2017. Szeptember 22., Péntek

Frissitve:04:03:48

Lego - az új ízelítővel már összerakhatjuk a következő Leaf orrát

Nyomtatás

Nincs megállás: lassan már minden nap új ízelítő kép érkezik a Nissantól a Leaf következő generációjáról, ami egyet jelent azzal, hogy az online premierre bizony már nem kell sokat várni. A fotósorozat már azt is felfedi, hogy a Micra által megkezdett vonalat folytatja a japán gyártó az elektromos modell esetében is.

A teljesen új Leaf még az idei évben bemutatkozik, méghozzá először szeptember 6-án, a Tokiói Autószalonon teszi tiszteletét, hogy rögtön utána az európai közönség előtt is megforduljon a Frankfurti Autószalonon. Vele pedig új fejezet kezdődhet az elektromos autózás történelmében – a várakozások tehát óriásiak. Nagyobb akku, kedvezőbb ár, igényesebb belső tér? Mindez vagy egyik sem? Egyelőre konkrétumot nem tudni azzal kapcsolatban, hogy melyik irányba indultak a fejlesztők, de annál több pletyka közül válogathatunk.

Szerintünk az új Leaf esetében a nyerő stratégia az lehet, ha városi felhasználásra készítenek egy jelenlegihez hasonló méretű, belépő akkucsomagot, amelyet a technológia fejlődésével összhangban minden eddiginél kedvezőbb beszálló áron adnak. Emellett pedig opcionálisan 10 millió feletti magaslatokban elérhető lesz a korábban már megmutatott 60 kWh-s akkucsomag, amivel már nagy biztonsággal meg lehet majd tenni 400 kilométert is egy feltöltéssel - a hivatalos adat persze 500 felett lesz.

Belül egyelőre a kormánykerék egy részét, valamint a (vélhetően részben) digitális műszercsoportot vehetjük szemre, méghozzá határozott céllal: a Nissan folyatja az önvezető autózás felé haladást, méghozzá az egysávos mindentudó rendszerrel, amelyet főként kies autópályákon fogunk szívünkbe fogadni.

Formák tekintetében az extravagáns vonalat folytatja az új Leaf, de a modernebb, kidolgozottabb részleteknek köszönhetően mégis kevésbé lesz megosztó, mint elődje. Az új LED-es fényszóró, valamint a 3D-s hatást keltő "hűtőrács" minden kétséget kizáróan feldobja a frontrészt, igaz, a nyitó képen feltűnő szénszálas betét már egy kicsit soknak tűnik; a motorháztetőn végigfutó megoldás leginkább csak akkor lenne autentikus és torelálható, ha a súlycsökkentést előirányozó valódi karbon lenne.

Ha bármilyen új információ érkezik, szokás szerint jelentkezünk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark