2017. Szeptember 24., Vasárnap

Frissitve:09:30:06

Legfrissebb:

Önök választották – a Mazda6 lett az Autó Pult Év Autója

Nyomtatás

Január legelején szokásunkhoz híven idén is kihirdettük az Autó Pult 2012-es év autóit. Ahogy az elmúlt években, úgy ezúttal is kilenc kategóriában hirdettük ki a dobogósokat, a kategória-győztesekből pedig Önök választhatták ki szavazásunk során a legjobbak legjobbját, vagyis az Autó Pult 2012-es Év Autóját.

Mi pedig csak annyit mondhatunk, hogy igazán büszkék vagyunk Olvasóinkra. Bár a neves Európai Év Autója választás (COTY) zsűrije érthetetlen, és egyben igencsak kritizálható módon kiejtette a szóban forgó típust a döntőből, Önök annak a négykerekűnek ítélték oda ezt a szép kitüntetést megvédve az újdonság becsületét, amelyik saját véleményünk szerint is a legméltóbb a cím viseléséhez. Bizonyára kitalálták, hogy a Mazda6-ról van szó. Bár szoros volt a verseny, a japánok büszkesége több mint 20 százalékos szavazati aránnyal diadalmaskodni tudott. Mi pedig halkan megjegyezzük, hogy a napokban két új Mazda6-ost is nyüstölhetünk, és bár a részletekre a cikkek érkezéséig várniuk kell, azt elárulhatjuk, hogy nagyon-nagyon erős csomagot állított össze a Mazda az új 6-ossal, a kitüntetés pedig teljesen megérdemelt.

A képzeletbeli dobogó második fokára a BMW 550d xDrive állhatott fel, amely vadonatúj fejlesztésű háromturbós, háromliteres, 381 lóerős sorhatos dízelmotorja révén kerülhetett a versenyzők közé, a technikai innovációk kategóriájában. A bronzot az Opel Astra 280 lovas OPC csúcsverziójának ítélték Olvasóink (különben az Astrák királyát is épp a napokban faggatjuk). Az első három között nagyon szoros volt a verseny (20,4 vs. 18,9 vs. 17 %), de a negyedik helyezett Golf VII sem maradt le sokkal a dobogóról a maga 14,7 százalékos szavazati arányával.

A sorban a Volvo V40 (9,5 %), a Range Rover (6,8 %), a Kia Optima Hybrid (6,3 %), a Porsche Boxster S (3,7 %) és a Renault Twizy (2,7 %) következett. Mi ezúton szeretnénk gratulálni mindegyik győztesnek, a legjobban pedig természetesen Olvasóink kedvencének, a győztes Mazda6-nak.

Most pedig felelevenítjük a győzteseket, vagyis Év Autója választásunk január másodikai állását:

 

Már 2013-ban járunk, mi pedig a beígért Autó Pult Év Autója 2012 szavazással jelentkezünk, ahogy azt tavaly és tavalyelőtt is megtettük. Összesen kilenc kategóriában vizsgálták meg szerkesztőségünk tagjai az elmúlt esztendő újdonságait, a díjak kiosztásánál pedig a lehető legnagyobb precizitással jártunk el, ahogy azt kedves Olvasóink megszokhatták tőlünk.

A kategóriákat, illetve a szavazás irányelveit, azok főbb szempontjait beharangozó cikkünkben idén is ismertettük Olvasóinkkal, így ezúttal nincs más hátra, mint az érmek és trófeák kiosztása, a dobogósok kihirdetése - természetesen minden esetben rövid indoklással nyakon öntve. Nézzük hát, kik voltak a legjobbak 2012-ben!

1; Élménydús autók 10 millió forint alatt

Az Autó Pult Év Autója: Opel Astra OPC

Az eltérő preferenciák miatt meglehetősen ritka, hogy a szerkesztőség egybehangzó véleménye szerint hirdethessünk győztest, ám idén az élményautók kategóriájában mégis mindannyian az Opel Astra OPC-nek szavaztuk meg az elsőséget. Bár az autó magas tömege miatt ráncolhatjuk kissé szemöldökeinket, tízmillió forint alatt nincs még egy frissen bemutatkozott típus, amely akkora élményt szolgáltatna, mint az Astra sportverziója.

Sőt, az OPC a listaár szerint már 8,1 millió forinttól elérhető, ráadásul igazán magas alapfelszereltséggel. És akkor a 280 lóerős kétliteres turbómotorról, az önzáró differenciálműről, az alapfelszereltség részét képező ügyes állítható futóműről, a komoly fékrendszerről vagy a leírhatatlanul dögös megjelenésről nem is beszéltünk. Mindehhez pedig elviselhető fogyasztás, valamint tágas utas- és csomagtér társul. Nem kérdés, megérdemelt a győzelem.

2. helyezett: MINI Paceman JCW All4

Tavaly is egy, a John Cooper Works műhely által felpaprikázott MINI foglalhatta el a képzeletbeli dobogó második helyét a kétüléses Roadster személyében, ám idén sajnos nem találkozhatunk az elérhető(bb) áron kínált élményautók között ilyen finomságokkal. Ellenben a Countryman, vagy még inkább a nemrégiben bemutatkozott kétajtós Paceman 218 lovas JCW kiadása is élményszámba megy; egészen biztos, hogy a szériában járó okos összkerékhajtásnak is köszönhetően már-már ralipilótának képzelhetjük magunkat a nagyra nőtt MINI volánja mögött, a hangulatot pedig a mérges dallamokat játszó kipufogó fokozza. Ám az élményt keményen meg kell fizetni: minimum 9,5 millió forintot kell letenni az asztalra a méregzsákokért.

3. helyezett: Citroën DS3 Cabrio

Igaz, hogy a Citroën kis túlzással pusztán lemásolta a Fiat 500c tetőkoncepcióját a DS3 Cabrio esetében, ám a franciák büszkesége objektíven nézve sokkal jobban sikerült, a hangulatos tető pedig a teljes DS-sorozathoz hasonlóan igényes. A tavaszhoz közeledve talán keresve sem lehetne találni elérhető áron olyan autót, amivel kellemesebb lenne egy nyugodt kocsikázás. Az ügyes harmonikatetőt leeresztve egy csapásra közel kerülhetünk a természethez, a ’sima’ DS3 pedig garancia arra, hogy a vezethetőséggel sem lesz probléma. Az ár/érték/teljesítmény mátrixban nem kérdés, hogy a 155 lóerős 1,6 literes turbós, benzines THP motorral lesz igazán finom a kis ékszerdoboz, ami várakozásaink szerint a gazdag felszereltség ellenére alig több mint hatmillió forintért lesz hazavihető.

2; Élménydús autók 10 millió forint felett

Az Autó Pult Év Autója: Range Rover

Bizonyára sokan felkapják a fejüket azon, hogy a tízmillió forintnál drágább élményautók kategóriájában egy luxusterepjárót választottuk meg az év autójának az új Range Rover személyében. Azonban azt már többször tisztáztuk, hogy ebben a fejezetben kizárólag az élményt díjazzuk, ami nem feltétlenül egyezik meg a versenypályán történő száguldással. A Range Rover legfrissebb generációja pedig rengeteg élményt garantál leendő tulajdonosainak: bár csak január közepén lesz szerencsénk élesben kipróbálni az autót, a külföldi újságírók véleménye szerint minden idők legfinomabb luxusterepjáróját tisztelhetjük a modell személyében. A kiviteltől függő 3-4 mázsás fogyókúra önmagáért beszél, mint ahogy a szupermodern technika, a királyi kényelem, vagy a már-már megdöbbentő terepképességek.

2. helyezett: Jaguar F-Type

A Jaguar F-Type-ot ugyan a sportautókhoz is sorolhattuk volna, ám küldetését tekintve az elsődleges szempont a fejlesztés során a vezetési élmény, és nem a versenypályákon elért köridők voltak. Bár a több mint másfél tonnás üres tömeg kissé csalódást keltett, a mérnökök rendkívül merevre tervezték a kétüléses, vászontetős roadstert, a közvetlen kormányműre szintén nagyon büszkék, a komoly menetteljesítményekről pedig egy új fejlesztésű, 340 és 380 lóerővel elérhető háromliteres V6-os kompresszoros, vagy egy 495 tagú ménest felvonultatni képes ötliteres V8-as egység gondoskodhat – utóbbi esetében már pusztán a hangorkántól is végigfut az ember hátán a hideg. További finomság a modellel kapcsolatban, hogy a Jaguarnál egy kis kihagyás után az F-Type esetében visszatérhet a kézi váltó.

3. helyezett: Aston Martin V12 Vantage Roadster

Úgy látszik, hogy idén a ’drága’ élménykategóriát a britek uralják: a harmadik helyezett is a szigetországból érkezik. Nem másról, mint az Aston Martin V12 Vantage Roadsterről van szó, amely az F-Type-hoz hasonlóan szintén nevezhető szupersportautónak is, de itt is inkább a vezetési élmény volt a fő fejlesztési szempont. Az alapesetben V8-as erőforrással szerelt Vantage motorházteteje alá a mérnökök bepréselték a DBS 12 hengeres hatliteresét, az 517 lóerős erőmű pedig képzelhetik, hogy milyen menetteljesítményekkel ruházza fel a vászontetős roadstert. A 17 literes étvágy nem túl kecsegtető, ám aki ki tudja fizetni a típus közel 60 millió forintos árát, bizonyára nem fog panaszkodni a fogyasztáson. Máskülönben csupán 101 szerencsés guríthatja haza a különleges Astont, ugyanis limitált típusról van szó.

3; Sportautók

Az Autó Pult Év Autója: Porsche Boxster S (981)

Bár a dobogó második-harmadik fokán 700 lóerős, sőt, még annál is erősebb versenyzők trónolnak, a Porsche középmotoros büszkesége értékelésünk szerint megérdemli az elsőséget. A Boxster ugyanis a zuffenhauseni márka legolcsóbb sportautója, ám ez nem jelenti azt, hogy sokak számára elérhető lenne, igaz, tudását tekintve akár értékarányosnak is nevezhető a kis roadsterért kért összeg. A vezethetőségről legyen elég annyi, hogy amikor mi az új 911-essel együtt vezethettük a ’kistesót’, alig vártuk, hogy visszaüljünk a Boxsterbe. A sportosabb S-kivitel 315 lóerős, 3,4 literes hathengeres szívó boxermotorja nem tűnik eget rengetően erősnek, ám a kiváló súlyelosztás, a relatíve könnyű tömeg és a hihetetlenül jó futómű kompenzálja a hiányzó lóerőket, s meglepő időeredményekre képes a kategóriában egyenesen olcsónak számító Porsche. Még sosem volt ennyire veszélyes a modell a 911-esre...

2. helyezett: Ferrari F12

Az idei Genfi Autószalonon szinte megállt a levegő, amikor a Ferrari leleplezte az F12-t, vagyis a legfrissebb V12-es versenylovat, amely az 599-est hivatott leváltani. Bár eredetileg a Ferrari orrmotoros modelljeit inkább szélvészgyors GT-knek, mintsem a versenypályák ördögeinek szánja, ám az F12 kivétel. A méretek nem véletlenül lettek jelentősen kompaktabbak, hogy a komoly fogyókúráról ne is beszéljünk, aminek köszönhetően az üres tömeg alig több másfél tonnánál. A habot a tortán a komoly aerodinamikai fejlődés (a leszorítóerő jelentős fokozása) jelenti, a párját ritkító menetteljesítményekről pedig a 6,3 literes szívó benzinmotor 740 lóereje gondoskodik. Képzelhetik, hogy a 12 henger milyen dallamokat játszik a 8700 1/perces fordulatszámlimit közelében. Apropó, az F12 gyorsulása 8,5 másodperc – nullától kétszázig…

3. helyezett: Lamborghini Aventador Roadster

Ha már a szuperautók kapcsán terítékre került Maranello, természetesen Sant’Agata Bolognese-ről sem feledkezhetünk meg: a Lamborghini Aventador idén is bebiztosította harmadik helyét a Roadster változat személyében. Talán nincs is a világon szebb autós élmény, mint beülni egy olyan Aventador volánja mögé, amelyet a két, egyenként hatkilós karbon tetőelem eltávolításával egy pillanat alatt megszabadíthatunk terheitől, s közvetlenül élvezhetjük a szabadságot, miközben a V12-es 6,5 literes szívómotor ördögi üvöltését hallgathatjuk. A 700 lóerő, a Haldex osztóműves összkerékhajtás és a semmivel össze nem hasonlítható formaterv csak a kezdet, a harmadik helyért folyó harcban a kifogástalan menetteljesítmények is nagy szerepet játszottak. A 3 másodperces 0-100-as sprintidő illetve a 350 km/h-s végsebesség jól prezentálja, hogy nem kezdő játékossal van dolgunk.

4; Családi autó 5,5 millió forint alatt

Az Autó Pult Év Autója: Volkswagen Golf 1.2 TSI

Lehet, hogy már a csapból is a kompakt kategória alapítójának hetedik generációja folyik, ám nincs mit tenni, a legújabb Volkswagen Golf telitalálatnak bizonyult. Nagy kompakt összehasonlító tesztünkben a németek büszkesége például könnyűszerrel masírozott át a teljes mezőnyön, s még az eddigi legjobbakat is szinte minden kategóriában lepipálta. A Golf VII még 4,3 méter hosszú sincs, ám az ügyes helykihasználásnak köszönhetően már-már akkora az utastere, akár egy átlagos középkategóriásé, ráadásul a komoly súlycsökkentés szintén nagyon jót tett a típusnak. Az ár kissé borsosra sikeredett, ám a magas összegek mögött komoly műszaki tartalom lakozik, a jó kis 105 lóerős, egyszerre dinamikus és takarékos 1.2 TSI benzinmotorral pedig korrekt felszereltséggel is befér 5,5 millió forint alá a típus.

2. helyezett: Kia Cee’d SW

A Kia már az első generációs Cee’d-del is nagyot szakított, de a második felvonás is sikerre van ítélve, s a tágas ’SW’ kombi kivitel a családosok kedvence lehet. Szinte minden szempontból sokat fejlődött az autó, s bár a kínálatból egyelőre hiányoznak a modern, turbós benzinmotorok, az 1,4 és 1,6 literes szívó egységek is virgoncak, fogyasztásuk elfogadható, ráadásul a megbízhatóság tekintetében biztosan jobb lapokkal játszanak a feltöltött apróságoknál. Ennek ellenére kiváló ár/érték arányának köszönhetően tiszta szívvel ajánljuk a 128 lóerős 1,6 literes turbódízelt, amely kiválóan harmonizál a Cee’d küldetésével és nagyon alacsony fogyasztás mellett képes szolgálni a családot. A kedvező árú extracsomagokkal és az innovatív opciókkal karöltve a habot a tortán a kiváló ár/érték arány jelenti.

3. helyezett: Chevrolet Cruze SW 2.0D

Az elérhető árú családi autók kategóriájában a dobogó második foka után a harmadik ’lépcsőre’ is egy puttonyos koreai kompakt állhatott fel döntésünk értelmében, bár tény, hogy a márkanév miatt ezúttal némi Amerika is belekeveredett a pakliba. A Chevrolet Cruze ráncait idén felvarrták a tervezők, a kínálatba pedig újdonságként megérkezett az SW kombi kivitel. A Cruze sokat komolyodott a frissítés során, s ár/érték arányban a Kia Cee’d-del egyetemben a kategória legjobbjai közé tartozik. Nagy örömünkre megjelent a kínálatban az Opel 1,4 literes 140 lovas, turbós benzinmotorja, ám mi nem ezzel, hanem sokkal inkább a bivalyerős 163 lóerős dízellel ajánljuk a Cruze-t, hiszen a kétliteres gázolajos alig drágább az 1,4-es benzinesnél, miközben sokkal nyomatékosabb, erősebb, s fogyasztása is alacsonyabb. 5,35 millió forintért már egy nagyon jól felszerelt 163 lovas dízelt guríthatunk haza.

5; Családi autó 5,5 millió forint felett

Az Autó Pult Év Autója: Mazda6

A D-szegmens képviselői becsületesen felköthetik a nadrágjukat, a Mazda ugyanis az új 6-ossal nagyot robbantott. Már a CX-5 névre keresztelt közepes méretű crossover esetében bebizonyosodott, hogy a SkyActive technológia nem ’humbuk’, a sorban pedig a harmadik generációs 6-os következik. A típus a középkategória klasszikus értékeit viszi tovább, jó adag modern technikával fűszerezve. Az autó dinamikus formája önmagáért beszél, a helykínálat a legjobbak között van, a vezethetőség pedig a komoly súlycsökkentésnek és a finom futóműnek köszönhetően párját ritkítja. Az elején 2- és 2,5-literes szívó benzinmotorokkal, valamint egy 150 és egy 175 lóerős 2,2 literes dízellel lesz rendelhető az újdonság, hazánkban 6,5/7 (benzines/dízel) millió forintos indulóáron. Egy biztos: legyen szó bármelyik változatról is, mellényúlni biztosan nem lehet.

2. helyezett: Ford Kuga

A Ford Kuga második generációja szép csendben hazánkba is megérkezett: nemrégiben írtuk meg Olvasóinknak, hogy a közepes méretű hobbiterepes kimondottan baráti, hatmillió forintos akciós bevezetőáron rendelhető hazánkban – igaz, hogy ezért az összegért ’csupán’ kétkerékhajtást kapunk, ám annyi bizonyos, hogy a 150 lóerős 1,6 literes EcoBoost benzines turbómotor kitűnő belépőt jelent. A modell különben rengeteget fejlődött elődjéhez képest, ami nem merül ki a jelentősen megnövekedett karosszériában: a leendő vásárlók számára elérhetővé válnak a legmodernebb biztonsági és kényelmi felszereltségek, a technika pedig a mai kor színvonalát dicséri. Az alig több mint 4,5 méteres hosszú crossover utastere a relatíve kompakt méretek ellenére 4-5 főnek sok-sok helyet kínál, s a pakkok miatt sem kell aggódni.

3. helyezett: Volvo V40

A Genfben debütált Volvo V40 nem méreteivel, mint inkább magas technikai színvonalával, kiemelkedő biztonságával és magasabb kategóriákra jellemző tulajdonságaival emelkedik ki. A motorháztetőt megemelő gyalogoslégzsák például világelső fejlesztés, az aktív biztonságot pedig a modern és ügyes asszisztens rendszerek teljes arzenálja hivatott fokozni. A V40 továbbá luxusautósan csendes utastérrel kecsegtet, ami ráadásul telis-tele van finom megoldásokkal. A hátsó helykínálat ugyan kissé szűkös, továbbá a csomagtartó is átlag alatti, két-két személy számára viszont királyi kényelmet biztosít a svédek legfrissebb büszkesége, amely ráadásul korrekt ár/érték aránnyal kecsegtet: a remek 150 lóerős 1,6 literes belépő turbós benzinmotorral például már hatmillió forint alatt megvásárolható a típus, 8-8,5 millióért pedig minden jóval kecsegtet a V40, így a konkurenseknél jelentősen olcsóbb. Hogy a típus mennyire ütősre sikeredett, az rövidesen érkező nagy prémium kompakt összehasonlító tesztünkben is bebizonyosodik.

6; Az év vétele

Az Autó Pult Év Autója: Kia Optima Hybrid

Első hallásra talán furcsa lehet, hogy az év vétele épp egy drága középkategóriás szedán lett, a Kia zászlóshajójának hibridváltozata mégis megérdemelten került fel a képzeletbeli dobogó legfelső fokára. Igaz, hogy a maga kilencmillió forintos árával a koreai márka büszkesége nem olcsó mulatság, ám az autó szolgáltatásainak ismeretében egyenesen kedvezőnek is mondható a vételára. Mindenesetre, a hibridrendszer finoman működik, a 190 lóerős összteljesítmény bőven elegendő, az automataváltó jól dolgozik, a fogyasztás és a kulturáltság kiemelkedő, a felszereltség pedig pazar.

2. helyezett: Dacia Sandero Stepway

A Dacia első ízben a Párizsi Autószalonra hozta el a frissített Sanderót és Logant. Előbbi már meg is érkezett hazánkba, mégpedig bombaáron: a szériában járó menetstabilizáló és négy légzsák ellenére 2 millió forint alatt maradt az ügyes futóművel büszkélkedő praktikus és tágas típus indulóára. Ám annyira kedvező a Dacia extrapolitikája, hogy nehéz ellenálli a magasabb felszereltségnek, hiszen néhány százezer forintból gyönyörűen ki lehet cicomázni a Sanderót, ráadásul olyan finomságok is megjelentek a kínálatban, mint a tempomat, a tolatóradar, az ügyes érintőképernyős navigációs/multimédiás rendszer és még sorolhatnánk. Különösen jó ajánlat a megemelt, még dögösebb megjelenésű ’terepes’ Stepway kivitel, amelynek felára 200 ezer forint, ám ebbe az árba számos plusz extra is tartozik. A motorok közül a 90 lovas háromhengeres 0.9 Tce egység is kellemes, de a tuti tipp az ugyanekkora teljesítményű 1.5dCi gázolajos, amely szinte termeli az üzemanyagot.

3. helyezett: Chevrolet Cruze 2.0 D

Már korábban említettük, hogy a 163 lóerős kétliteres dízelmotorral verhetetlen a modell ár/érték aránya, hiszen ötmillió forintból sehol máshol nem kapunk egy ennyire korrekt családi autót ilyen magas felszereltséggel és ekkora teljesítménnyel – utóbbinak főleg a sportos vezetési stílust preferáló családapák örülhetnek, ráadásul a benzinkútnál sem kell többet fizetni a lóerőkért.

7; High-tech innováció

Az Autó Pult Év díjazottjai: BMW 50d motor / Volvo V40 biztonsági extrák

A High-tech innováció kategóriában idén két első helyezettünk is akad: a BMW a friss fejlesztésű 50d dízelmotorral, míg a Volvo a V40 biztonsági opcióival aratott győzelmet. A bajorok mindig is az élen jártak a motorfejlesztésben, s az innovációkban idén sem szűkölködtek, amit a jelenleg díjazott 50d egység mellett a friss fejlesztésű 3-hengeres motorcsalád is hűen bizonyít. Az 50d pedig egy igazi mérnöki remekmű, hiszen a háromliteres hathengeres dízelmotorból egészen hihetetlen 381 lóerőt és 740 (!) Nm-es csúcsnyomatékot préseltek ki a tervezők, amihez nem kevesebb, mint 3 turbófeltöltőt használnak. Nem csoda hát, hogy az összkerékhajtás szériában jár a bivalyerős motorhoz, amely alacsony fogyasztásával szintén felhívja magára a figyelmet.

A Volvo V40 fejlett aktív és passzív biztonsági opcióit már az előző oldalon is kitárgyaltuk, amikor egy harmadik helyet zsebelt be a fiatalos típus: a svédek a kompakt kategóriáig ’lehozták’ a legfrissebb fejlesztéseket, a gyalogoslégzsák pedig egyenesen világújdonság.

3. helyezett: Range Rover

A Range Rover a tízmillió forintnál drágább élménykategóriában már kiérdemelt egy első helyezést, a high-tech innovációk terén pedig szintén felküzdötte magát a dobogóra, igaz, az osztott első hely miatt annak ’csupán’ annak harmadik fokára. Nem is csoda, a könnyű anyagok széleskörű használatának köszönhetően kiviteltől függően 3-4 mázsát adott le a monstrum, miközben a legmagasabb technikai színvonalat képviseli. Az új Range Rover ügyes futóműve párját ritkítja, a kényelmi extrák terén szinte lehetetlen olyat mondani, ami ne lenne hozzá elérhető, a legendás terepképességek pedig nemhogy csökkentek volna, de egyenesen javultak, amire például a 700-ról 900 mm-re növelt gázlómélység is bizonyíték.

8; Zöld-innováció

Az Autó Pult Év Autója: Renault Twizy

Városi közlekedés során az autókban a legtöbb esetben egy vagy két fő utazik, ilyen kihasználtság (pontosabban kihasználatlanság) mellett pedig nincs túl sok értelme 5x2 méteres autókat hajtani. A Renault a Twizy személyében megalkotta az ideális városi közlekedési eszközt, amely megváltoztathatná a városi közlekedés arculatát. A pöttöm elektromos négykerekűben egymás mögött két ülés kapott helyet, s a négykerekű sokoldalúságára bizonyítékul az 5 lóerős Twizy több régióban jogosítvány nélkül is vezethető. Azonban nem kérdés, hogy az alig drágább 18 lóerős változat az igazi, mely városban meglepően virgonc, végsebessége pedig eléri a 80 km/h-t. A hatótáv egészen tisztességes, hiszen ideális körülmények között eléri a 100 km-t. Gondoljanak csak bele, hogy mennyivel kevesebb dugó lenne, ha Budapesten autók helyett kizárólag - akár "car sharing" rendszerben - a 234x123 centis Twizyk közlekednének, és akkor a levegőminőségről még nem is beszéltünk... 

2. helyezett: Continental Conti.eContactWinter gumiabroncs

A Continental olyan komolyan gondolja az elektromos autók térnyerését, hogy a cég vezetősége a mérnökökkel speciális téli gumiabroncsot fejlesztetett a villanyos négykerekűek számára. Egy hagyományos téli gumihoz képest az új Conti.eContact™ Winter 30%-kal alacsonyabb gördülési ellenállással büszkélkedik, de a gyáriak szerint ugyanolyan kiemelkedő teljesítményt nyújt, mint a Continental téli portfoliójába tartozó bármelyik másik téli gumiabroncs. Az eContact célja egyértelmű: az elektromos járművek energiafogyasztásának mérséklése a hatótávolságuk növelése érdekében. Az abroncs különben elsőként a feltehetőleg nem túl népszerű 195/55 R 20-as méretben kerül majd a piacra, a gördülési ellenállás csökkenésének jó részét pedig a módosított oldalfalnak köszönheti. A Continental ’zöld’ fejlesztésével az egyedüli, aki nem autógyártóként kerülhetett be a döntősök közé.

3. helyezett: Volkswagen Golf ACT

A kompakt kategóriában újdonság a Volkswagen Golf hetedik generációjához, egészen pontosan az új 140 lóerős 1.4 TSI motorhoz elérhető, ACT névre hallgató hengerlekapcsolás. Óriási hókuszpókuszra nem kell gondolni: 1400-as és 4000-es fordulat között az ACT-vel felvértezett motor megfelelő részterhelésnél képes lekapcsolni kettőt a négy hengerből. A két henger teljesítménye elegendő még a szabályos autópálya-tempó tartásához is, 130 km/h felett viszont már nem spórolhatunk. A gyáriak szerint észrevétlen üzemmód-váltással a katalógusadatból fél litert képest elspórolni átlagban a Golf, amely differencia a városból kiérve, egyenletes tempónál akár egy literre is hízhat. Ez azt jelenti, hogy országúton, vagy éppen visszafogott autópályás etapokon 4 illetve 5 literes lehet a fogyasztás, vagyis teljesen megérdemelten került fel a ’zöldek’ dobogójára a fejlesztés.

9; Modellpaletta

Az Autó Pult Év márkája: Mercedes-Benz

Szerkesztőségünk tagjainak egyöntetű véleménye alapján a Mercedes-Benz aratott győzelmet az idei ’márkakupában’. A stuttgartiaknak már pusztán a márciusban felavatott kecskeméti gyár miatt kijárna az elsőség, ami több szempontból is nagyon jó hazánknak, de a Mercedesnek nincs szüksége a protekcióra, hiszen a rengeteg újdonság révén anélkül is megérdemelt a győzelem. Az új, igencsak praktikus és kívül-belül tetszetős B-osztály személyében egy igazi hungarikumról beszélhetünk, a friss A-osztály pedig a fiatalok szívét célozza meg. De idén frissült a legendás G-osztály, az E-osztály, újdonságot jelent a Citan, a CLS Shooting Brake, de az új ML-ről, vagy a GL és a GLK ráncfelvarrásáról sem feledkezhetünk meg. Ráadásul már tesztköreit futja a vadonatúj S-osztály és a második kecskeméti büszkeség, az A-alapokra épülő CLA négyajtós kupé.

2. helyezett: Ford

A Ford mérnökei sem tétlenkedtek az elmúlt évben. A kölniek alig ’futtatták ki’ az új Focust, máris új modellek sora jelent meg a nemzetközi porondon. Hogy milyen típusokról is van szó? Frissült a Fiesta, a B-Max személyében egy B-oszlop nélküli picike egyterű jelent meg a palettán, de az új Kuga is legalább ilyen fontos újdonság, hogy a Mondeóról ne is beszéljünk – utóbbi már bemutatkozott végleges formájában, ám a típus érkezését picit elcsúsztatta a hazai forgalmazó. De még mindig nincs vége a tűzijátéknak: az új Transit Tourneóról és a Ranger legfrissebb generációjáról sem illik megfeledkezni.

3. helyezett: BMW

Tavaly már kiosztottunk egy első helyet a modellpalettát illetően a BMW-nek, de a bajorok csak nem akarják befejezni az újdonságok piacra szórását, úgyhogy idén sem lehetett letaszítani őket a dobogóról. A vezetési élmény szerelmesei az egyenesen sportautóként aposztrofálható 320 lóerős M135i-nek örülhetnek, de idén érkezett piacra az új 3-as Touring változata, a 6-os Gran Coupé, a frissítésen átesett 7-es és X1-es, ám a ráncfelvarrott Z4 személyében az év végére is tartogatott némi meglepetést a BMW. A hibridek terén a 3-as és a 7-es ActiveHybrid jelentett újdonságot, az M-portfóliót pedig az új M5-ös és a rögtön három tagból álló M6-os típuscsalád bővítette 2012-ben. Jövőre ráadásul szintén komoly tűzijátékra készülnek a müncheniek, hiszen már több friss modell is tesztköreit rója.

Nos, a kilenc kategória legjobbjainak kihirdetésével mi megtettük a magunkét, most pedig Önökön a sor! Véleményezzenek, szavazzanak, és ne feledjék: a legnagyobb díj, az Önök elismerése még várat magára. Szavazásunkban - amit a főoldalon találnak - kiválaszthatják a győztesek győztesét, vagyis az Autó Pult Év Autói 2012 díjkiosztó közönség-kedvencét!




Hozzászólások  

 
#5 Prius 2013-02-10 17:20
"Szerintem a Golf érdemli a címet! "
Kedves Newik!
A Golf szekér a Mazdához képest - a német autógyáraknál csak a pénzről szól a történet.
Idézet
 
 
#4 Prius 2013-02-04 21:59
Ja és azt elfelejtettem említeni,hogy konyítani is kell az autókhoz,hogy megalapozott döntést hozzunk a szavazáskor.
Uff én beszéltem.
Idézet
 
 
#3 2013-02-02 16:02
Idézet - Prius:
Aki végig olvasta,hogy mit is tartalmaz a Mazda SkyActive technológiája annak nem volt kérdéses,hogy mire szavazzon.


Ez mondjuk engem is érdekelne mit tartalmaz! Egyrészt van egy tologatható padlólemez, mint mondjuk a VW-nek. és súlyt csökkent, mint most már a legtöbb gyártó! Ja és agyonfojtja a 2 literes benzinmotorját, mert nincs elég pénzük egy turbós egység kifejlesztésesr e!
Én nem látok ott semmi drámait! Kompresszióval variálnak, lusta motorokat csinálnak, és trendeknek megfelelően csökkentik a súlyt, és több modellen alkalmazható könnyű padlólemezt használnak.
Idézet
 
 
#2 Prius 2013-02-02 11:09
Aki végig olvasta,hogy mit is tartalmaz a Mazda SkyActive technológiája annak nem volt kérdéses,hogy mire szavazzon.
Idézet
 
 
#1 2013-02-02 01:08
Szerintem a Golf érdemli a címet! Technológiailag jelenleg legkiforrottabb , és legnépszerűbb autó EU-ban, nem tudnak eleget gyártani!
Persze kicsit drága! Ellenben motorjai környezetbaráta k, és ez igen fontos egy ilyen nagy számban értékesített kocsinál! Csak hogy értsük 270e eladott darab idáig! többet ér ha csak 10g Co2-vel kevesebb emissziója van, mint az előd modellnek, mint az a pár 10e Toyota hibrid megspórol a környezetünknek !

Emellett emlékszem a Focusomra, ami csak vezető oldalon, csak lefelé automatikus ablakaival, irdatlan rossz 1.4-es motorjával, műanyag kilincs, spoiler, és tükörrel díszelgett.
Most 5 évre rá inflációt, és adóemelést hozzávetve olcsóbban vásárolhatok Golfot, 4 elk. ablakkal, színre fújt minden, színes érintős rádió, és kartámasszal. Elektromos kézifék, és defektfigyelőt már meg sem említem, és ezek, mind mind alapfelszerelts égek!
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark