2017. Május 25., Csütörtök

Frissitve:03:05:34

17 év után tér vissza a Toyota a raliba – íme, a Yaris WRC

Nyomtatás

A rali rajongók szemében a Toyota mindig is legendás márka marad, hiszen évekkel ezelőtt Carlos Sainz és a Celica emlékezetes párosa nagy látványosságként jelent meg a versenyeken. Azóta azonban a Corolla szereplését követően a japánok kiszálltak a gyári részleggel a sportágból, azonban idén a Yaris segítségével ismét a WRC mezőnyében szerepelnek.

A Toyota immáron hivatalosan is bemutatta azt a versenygépet, amivel 2017-ben gyári csapatként, a Microsoft, mint főszponzor, továbbá Tommi Mäkinen és a Gazoo Racing hathatós támogatásával indul. A sikert egy, a WRC specifikációinak természetesen maradéktalanul megfelelő 1,6 literes turbómotorral űzik majd a japánok, méghozzá a szabályzat által megengedett 380 lóerős csúcsteljesítménnyel.

Noha sokan az új Yaris érkezését várták a WRC modellel, a versenyautó még a jelenlegi generáción alapszik - egyedül a vadonatúj hátsó lámpa vetíti előre a lehetséges jövőr. Külön érdekesség az új szabályok megengedte brutális aerodinamikai csomag, amelynek legszembetűnőbb eleme a méretes hátsó légterelő és a tisztességes szélesítések sem maradhattak el.

A Microsoft nem csupán legfontosabb szponzorként jelenik meg a témában, a redmondiak technikai támogatást is nyújtanak a japán ralicsapatnak. Akio Toyoda, a világ legnagyobb autógyártójának vezetője eltökélt abban, hogy az amerikai vállalat támogatása mellett a fejlesztésben ugyancsak résztvevő Panasonic és DMG Mori segítségével ismét a csúcsra érjen a márka.

A Toyota bejelentése a Volkswagen váratlan visszavonulását követően adhat némi löketet a sportágnak, hiszen az egyre kevesebb gyári csapat indulása miatt félő volt, hogy nagyot csökken a népszerűség. A japánok Jari-Matti Latvala és Juho Hänninen pilótákkal a volán mögött állnak rajthoz jövőre, tehát az i20 WRC mellett további két gyári kisautóval bővül a mezőny.

"17 éve versenyeztünk utoljára a WRC-ben, úgyhogy azt mondhatjuk, kellőképpen kipihentük magunk, most pedig visszatérünk" – mondta a cégvezető Akio Toyoda. A gyártó reméli, hogy a versenysportban megszerzett tapasztalatokkal a közúti modellek fejlesztése is még jobban felpörög. Ebben nagy segítséget nyújt a Microsoft szoftveres támogatása és az analízisben nyújtott teljesítménye. A 2017-es szezon januárban, a jól megszokott módon a Monte Carlo Ralival veszi kezdetét, ahol már a Yaris WRC is megvillanthatja tudását.




Share/Save/Bookmark