2016. Szeptember 30., Péntek

Frissitve:01:47:42

A Volvo szabványosítaná az elektromos autók töltőcsatlakozóját

Nyomtatás

Manapság egyre több teljesen elektromos és konnektorról tölthető hibrid négykerekűvel találkozhatunk a piacon, ami mindenképpen örömmel tölthet el bennünket, azonban van néhány bökkenő is ezzel kapcsolatban. A különböző gyártók ugyanis legtöbbször különböző csatlakozószabványt használnak autóikon, mely nagyban megnehezíti a töltőállomások infrastruktúrájának fejlesztését. A Volvo ez ellen lépett fel legújabb kezdeményezésével, mellyel egy nemzetközi szabvány bevezetését sürgetik.

A svédek számára különösen fontos ez a téma, hiszen az XC90 és az S90/V90 páros után minden új modelljükből terveznek konnektoros hibrid változatot, és 2019-re egy teljesen elektromos típust is szeretnének piacra dobni, mely az SPA platformra épül majd. Éppen ezért sürgetik annyira a megállapodást a gyártók között, hiszen a vadonatúj négykerekűt már szeretnék a mindenki számára kötelező szabványt jelentő csatlakozóval forgalomba hozni.

A gyakorlatban mindez annyit jelent a svédek részéről, hogy teljes mellszélességgel beálltak a Charging Interface Initiative (magyarra fordítva töltőcsatlakozó kezdeményezés) névre hallgató konzorcium mögé, melynek tagjai azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy egységes szabványt vezessenek be. A vállalat vezetője, Dr. Peter Mertens elmondása szerint ugyanis mindenképp szükség van egy egységes megoldásra, mely a jövőben minden gyártó dolgát megkönnyítheti, és az infrastruktúra fejlődését is javítja – ebben pedig teljesen egyetértünk az úriemberrel.

„Láthatjuk, hogy már most is hatalmas fejlődésen mennek keresztül az elektromos autók, hiszen fejlődnek az akkumulátorok, csökkenek a költségek és töltőállomásból is egyre több van. Utóbbi ugyanakkor még nincs igazán megoldva, így ha valóban szeretnénk magunk mögött tudni az elektromos autók hatótáv-problémáját, mindenképpen szükségünk van egy egységes szabványra” – fejtette ki Dr. Mertens.

A vállalat által támogatott megoldás egyébként kombinálja az egyfázisú, és a gyors háromfázisú töltést, amely maximum 43 kW-os váltakozó árammal, és 200 kW-os egyenárammal képes tölteni – és utóbbi akár 350-ig is felkúszhat a jövőben. A rendszer így normál és gyorstöltésre is képes lenne, mely a Volvo szerint kifejezetten praktikussá varázsolná az elektromos autózást, főleg városi körülmények között. A svédek célkitűzéseit mi is maximálisan támogatjuk, hiszen valóban gyorsabban fejlődhetne például hazánkban is az egyelőre hiányos töltési infrastruktúra – persze nem lesz egyszerű elérni, hogy minden gyártó megegyezzen a szabványokat illetően.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark