2017. Április 25., Kedd

Frissitve:08:02:42

Álomgyár – a második Tíz Torony Túra egy Porsche Boxster S-sel

Nyomtatás

Nagyobb, minőségibb és hatékonyabb – a Porsche Tíz Torony Túra a második alkalomra a generációváltáshoz hasonló fejlődést követett, mi pedig magunkat szerencsésebb James Dean-nek képzelve egy Porsche Boxster S volánja mögött vehettünk részt rajta.

Régebbi olvasóinknak nem hiába cseng ismerősen a Tíz Torony Túra neve: tavaly is jelen voltunk a Porsche Club Pannonia által rendezett programon, amelyen a Nissan 370Z-nek leckét feladó, terrakotta belsős Cayman S-sel képviseltethettük magunkat a Porsche Centrum Budapest jóvoltából. A felállás most is a régi volt, ám ezúttal tetejétől megfosztott Porsche volánja mögött foglalhattunk helyet. Ám bármennyire is kísérteties a hasonlóság, nem a tesztünkből is ismerős darab, hanem egy másik, szerényebben felszerelt kivitel kísért minket utunkon.

Na de milyen úton? Nem vagyunk nagyok, mégis aktívan pezseg hazánkban a Porsche-élet. Erről ismét a Porsche Club Pannónia által immár másodízben megszervezett Tíz Torony Túra tett tanúbizonyságot. Egy megmérettetés, melynek középpontjában a valódi versenyzés helyett sokkal inkább a Porschék iránti szeretet, a kellemes társaság és a jó hangulat áll. Az idei Tíz Torony Túrán nem kevesebb, mint 47 páros – sofőr és navigátora – mérhette össze ügyességét, a nevezett autók terén a Porsche történelméből közel 55 éves szeletet lefedve.

A legidősebb Porsche egy 1957-es évjáratú 356A volt 75 lóerős csúcsteljesítménnyel, amelynek abszolút harmadik helyezése hűen tükrözi, hogy ez a rendezvény nem a száguldásról, mint inkább a kitűzött feladatok, valamint az 1/100-as és átlagtartó szakaszok minél pontosabb teljesítéséről szólt. A mezőny különösen változatos volt: a korai 356-osok mellett a 911-sorozat összes generációjával találkozhattunk, és természetesen orr- és középmotoros sportautók is szép számban jelen voltak az eseményen, sőt, még egy Cayenne Dieselt is megtalálhattunk a sorban.

A Porsche Centrum Budapest színeiben mi a már említett, 310 lóerős Porsche Boxster S nyergében képviselhettük magunkat és a márkát, a 70 méteres gyorsulási versenyen elért abszolút győzelemmel büszkén hirdetve az autózás rohamléptekkel történő fejlődését.

Utóbbiban bár a hétsebességes, dupla kuplungos PDK automata villámgyors váltásaival segítségünkre volt, a Sport Chrono csomag hiányában (ehhez jár a rajtautomatika) azonban az elindulás trükkösebb volt a felszáradásban lévő aszfalton.

Így is szédületes, hogy milyen tapadást tudott felmutatni a hátsókerekes, középmotoros roadster, így végül a 70 méter végén 90 km/h feletti tempóval tudunk befutni, magunk mögött hagyva például az előző generációs, 355 lóerős, összkerékhajtású 911 Carrera S-t is.

A másodízben megrendezett Tíz Torony Túra is a kora reggeli eligazítást követően a Porsche Centrum Budapest tágas udvaráról indult, mégpedig nem is akárhogyan: a versenyzők Le Mans-i rajttal startolhattak, a legendás 911-es modell iránti tisztelet okán pedig az első autó egészen pontosan 9:11 órakor vágott a futamnak.

A többiek a rajtszámok sorrendjében percenkénti késleltetéssel következtek. A reggeli esőcseppek a nagyon kedvező előrejelzés ellenére nem várt izgalmakat okoztak a rendezők és a versenyzők számára, de a borús idő szerencsére csak vaklárma volt: a Porsche-motorok hangzatos dallamaira gyorsan előbújtak az első napsugarak, és egész nap csodálatos időnek örvendhettek a túrázók. Így mi is – melynek örömére csak a rövid megállók erejéig húztuk fel a szerényen hangszigetelő vászontetőt.

De miért pont Tíz Torony Túra? Az ok egyszerű: az interaktivitás és az izgalmak fokozása érdekében a csapatoknak a befutást követően ezúttal is 10 fotót kellett bemutatniuk az értékelő zsűrinek. Értelemszerűen mindegyiken egy-egy toronynak kellett szerepelnie; azoknak, amelyek körvonalai a részletes itiner kezdőlapján szerepeltek, és abból a szögből lefotózva, ahogyan ott kerültek ábrázolásra.

A versenyzők dolgát megkönnyítendő, a kijelölt tornyokat az adott fotózási ponthoz érkezve jelezte az itiner, de némi cselt is szőttek a rendezők a rendszerbe: az útmutatóban a szükségesnél két toronnyal több szerepelt, a csőbehúzottakat pedig az ’extra’ fotókért cserébe pontlevonással díjazták az értékelők. Természetesen a hiányzó képekért is hasonló büntetés járt.

De még ez sem volt elég. A toronyfotózások és a jó járműismeretet, összehangolt közös munkát illetve folyamatos számolást igénylő pontossági etapok mellett néhány állomást érintve összesen öt pecsétért is meg kellett küzdeniük a csapatoknak, amelyek helyszíneit ötletes jelekkel definiálta az itiner. Mindezen feladatok mellett Porschés rendezvényről lévén szó azért számos kanyargós, izgalmas útszakaszt tartalmazó etap is belefért a programtervbe: a közel 12 óra alatt körülbelül 230 kilométert hagytunk a hátunk mögött.

A szervezők az útvonal kiválasztásánál is kitettek magukért. Itt az A-ból B-be történő eljutásnak véletlenül sem a legrövidebb, mint inkább a legszebb és „leg-Porschésebb” út kiválasztása volt a cél. Így nem csupán szép tornyok, de friss levegőben dús, madárcsicsergéstől visszhangzó erdei szerpentinek, festői szépségű tájak és csendes falvak is tarkították a mezőny útját a zsámbéki medencében, a Pilis hegységben, valamint Esztergomban és környékén. A falvak nyugalma persze csak addig tartott, ameddig megérkezett a Porschés kolónia: a települések apraja-nagyja életkortól függetlenül sok-sok mosollyal, örömteli füttyszóval és integetéssel üdvözölte a sportautókat, amelyek cserébe jellegzetes boxer-szólamokkal töltötték meg a tájat.

A remekül sikerült eseményt egy örömteli hír koronázta meg: a Porsche Club Pannónia vezetősége a csodálatos Budakeszi Vadasparkban megtartott díjkiosztó vacsorán a magasba emelhette a Porschétől nemrégiben kiérdemelt táblát, amely azt bizonyítja, hogy a 283-as számú Porsche Club Pannónia bekerült a hivatalos nemzetközi Porsche klubok elit táborába.

Ez pedig garancia arra, hogy jövőre ismét nekivág az egyre népesebb mezőny Magyarország legszebb tájainak, kézzel fogható közelségbe hozva mindenkihez a szép lassan százévesre nyúló Porsche-történelmet, no és persze az embereket: a résztvevőket, a rendezőket és az alkalmi nézőket egyaránt.

Mi pedig már most várjuk a visszatérést, örök emlékként felidézve az agyunkba vésődött, lágy napsugarak által kísért hörgő majd üvöltő boxerhangot, a Boxster szinte utánozhatatlanul precíz kormányzását és egyensúlyát, az időmérő szakaszok újszerű izgalmait és a társaságot, amely ezúttal is kitörő lelkesédessel és barátsággal ölel magához minden résztvevőt, függetlenül autója típusától, márkájától vagy korától.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark