Évente 260 millió forint – ennyivel nőtt az ára a Ferrari Sergio-nak

Nyomtatás

Manapság az autók kiváló befektetésnek számítanak, és kiváltképp igaz ez a Ferrarikra. Hétről hétre dőlnek meg különböző eladási rekordok a ritka olasz veteránok kapcsán, de nem feltétlenül kell hosszú évtizedeket várni, hogy egy újonnan megvásárolt négykerekű eladásán vagyonokat nyerjünk. Már a LaFerrari is kézenfekvő példa lenne, de ezúttal egy még ritkább Ferrari, egy Sergio került reflektorfénybe, amely mindössze két év után az újkori árának kétharmadával drágábban kelt el.

A Pininfarina a 2013-as Genfi Autószalonon mutatta be a Sergio névre keresztelt Ferrari tanulmányautóját, amely a dizájnstúdió alapítója után kapta a nevét. A nagyközönségnek annyira tetszett a koncepció, hogy a Ferrari és a Pininfarina úgy döntött, hogy elkészít egy hat példányból álló szériát az autóból. Persze a koncepciót sok helyen finomítani kellett a „sorozatgyártásra”, ami így jóval közelebb került az alapokat adó 458 Spiderhez, de a fő stíluselemeket azért megörökölte az autó, ezzel pedig egy látványos és különleges Ferrari született.

A hat példány természetesen villámgyorsan elkelt: az első az Egyesült Arab Emirátusokba került, három az USA-ban landolt, egy Japánban van, egyet pedig Svájcba szállítottak le. Utóbbi vált eladóvá nemrég, így egy európai szabványoknak megfelelő példányról beszélünk, amely az eredetileg körülbelül 770 millió forintos árcéduláját egy jóval nagyobb, nagyjából 1,3 milliárd forintot tartalmazó címkére cserélte. Mindehhez csak két évre volt szüksége, ami annyit jelent, hogy nagyságrendileg 260 millió forinttal drágult évente, és bár ez a tempó valószínűleg lassul majd, biztosak lehetünk benne, hogy később még nagyobb összegekről olvashatunk majd a Sergio-val kapcsolatban.

Az egyedi Ferrari egyébként a 458 Spider alapjaira épül, ám erőforrása a még izmosabb 458 Speciale A-ból érkezett. A 4,5 literes szívó V8 605 lóerőt teljesít, amivel kereken három másodperc alatt képes 100 km/h-s sebességre katapultálni az autót. A képeken is látható sárga példány tehát az első Sergio amely gazdát cserélt, vagy legalábbis amelyikről kiderült mindez, bár a Ferrari igyekszik olyan vásárlókat kiválasztani – hiszen az olaszok a sokszoros túljelentkezés miatt ezt is megtehetik –, akik megbecsülik autóikat, és nem csak befektetésként tekintenek rájuk.

Hamarosan egyébként még extrémebb összegekről olvashatunk majd Ferrarik kapcsán, ugyanis a márka 70. születésnapja alkalmából az RM Sotheby’s aukcióház a valaha volt legnagyobb Ferrari aukcióval készül, amin elmondásuk szerint a bolygó legértékesebb Ferrari modelljei vesznek majd részt – ráadásul mindezt az olaszok központjában, Maranellóban. Kíváncsian várjuk, hogy milyen rekordok dőlnek majd meg a szeptember elején esedékes rendezvényen.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark