Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Hazánkban sosem volt elérhető, így nem csoda, hogy sokan még nem is hallottak a Ford Focus teljesen elektromos változatáról. A kék oválosok azonban nemrég frissítették a villanyos kompaktjukat az Egyesült Államokban, és az új akkumulátorral szerelt változatot az öreg kontinensre is elhozzák – noha itthon valószínűleg a megújult kivitel sem lesz elérhető.

A Focus Electric, vagy más néven EV változatban eddig egy 23 kWh-s akkumulátor teljesített szolgálatot, ám ezzel az egységgel még a gyárilag megadott hatótáv is mindössze 162 kilométerre adódott – igaz, az amerikai, jóval realisztikusabb szabványok szerint. Az új, folyadékhűtéses 33,5 kWh-s csomagnak köszönhetően azonban immár 225 kilométert lehet majd megtenni a villanyos Focus-szal, amivel már könnyebben versenybe tud szállni az olyan konkurensekkel, mint az Volkswagen e-Golf vagy a Nissan Leaf.

Hazánkban sajnos nem elérhető az elektromos változat

Nem csak az akkumulátor kapacitása nőtt, hiszen immár gyorstöltési lehetőség is rendelkezésre áll: fél óra alatt akár 80 %-ra tölthetjük az autót, ami már vállalható kompromisszum. Mindeközben egy új asszisztens rendszer is bekerült a Focus EV-be, amely okos tanácsokkal segíti a sofőröket, hogy azok a lehető leghatékonyabban használhassák autójukat. Az elektromos kompakt egyébként 146 lóerőt bocsát a vezető rendelkezésére, amivel 11,4 másodperc alatt érhetjük el a 100 km/h-s sebességet, a végsebesség pedig 137 km/h-ban állapodik meg – ezeknél az adatoknál azért találunk már jobbakat is a kategóriában.

A cikkben lévő képeken még az amerikai verzió látható

Az elektromos verzió frissített kivitele természetesen megkapta az átlagos Focusok változtatásait is, így kívül és belül is megújult némileg. Külcsín tekintetében rögtön felismerhetjük a villanyos változatot, hiszen eltérő orrkialakítást kapott, mint a normál testvérei. Az utastérben már nagyobb a hasonlóság, így megkapjuk a legfrissebb SYNC 3-as multimédiás rendszert. A Focus EV már alapáron is magas alapfelszereltséggel érkezik, hiszen LED-es fényszórókat, 17 colos keréktárcsákat és kétzónás klímát is kapunk az amúgy igencsak vaskos árcédulán szereplő összegért cserébe, ami a német árból kiindulva itthon nagyjából 11,5 millió környékén alakulna – ha lehetne kapni.

A Ford még az egyszerűségre törekszik

A Focus EV képességeit tekintve még a frissítés után is inkább csak a kategória átlagát hozza, azonban a gyáriak elmondásuk szerint egyelőre nem tűzték ki célul az óriási akkucsomagok alkalmazását. Korábban már tisztázták az amerikaiak, hogy még várnak a jóval nagyobb akkumulátorok bevezetésével, ugyanis egyelőre fontosabbnak tartják a rövidebb töltési időt, a könnyebb felépítést és az olcsóbb megvalósíthatóságot – persze a technológia fejlődésével nyilván ők is változtatnak majd ezen a stratégián.

Kommentek