2018. Június 22., Péntek

Frissitve:07:21:32

Megfizethető luxus: prémiumautók a fa alá 8-9 millióért

Nyomtatás

Az újautók piacán kategóriától függetlenül óriási a verseny, ráadásul a gyártóknak, az importőröknek, valamint a kereskedőknek nem csak egymással, de a használtpiaccal is alaposan meg kell küzdeniük. Ebből (is) kifolyólag mostanság kategóriától függetlenül olyan kedvező ajánlatokkal találkozhatunk, amiken mi magunk is elcsodálkozunk, így szinte mindenki könnyen megtalálhatja a számára megfelelő négykerekűt.

Nagy általánosságban megállapíthatjuk, hogy az új autók kínálata Magyarországon bruttó kétmillió forinttól, a Dacia Logannel és a Lada Grantával indul: ezért az összegért mindkét esetben egy szerény felszereltségű (klíma sincs 2 millióért), de élhető méretű, nagy csomagtartóval büszkélkedő, használható családi autót kaphatunk, amelyek fenntartási költségeit viszonylag hosszú távra előre lehet kalkulálni, jó ideig nem kell rejtett kellemetlenségektől tartani. És az új autók legnagyobb előnyét sok család számára - most a cégekről direkt nem beszélünk, ezen cikkünkkel inkább a magánvásárlókhoz szólunk - épp az előre kalkulálható költségek jelentik, továbbá ide sorolhatjuk a meglepetések (törött előélet, tekerés, titkolt drága hibák stb.) hiányát.

A családunkban legutóbb épp a múlt héten került elő az autóvásárlás gondolata: a feleségem édesanyjának nézünk hosszú távra egy új négykerekűt, hiszen megérett az idő az anno újonnan vásárolt és megkímélt, de már 19 éves, 310 ezer km-t futott Volvo S40 megfizethető, racionális utódjának kiválasztására. A piacot alaposan átfésülve a következő megállapításra jutottam: az ajánlati árakat nézve 3,2 millió forinttól indul a használható méretű és rendesen motorizált családi autók kínálata, akciósan ennyitől kaphatunk egy jól felszerelt Lada Vestát - készletről. És ha nincs szükség a tágas utas- és csomagtérre, akkor a kiskategóriában már 3 millió alatt is találunk csemegéket.

A Lada után a következő lépcsőfok 3,5 milliótól a Fiat Tipo szedán, aztán 3,7-3,8 milliótól már bejön a képbe az ügyes Suzuki Vitara illetve S-Cross, 4 millió forinttól pedig rengeteg opció van: Opel Astra (J) szedán, Renault Mégane Gran Coupé, Ford Focus stb. A döntésben kizárólag a személyes preferencia segíthet; higgyék el, nehéz választani, de az mindenesetre örömteli, hogy 4 millióért alapvetően jó autókat kaphatunk, korrekt garanciális feltételekkel. Akár azt is mondhatnánk, hogy az lenne az ideális társadalmi helyzet, ha egy átlag magyar család meg tudna engedni magának egy 4 milliós új autót - nagyjából ez az a szint, ami tényleg csak kis kompromisszumokkal jár, és amivel szinte mindenki boldog lehet. Szerencsére a piac azt mutatja, hogy egészen magára talált a vásárlói kedv, és egyre többen szállnak be új autókba.

A belépő piaci körképről ezúttal nem kívánnék többet írni, hiszen jelenlegi cikkünk főtémája nem a szükséges minimum, hanem a (viszonylag) elérhető luxus. Örömmel jelentjük ugyanis, hogy nem csupán a ‘tömegautók’ piacán találkozhatunk kiugóan jó ajánlatokkal, hanem a prémiumgyártók is komoly akciókkal kecsegtetnek. A kedvezmények mértéke esetenként meghaladja a 23%-ot (!) a listaárakhoz képest, ami azt jelenti, hogy a valóságban számos prémiumautó elérhetőbb, mint azt ránézésre gondolnánk. Ha már valódi prémiumkategória, akkor most hagyjuk is a kompaktokat; ugorjunk egy szegmenst és nézzük meg, hogy milyen ajánlatokat találhatunk a középkategóriában - a teljesség igénye nélkül, kizárólag a forgalmazók magyarországi honlapjáról tájékozódva. Vagyis nem a ‘mutyi egyautós flottaajánlatok’, a már két éve kifutott példányok, vagy a raktáron ragadt típusok érdekelnek minket, hanem a mindenki számára elérhető, új rendelésű meghirdetett akciók.

Némi kutatás után azt mondhatjuk, hogy a 8 milliós bruttó árcédula számít vízválasztónak, hiszen ezért az összegért több importőr is kecsegtető csomagokat állított össze. Persze prémiumfronton a nyolcmillió forint viccesen alacsony összeg, úgyhogy ennyiért hiába várunk el agyonextrázott, csúcsmotoros modelleket, de a prémiumhangulat és a luxus külvilág felé történő kommunikációja így is adott. A felkínált opciók 120-tól egészen 200 lóerőig terjednek, az összeállítás pedig nagyon változatos: 8 millióért kaphatunk benzinmotort, dízelmotort, kézi váltót, automatát, és van, aki inkább a magasabb felszereltségre hegyezi ki az ajánlatot, míg mások inkább komolyabb hajtást kínálnak. 9 millió körül pedig már tényleg nincs fapad, ráadásul talán az is elképzelhető, hogy az ügyes ügyfelek ezekből az árakból is tudnak valamit alkudni, bár sok árrugalmasságot itt mi már nehezen tudunk elképzelni.

A ‘nyolcmilliós’ prémium középkategóriában az egyik első ajánlat a Mercedes-Benz-től érkezett a már jó ideje elérhető C-osztály Edition C modellel. A hajtásról itt egy 1,6 literes, 4-hengeres turbós benzinmotor gondoskodik alapból 6-fokozatú kézi váltóval párosítva, és hiába a papíron kevésnek tűnő 129 lóerő és 210 Nm, a kellemes karakterű motor szépen mozgatja a könnyű C-t, aminek karakteréhez amúgy sem illik a száguldozás.

Ráadásul 8 millióért olyan extrákat kaphatunk, mint a 17 colos alufelniket is tartalmazó csinos Avantgarde külső elem csomag, az automata klíma, az aktív parkoló asszisztens (persze első-hátsó radarokkal), a Garmin MAP PILOT navigációs rendszer előkészítés, az ülésfűtés elöl, valamint a 4 éves/120 ezer km-es Integrált Szerviz Csomag. Mondanunk sem kell, egészen nagyvonalú ajánlat ez a Mercedestől, és a gyönyörű C-osztályon büszkén trónoló csillag láttán talán kevesen gondolnák, hogy mindez újan már 8 millió forintért a mienk lehet.

Némi késéssel a BMW is reagált a Mercedes-Benz akciójára: épp a szóban forgó 8 milliós árhatár alatt kínálja a jól ismert ‘Service inclusive’ csomaggal együtt a 318i szedánt, ami listaáron különben már alapból is 9,75 millió forintba kerülne. Ezen felül téli kerekeket is kapnak a BMW vásárlók, továbbá - a Mercedeshez hasonlóan - elérhető számukra egy ún. innovációs (környezetvédelmi) bónusz akár 640 ezer forint értékben, régebbi (EU3-as/EU4-es) dízelautó beszámítása esetén.

A BMW csomagja is kecsegtető tehát, azonban véleményünk szerint nem ér fel a Mercedesével, ráadásul a 3-hengeres 18i erőforrás papíron hiába erősebb a C160-nál (136 lóerő, 220 Nm), kicsit fájó a három henger ebben a szegmensben, igaz, ettől eltekintve a 3-as még mindig nagyon jó autó, amit bárkinek nyugodt szívvel ajánlunk, csak a komolyabb motorok felára sajnos meglehetősen borsos.

Ezek után nem meglepő, hogy az Audi is kedvet kapott a ‘meccsre’: az új A4 szintén kibővített alapfelszereltséggel már 8 millióért hazavihető (Limited modell). Ennyi pénzért az Audinál számos hasznos tételt kapunk ‘ajándékba’, amelyek közül kiemelendő a xenon fényszóró. Ráadásul az Audi azokra is gondolt, akik kicsivel többért sokkal többet szeretnének, így két kedvező (komfort ill. technikai) csomaggal teszik még ellenállhatatlanabbá az akciót, így bő 8,7 millióért már egy sok jósággal megkent A4 szedán lehet a mienk belépő hajtáslánccal, vagyis az erős és takarékos 1,4 literes TFSI motor 150 lóerős (250 Nm) változatával, manuális váltóval és elsőkerékhajtással.

Sőt, tudunk még jobbat: az A4 Edition széria ugyanezt kínálja a közkedvelt 150 lovas 2.0 TDI-vel, kereken 9 millióért. Magyarul 9 millió forintból beülhetünk egy navigációs, kulcsnélküli rendszeres, ülésfűtéses, egész komoly hifis, automata klímás, elöl-hátul parkolóradaros, xenonos, alufelnis stb. dízel A4-esbe, ami összességében nagyon erős ajánlat - 4 éves, 200 ezer km-es garanciával.

Németországon túl is beszálltak a képzeletbeli ringbe az ellenfelek: bár az Alfa Romeo konkrét, számszerűsített akciókat nem hirdet, komoly kedvezményeket kínál a szépséges Giuliához, amely típus a vezetés szerelmeseinek az első számú választása lehet. Tekintve, hogy listaáron 9,09 millió forint a 136 lóerős dízel, könnyen elképzelhető, hogy 8-assal kezdődően már egészen jó felszereltséggel is elvihető egy-egy példány.

A japán prémium márkáknak sem szokása a kampányok kihirdetése a honlapon, azonban érdemes betérni a Lexushoz és az Infinitihez is személyre szabott kedvezményekért, mondjuk az Audi A4 Edition kinyomtatott ajánlatával. A Lexus különben 10 millió forint alatt, bő 10%-os kedvezménnyel árulja az IS 300h-t, ami a magas felszereltség, az automata váltó és az erős hibrid hajtás ismeretében korrekt ár, de távol áll az általunk célként kitűzött 8-9 milliós határtól.

A Volvo százalékos kedvezményt hirdetett az S60/V60 pároshoz: magánvásárlók 16, cégek pedig 18-20% kedvezménnyel rendelhetik meg álmaik konfigurációját. A privát ajánlatot tekintve ez azt jelenti, hogy akciósan alig több, mint 7 millió forinttól beülhetünk egy alapfelszereltségű és alapmotoros (D2 dízel 120 lóerővel) S60-ba, 7,15 milliótól pedig a mienk lehet a 152 lóerős T3 benzines. Ráadásul a Volvo minden esetben ‘rendes’ 2-literes motorokat kínál.

A legjobb ajánlatok képzeletbeli díja mégsem az Audié, a Mercedesé, vagy a Volvóé, hanem meglepő módon a Jaguáré, ugyanis a britek hazai importőre szinte hihetetlenül jól hangzó összeállításokkal állt elő. Kicsit szegényes alapfelszereltség ide vagy oda, 8 millió forintért elérhető a középkategóriás XE szedán, mégpedig nem akármilyen hajtáslánccal, hiszen ennyiért a JLR új fejlesztésű Ingenium 2-literes turbós benzinmotorjának 200 lóerős (320 Nm) verziója jár, amihez ráadásul a zseniális ZF-féle 8-sebességes automataváltó kapcsolódik szériában. Jól hallották: egy automataváltós, 200 lóerős benzines Jaguart kaphatunk 8 millió forintért, a habot a tortán pedig a 3 éves ingyenes karbantartáscsomag jelenti. Plusz 850 ezer forintért rengeteg hasznos extrát kapunk Pure Plus csomag néven, amit mi melegen ajánlunk, hiszen így kapunk igazi Jaguar modellt. A dolog szépséghibája, hogy a regisztrációs adó itt nincs benne az árban, így a végső eredmény azért csak átcsúszik a 9-es ligába.

A Jaguarnál ezzel még nincs vége: a nagyobb XF szedánba is beülhetünk 9 milliótól a 2-literes, 163 lóerős dízelmotorral (előnye a megfizethető, havi 11 ezer forintos cégautóadó), a modellhez kissé méltatlan kézi váltóval és szegényes alapfelszereltséggel. 900 ezer forint ellenében itt is van Pure Plus csomag számos hasznos - és szerintünk kötelező - extrával, ám ha az automataváltót sincs szívünk kihagyni, akkor bőven túllépjük a 10 milliót, igaz, ez is remek ár a ellenszolgáltatások ismeretében. Ráadásul így is sokkal olcsóbb autónk lehet, mint azt sokan gondolnák, hiszen ki hinné el, hogy kiválóan felszerelt ‘ötméteres’ Jaguarunk alig 10 millió forintba került, továbbá gazdaságos.

Félreértés ne essék, a fentebb felsorolt autókért kért 8-9-10 millió forint nagyon sok pénz: a legtöbbünk számára teljesen elérhetetlen összegről van szó, amiből kijön két korrekt családi autó, ám az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy nem kell mindenkinek új Audival, Mercedessel, vagy épp Jaguarral járnia. A másik oldalról nézve viszont sokan talán nem is gondolták volna, illetve gondolnák, hogy milyen komoly prémiumautókat lehet megvásárolni már 10 millió forinton innen - ha pedig esetleg cégre vásárolnánk prémiumautót, akkor egy ügyes finanszírozás esetén egyáltalán nem hangzik elérhetetlennek az alapszintű dőzsölés.

Mindjárt itt a karácsony, ami nyílván nem erről szó, de ha akad felesleg a tarsolyunkban, még van pár napunk berohanni a kereskedésekbe, hogy ha a kiszemelt luxusautót már nem is, de legalább a megrendelőlapot betehessük a fa alá...




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark