Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Amikor a PSA megvásárolta az Opelt, sokan aggódtunk, hogy mi lesz a villámosok hazai motorgyárának sorsa, most azonban úgy tűnik mindenki megnyugodhat, ugyanis a franciáknak vannak tervei a Szentgotthárdon található üzemmel. A gyár ugyanis projektet kap a PSA csoport ma bejelentett fejlesztési stratégiájának részeként. A hírt Budapesten közös sajtóértekezleten jelentette be Grzegorz Buchal a szentgotthárdi gyár igazgatója és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

A döntés értelmében 2020 elejétől indul a korszerű szentgotthárdi Flex üzemben az 1.2 literes háromhengeres benzines turbómotorok gyártása. Már elkezdett dolgozni a projekt előkészítésén egy hatvanfős csapat, amelynek a fő feladata az új motorok gyártásának integrálása a Flex sorokon futó termelésbe. Ez azt jelenti, hogy 2020-ban, amikor az új benzinmotorok gyártása megindul, azzal párhuzamosan a mostani motorpaletta egységei is tovább készülnek a sorokon.

Grzegorz Buchal a sajtóértekezleten kiemelte: „A PSA csoport döntése alapján Szentgotthárdra kerülő új motorgyári projekt hosszú távra garantálja a gyár jövőjét, ami jó hír nekünk, a gyár dolgozóinak és jó hír a magyar gazdaságnak is. Büszkék vagyunk arra, hogy ezt elértük! Noha mindig is mondtuk, hogy az Opel Szentgotthárd Flex üzeme a legkorszerűbb technológiával van felszerelve, ez önmagában nem lett volna elég az új beruházás elnyeréséhez. Ehhez bizonyítanunk kellett a PSA csoporton belül, hogy a gyárunk versenyképes, hogy egy olyan környezetben, ahol csak a teljesítmény számít, Szentgotthárd képes teljesíteni. Szeretném megköszönni mindezt munkatársaimnak, akik elkötelezett és kemény munkával az elmúlt hónapokban hozzájárultak ahhoz, hogy Szentgotthárd részévé vált a PSA hosszú távú gyártási stratégiájának.”

Az örömhírt a gyár igazgatója és a külgazdasági és külügyminiszter jelentették be

Buchal végezetül megköszönte a magyar kormány és személy szerint Szijjártó Péter miniszter támogatását, amely szintén hozzájárult ahhoz, hogy a PSA csoport Magyarország mellett döntött. A külgazdasági és külügyminiszter válaszában kihangsúlyozta: „Magyarország egyik legnagyobb versenyelőnye a magyar emberek szaktudása, ezért fontos, hogy az itt beruházók hosszú távon szavazzanak bizalmat Magyarország számára. Az Opel új tulajdonosait reményeink szerint hamar meg fogjuk tudni győzni arról, hogy helyes döntést hoztak, mikor stratégiai pozíciót szántak a szentgotthárdi üzemnek.”

Az Opel magyarországi gyára volt a rendszerváltás utáni első nagy nemzetközi autóipari beruházás, amelynek mind a mai napig szimbóluma az itthon gyártott első személyautó, az első Opel Astra. Az azóta eltelt több, mint negyed század alatt Szentgotthárd az Opel legfontosabb motorgyárává fejlődött és a ma bejelentett beruházással a gyár megőrizheti ezt a pozícióját, nekünk pedig nem kell aggódnunk, hogy a tulajdonosváltás miatt nehéz helyzetbe kerül az üzem.

Kommentek