2017. Október 20., Péntek

Frissitve:02:19:35

Névben az erő? – bemutatkozik a BMW 6-os Gran Turismo

Nyomtatás

Nem éppen kiszámítható húzással 6-os név alatt mutatta be a BMW az 5-ös Gran Turismo utódját. A kupék és a kombik előnyös tulajdonságát egyesíteni igyekvő crossover receptje a névváltoztatás dacára változatlan maradt, viszont nagyot fejlődött elődjéhez képest.

A szubjektivitáson innen azért kijelenthető, hogy elődjénél harmonikusabb formát kapott a 6-os GT, amelynek legnagyobb fegyvere továbbra is a praktikum marad. Az elődmodellhez képest 87 milliméterrel, immáron 5 091 milliméterre növelt hosszúságnak, a változatlan, 1 902 milliméteres szélességnek és a 21 milliméterrel 1 538 milliméterre csökkentett magasságnak köszönhetően az új BMW 6-os Gran Turismo kecsesebb karosszéria-arányokkal kel életre.

A frontrész jellegzetesen erőteljes kialakítása már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórópárral egyesül, amelyek a méretes, vese alakú hűtőrácsokhoz vezetik a tekintetet. Az elnyújtott motorháztető, a hátratolt utastér, a 3 070 milliméter hosszú tengelytávolság, a keret nélküli ajtók és a messzire hátranyúló ablaksávok egységének köszönhetően a BMW modelljeire jellemző sportos elegancia oldalról nézve kerül leginkább előtérbe. A kupékhoz képest magasra, 64 milliméterrel alacsonyabbra lejtő tetővonal végén háromdimenziós kialakítású, LED-es lámpatesteket találunk. Tengelytáv tekintetében egyébként a 7-essel áll rokonságban a modell, a hagyományos 5-ös sorozatra közel 10 centit kínál rá.

Az alacsony övvonal mentén megrajzolt jármű-sziluett a modell aerodinamikai tulajdonságaira is jótékony hatással van, hiszen az aktív hűtőrács-lamellákkal, az Air Curtains légbevezető- és az Air Breathers légkivezető nyílásokkal, valamint az automatikusan kiemelkedő hátsó légterelő szárnnyal együtt az elődmodell 0,29-es értékéről 0,25-re csökkenti a karosszéria légellenállási együtthatóját.

Belül az 5-ös BMW műszerfala szinte egy az egyben kerül át, így a változásokat leginkább a praktikum területén kell keresnünk. Ennek megfelelően a legmodernebb vezetési segédrendszerek és infotainment megoldások elérhetőek az autóhoz, és gazdag személyre szabási lehetőségek közül válogathatunk. Az üléspozíció magasabb, ami könnyebb beszállást és jobb ki-/rálátást biztosít. A hátsó üléssor három teljes értékű ülést és minden bizonnyal óriási lábteret kínál, miközben a minden korábbinál pihentetőbb utazásról az újratervezett hátsó ülések, a lejtő tetőív ellenére megnövelt fejtér és a még tovább javított hangszigetelés egysége gondoskodik. Az új BMW 6-os Gran Turismo hátsó ülései az opcionális extrafelszereltég részeként akár elektromosan, gombnyomással is állíthatók.

Az újdonság hatalmas méretű, egybefüggő csomagtérajtaja már az alapfelszereltség részeként elektromosan nyitható és zárható. A csomagtér térfogata az elődmodellhez képest 110 literrel megnőtt, így immáron 610 literes. A rakodóperem több mint öt centiméterrel lentebb került, így már teljesen egy síkban van a csomagtér padlójával. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla a csomagtérből egyetlen gombnyomással előrehajtható, amellyel a csomagtér térfogata nem kevesebb, mint 1 800 literre nő – 100 literrel növelve az elődmodell hasonló értékét. A csomagtér merev szerkezetű síkja alatt ráadásul egy plusz tárolórekeszt is elrejtettek a tervezők.

Az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek módszeres kihasználásával és a karosszériaváz magas szilárdságú acél elemeit kiegészítő alumínium alkatrészek széleskörű alkalmazásával az új BMW 6-os Gran Turismo saját tömege mintegy 150 kilogrammal csökkent a megegyező hajtáslánccal szerelt elődmodellhez képest. Mindez hatással van a kanyardinamikára, a hatékonyságra és a gyorsulásra is. A 0-100-as gyorsulást a modell a motortérbe épített erőforrástól függően akár 0,7 másodperccel gyorsabban letudja, az átlagos üzemanyag-fogyasztás pedig akár 15 százalékkal is csökkenhet.

Az új BMW 6-os Gran Turismo aprólékosan továbbfejlesztett futómű-technológiája nem csupán az irányíthatóságra, de a menetkomfortra is jótékony hatással van. A modell széleskörű alapfelszereltségének az automata szintszabályozású, légrugós hátsó kerékfelfüggesztés is része, miközben az utazás kényelmét az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető adaptív futómű fokozhatja (automata szintszabályozású, légrugós kerékfelfüggesztéssel az első és a hátsó tengelyen, dinamikus lengéscsillapító-szabályzással). A sportosságot az aktív borulásgátló rendszerrel kiegészített aktív hátsókerék-kormányzáshoz elérhető Executive Drive opció kelti életre. Az első és a hátsó tengelyen dolgozó légrugós kerékfelfüggesztés lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele manuálisan állítsa be a jármű hasmagasságát: az alapbeállítás göröngyös földutakon vagy meredek felhajtók előtt akár 20 milliméterrel is megemelhető, mindössze egyetlen gombnyomással. A modell hasmagassága azonban nem csupán emelhető, de csökkenthető is, manuálisan és automatikusan egyaránt: a 10 milliméteres ültetés egyetlen gombnyomással elérhető, a vezetési élménykapcsolóval aktiválható SPORT vezetési üzemmódban azonban a rendszer 120 km/órás sebesség felett automatikusan lentebb engedi a karosszériát. A továbbfejlesztett futómű-technológia extrafelszereltségként megrendelhető opciói a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás esetén is éppúgy elérhetők.

A motorpaletta a bevezetéskor háromtagú lesz, a benzinesek túlsúlyával. A 630i a négyhengeres turbómotor 258 lóerős változatát (400 Nm) hozza, és a kulturált egységgel mindössze 6,3 másodperc alatt letudja a 0-100-as sprintet – a nyolcas automataváltó már itt is széria. A vegyes fogyasztás felszereltségtől és kerékmérettől függően 6,2 és 6,6 liter között alakul.

Erre pakol rá tempóban és élményben a 340 lóerős (450 Nm) háromliteres sorhatos turbómotor, amely összkerékhajtással is elérhető. A gyorsulási értékek így 5,4-5,3 másodpercig csökkenhetnek, a vegyes fogyasztás pedig hajtáslánctól függően 7 és 7,4, illetve 7,7 és 8,2 l/100 km között alakul.

Akinek ez valamiért sok, de ragaszkodik a hat hengerhez, akkor a 630d GT-ben találja meg a választását. A hátsó- és összkerékhajtással is elérhető öngyulladós 265 lóerőt és 620 Nm nyomatékot szolgáltat, 6,1 ill. 6,0 másodperces gyorsulást összehozva. A vegyes fogyasztás 4,9 és 5,9 liter között alakulhat száz kilométeren.

Az új BMW 6-os Gran Turismo 2017 szeptemberében, a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, a modell piaci bevezetése pedig 2017 novemberében veszi kezdetét. Ha az elődből indulunk ki, akkor hasonló motorizáltság mellett kb. 1,5-2,0 millió forint lesz a 6-os GT ára az 5-öshöz képest, viszont ezért már valamivel gazdagabb alapfelszereltséget is kapunk. Ennek megfelelően az indulóár még éppen 17 millió forint alá fog beférni.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark