Mesterhármasra készül a Peugeot 3008 DKR a Dakaron

Nyomtatás

A Dakar-rali megnyerése Le Mans mellett talán az egyik legnagyobb motorsport kihívás a világon, de ha egy üzlet ott beindul, jó darabig nincs megállás. A Peugeot is erre készül, melynek érdekében továbbfejlesztette a 3008 DKR versenyautót, Maxi utónévvel gyarapítva azt.

A Mitsubishi sorban hétszer, a Volkswagen egymás után háromszor, majd a MINI négyszer – mi az? A Dakar-rali természetesen, amelyet most a Peugeot készül harmadik ízben behúzni. A mesterhármas érdekében alapjaiban nem, csak részleteiben változtattak a recepten, tovább csiszolva a 3008 DKR versenyautó képességeit.

A közel 20 centivel szélesebb karosszéria a megnövelt nyomtávval még stabilabbá teszi az autót, könnyebbé téve az előrejutást nehéz terepen is. Ehhez természetesen újraépített futómű is társul. A lemezek alatt ezúttal is háromliteres, biturbó V6-os dízelmotor ketyeg, méghozzá középre, a pilótafülke mögé építve, 340 lóerős teljesítményével mindössze csak a hátsó kerekeket hajtva.

A pilóták listája az ambíciókhoz mérten impresszív: a négy induló autó volánja mögé Sebastien Loeb, Stephane Peterhansel, Cyril Despres és Carlos Sainz ül be, várhatóan remek kis házon belüli csatát vívva egymással. „Szerintem az autó sokkal stabilabb így, hogy szélesebb lesz, és a vezethetősége is megváltozott,” mondta Loeb az új Maxiról. „Szélesebb nyomtávjával és nagy kerekeivel szinte bárhová eljut. Talán kevésbé agilis a rövid szakaszokon: az inkább az összkerékhajtású autók felségterülete. De a mi nagy előnyünk, hogy (részben a kisebb tömeg miatt – a szerk.) a gép szinte bármin át jut, különösen a dűnéken.




Share/Save/Bookmark