6-os Q60 kereken 5 másodperc alatt tudhatja le a 0-100-as sprintet, végsebességét elektronika limitálja 250 km/h-ra. A vegyes fogyasztás ehhez mérten egészen szimpatikus: 9,1 l/100 km - igaz, ennél jobbat is láttunk már. A sportfutómű mellett vezeték nélküli, állítható áttételű sportkormányzás és elöl akár 355 mm átmérőjű, négydugattyús tárcsafék igyekszik fokozni a dinamikát.

Ha már dinamizmus, a 110 kilós fogyókúra nem jöhet rosszul. Márpedig az összkerékhajtás elhagyásával és a kétliteres, Mercedestől érkező turbómotorral pont ennyivel könnyebb a Q60: így üresen 1,62 tonnát nyom. Ezt 5500-nál jelentkező 211 lóerő és már 1250-től elérhető 350 Nm nyomaték mozgatja, 7,3 másodperces 0-100-as sprintben és 235 km/h-s végsebességben manifesztálódva. A vegyes fogyasztás kimondottan kellemes 6,8 l/100 km - papíron. Ráadásul mindennek még egy előnye van: 13 millió forinttól elérhető, méghozzá egészen magas felszereltséggel. Ezt más sem bizonyítja, mint hogy a csúcsra szerelt Sport Tech változat is megáll listaáron 15,6 millió forinban - ugyanilyen konfigurációban az összkerekes, 405 lóerős V6-ost 20 milliót kell letenni az asztalra.

Mindez nem csak kiváló ár-érték arányt sejtet, hanem így felszerelve a piac legkedvezőbb középkategóriás prémium kupéját - mindezt úgy, hogy a Q60 sok olyan felszerelést is nyújt, amely némelyik konkurenshez nem elérhető.

A modellben ünnepli premierjét az Infiniti második generációs direkt kormányműve, amely nem rendelkezik mechanikai kapcsolattal a kerékkel. A pontosabban kommunikáló volán mellett újdonság a dinamikusan változó lengéscsillapítás is. A feszesebb alaphangolás mellett a zajkomfortra kimondottan nagy figyelmet fordítottak a mérnökök: még a felnik küllőit is a simább futás érdekében hangolták, és az összes Q60-as aktív zajcsökkentést kap, amely ellentétes hanghullámokkal öli ki a nem kívánatos motorzajokat.

Emellett a 13 hangszórós Bose rendszer is új fejlesztés; hangzását kimondottan a Q60 belső teréhez hangolták. A központi rendszer is tovább fejlődött: gyorsabb processzor és új funkciók teszik okosabbá és intuitívabbá.





Hozzászólások  

 
#1 Andras79 2016-12-20 15:10
Nem rossz, nem rossz, de akkor már sokkal inkább egy Alfa Romeo Giulia Veloce! ;-) (Mármint 13 millió körül!)
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark