Európába is eljön a nagyobb akkuval frissített Ford Focus Electric

Nyomtatás

Hazánkban sosem volt elérhető, így nem csoda, hogy sokan még nem is hallottak a Ford Focus teljesen elektromos változatáról. A kék oválosok azonban nemrég frissítették a villanyos kompaktjukat az Egyesült Államokban, és az új akkumulátorral szerelt változatot az öreg kontinensre is elhozzák – noha itthon valószínűleg a megújult kivitel sem lesz elérhető.

A Focus Electric, vagy más néven EV változatban eddig egy 23 kWh-s akkumulátor teljesített szolgálatot, ám ezzel az egységgel még a gyárilag megadott hatótáv is mindössze 162 kilométerre adódott – igaz, az amerikai, jóval realisztikusabb szabványok szerint. Az új, folyadékhűtéses 33,5 kWh-s csomagnak köszönhetően azonban immár 225 kilométert lehet majd megtenni a villanyos Focus-szal, amivel már könnyebben versenybe tud szállni az olyan konkurensekkel, mint az Volkswagen e-Golf vagy a Nissan Leaf.

Nem csak az akkumulátor kapacitása nőtt, hiszen immár gyorstöltési lehetőség is rendelkezésre áll: fél óra alatt akár 80 %-ra tölthetjük az autót, ami már vállalható kompromisszum. Mindeközben egy új asszisztens rendszer is bekerült a Focus EV-be, amely okos tanácsokkal segíti a sofőröket, hogy azok a lehető leghatékonyabban használhassák autójukat. Az elektromos kompakt egyébként 146 lóerőt bocsát a vezető rendelkezésére, amivel 11,4 másodperc alatt érhetjük el a 100 km/h-s sebességet, a végsebesség pedig 137 km/h-ban állapodik meg – ezeknél az adatoknál azért találunk már jobbakat is a kategóriában.

Az elektromos verzió frissített kivitele természetesen megkapta az átlagos Focusok változtatásait is, így kívül és belül is megújult némileg. Külcsín tekintetében rögtön felismerhetjük a villanyos változatot, hiszen eltérő orrkialakítást kapott, mint a normál testvérei. Az utastérben már nagyobb a hasonlóság, így megkapjuk a legfrissebb SYNC 3-as multimédiás rendszert. A Focus EV már alapáron is magas alapfelszereltséggel érkezik, hiszen LED-es fényszórókat, 17 colos keréktárcsákat és kétzónás klímát is kapunk az amúgy igencsak vaskos árcédulán szereplő összegért cserébe, ami a német árból kiindulva itthon nagyjából 11,5 millió környékén alakulna – ha lehetne kapni.

A Focus EV képességeit tekintve még a frissítés után is inkább csak a kategória átlagát hozza, azonban a gyáriak elmondásuk szerint egyelőre nem tűzték ki célul az óriási akkucsomagok alkalmazását. Korábban már tisztázták az amerikaiak, hogy még várnak a jóval nagyobb akkumulátorok bevezetésével, ugyanis egyelőre fontosabbnak tartják a rövidebb töltési időt, a könnyebb felépítést és az olcsóbb megvalósíthatóságot – persze a technológia fejlődésével nyilván ők is változtatnak majd ezen a stratégián.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark