Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogyan a Hyundai korábban ígérte, ma le is leplezte vagány városi terepjárójának teljesen elektromos változatát. Az új Kona Electric több szempontból is a piac egyik legérdekesebb elektromos autója lett, amit mutatós formái mellett kiemelkedő képességei is alátámasztanak – a koreaiak hatalmas erőfeszítéseit látva pedig nem is csodálkozunk ezen. Nézzük is, hogy mit tud pontosan az autó.

Elöl van a töltőnyílás - galériaKezdjük talán a legfontosabbal, azaz a hajtáslánccal: a Kona Electric rögtön kétféle verzióban lesz elérhető, melyek teljesítmény és hatótáv, azaz akkuméret szempontjából térnek majd el egymástól – ami nem meglepő, hiszen ezek össze is függenek. Már az alapváltozatban is egy 39,2 kWh-s akkumulátort találunk, a teljesítmény pedig 135 lóerőre adódik. A hatótáv már ebben az esetben is 300 kilométerre adódik, ráadásul a jóval szigorúbb, új WLTP norma szerint, ami közelebb állhat a valósághoz. Az izmosabb kivitel 204 tagú ménest kínál, az energiát pedig egy hatalmas, 64 kWh-s akkumulátorból nyeri, ami akár 470 kilométerre is elegendő „naftát” szolgáltathat – persze minden a körülményektől és a felhasználás módjától függ.

A nyomaték mindkét változat esetében egységesen 395 Nm, ahogyan a végsebesség is 167 km/h. A 0-100-as sprint esetében azonban természetesen van eltérés: az erősebb kivitel 7,6, a gyengébbik pedig 9,3 alatt tudja le a műveletet. Ezek a hatótávolságok egyébként 14,8 és 15,2 kWh/100 kilométeres értéket alapul véve jöttek ki.  Az autó képes lesz akár 100 kW-os DC gyorstöltőt is kezelni, aminek köszönhetően mindkét akku 54 perc alatt tölthető 80%-ra. Egyszerű otthoni aljzatról azonban meggyűlhet a bajunk a méretes energiatárolókkal – ahogyan azt korábbi elektromos autó tesztjeinkben is tapasztalhattuk.

Az alsó konzol teljesen új - galériaA Kona Electric tehát az egyik legnagyobb hatótávot kínálja majd a piacon, ráadásul ezt kellemes teljesítménnyel ötvözi – és akkor a vagány, divatos megjelenésről még nem is beszéltünk. Ahogyan az várható volt, a mérnökök jócskán átszabták az autó orrát az elektromos változat esetében. Eddig az új Santa Fe esetében emlegettük a Konát, ám most azt mondhatjuk, hogy a Kona Electric lett hasonlatos Hyundai hétüléses újdonságához. Mindenesetre a méretes hűtőrácsot egy zárt elem váltotta fel, és itt található a töltőnyílás is. A fényszórókat is teljesen átszabták, a LED-es nappali menetfényeket összekötő díszbetét pedig kifejezetten jól mutat – természetesen az össze fénytest teljesen LED-es.

Hátul már jóval kisebb a változás, az autó fara szinte érintetlen maradt. Összességében egyébként 1,5 centivel hosszabb és 2 centivel magasabb lett az elektromos verzió, ami így 4,19 m hosszú, 1,8 m széles és 1,57 m magas, amihez 2,6 m-es tengelytáv társul. Az elektromos Kona kéttónusú fényezést kapott és a hét alapszín mellett háromféle tetőszín lesz elérhető, ami így összesen 21 variációt tesz lehetővé. A 17 colos keréktárcsák is kifejezetten a villanyos kivitelhez készültek.

A műszerfal részben digitális lett - galériaNem meglepő módon az utastér sem maradt érintetlen: a fő formák ugyan maradtak, de egy teljesen új, lebegő középső konzolt kapott az autó. A középső légbeömlőktől lefelé eltérő megoldásokkal találkozhatunk, ezüstszínű betétekkel. Tárolórekeszekből így sem lesz hiány, hiszen a gombokkal kezelhető, fix áttételezésű irányváltónak köszönhetően rengeteg hely felszabadult, így a lebegő konzol alatt hatalmas a hely. A műszerfalat is egy új, digitális egységre cserélték, és természetesen a multimédiás rendszer is kapott új, természetesen az elektromos működést segítő funkciókat – de természetesen az Apple CarPlayt és az Andorid Autót is ismeri a szoftver. A csomagtér a töltőkábel tárolójával együtt 332, anélkül pedig 373 literes lesz – tehát még ezen a téren sem kell nagy lemondással számolnunk, noha a Kona csomagtere amúgy sem a legnagyobb.

Vezetéstámogató és biztonsági rendszerek terén eddig sem volt hiány, de a Kona Electricben a Hyundai minden tudását beletömte: éberségfigyelő, adaptív, megállásra és elindulásra is képes tempomat, sávtartó, tábla- és gyalogosfelismerő, vészfékrendszer, holttérfigyelő, automatikus fényszórók és egyéb nyalánkságok is vannak a listán. A komfortot emellett akár fűthető és szellőztethető bőrülések, vezeték nélküli töltő, head-up kijelző és prémium hangredszer is elérhető az autóhoz.

Az új Hyundai Kona Electric először élőben a Genfi Autószalonon lesz látható, majd nem sokkal később már a kereskedésekben is megjelenhet. reméljük arra sem kell már sokat várni, hogy hazánkban kipróbálhassuk az autót, habár a Budapesten kívüli szegényes töltési infrastruktúra egyelőre igencsak megnehezíti Magyarországon az elektromos autó tulajdonosok életét, de reméljük, hogy ez is változik majd hamarosan. Addig is azonban érdemes megnézni a feljebb található videót, amiben más színekben, mozgásban is megcsodálhatjuk az autót, és az újdonságairól is kapunk egy összefoglalást.

Kommentek