Fokozott elektromosság - nagyobb akkumulátorral frissült a VW e-Golf

Nyomtatás

A Volkswagen Golf frissítésével kétségkívül a legmodernebb kompakt lett a mezőnyben, ám a németek az elektromos autók terén is szerettek volna villantani, így a normál, a GTI és a GTE változatok után most bemutatták az e-Golf ráncfelvarrott kivitelét is. A teljesen villanyos változat pedig az átlagosabb testvérekből már ismerős újdonságok mellett a hajtáslánc tekintetében is fejlődött.

A külső formák terén egy fokkal kevesebb változást köszönthetünk az e-Golfon, hiszen az elektromos modell esetében csupán a fényszórókat cserélték újra a gyáriak, a lökhárítók környékében nincs szembetűnő eltérés. Az elöl és hátul is teljesen LED-es fénytestek azért így is képesek valamivel frissebbé varázsolni az összképet.

Az utastérben azonban már ugyanazokat a módosításokat vélhetjük felfedezni, mint a korábban bemutatott változatok esetében: az e-Golf is megkapta a hatalmas érintőképernyővel és kiemelkedően fejlett funkciókkal rendelkező Discover Pro multimédiás rendszert és Car-Net szolgáltatást is. Természetesen a digitális műszerfal sem maradt ki a villanyos verzióból, és a legmodernebb vezetéstámogató és biztonsági extrák is elérhetőek lettek– a részletekért érdemes elolvasni korábbi cikkünket.

Az e-Golf esetében azonban minden eddiginél érdekesebb a továbbfejlesztett hajtáslánc, mely ezentúl 115 helyett 134 lóerős teljesítményt kínál, míg a nyomaték tekintetében 20 Nm-rel kapunk többet, ami 290 Nm-es csúcsot jelent. Ennek köszönhetően javult a 0-100-as sprint, amit így akár 9,8 másodperc alatt is letudhat az elektromos kompakt. A végsebesség sem maradt változatlan, hiszen immár közel 150-ig tarthat a gyorsulás – ez ugyan nem sok, de mint tudjuk, az elektromos autók esetében már ilyen sebességnél is drasztikusan csökken a hatótáv.

Ha már szóba került a megtehető kilométerek száma: a mérnökök 1,5-ször nagyobb hatótávolságot ígérnek, amit a jóval méretesebb akkumulátornak köszönhetünk. Az eddigi 24,2 kWh-s egységet ugyanis egy 35,8 kWh-s szerkezetre cserélték, aminek köszönhetően már az amerikai szabványok szerint is mg tudunk tenni 200 kilométert egy töltéssel – a csalóka európai mérések szerint pedig biztosan 250 km körül lesz a gyári adat. Szükség is volt erre a fejlesztésre, hiszen a legnagyobb konkurens, a Nissan Leaf is nagyobb akkumulátort kapott, és az elektromos Hyundai Ioniq is hasonló értékekkel büszkélkedhet.

A töltési lehetőségek is jobbak lettek, hiszen ezentúl alapáron jár majd az autóhoz a 7,2 kW-os töltő, amivel hat óra alatt akár otthon is teletölthetjük az akkumulátort. A magasabb felszereltségek mellé a DC gyorstöltő is alapból jár, de felárért minden változathoz elérhető – ezzel egy óra alatt nulláról 80 %-ra tölthetjük az akkumulátort, persze csak a megfelelő töltőállomásokat használva. A frissített e-Golf valószínűleg hazánkban is elérhető lesz, minden bizonnyal valamivel borsosabb áron, mint elődje, ezen azonban a 1,5 milliós állami támogatás enyhíthet valamelyest.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark