2018. Június 20., Szerda

Frissitve:12:19:21

Tesztek

Volvo S90 T6 AWD teszt – Sztereotípiák ellen

Nyomtatás

Valószínűleg mindenki ismeri a sztereotípia szó jelentését, de azért álljon itt feketén-fehéren: felszínesen általánosító vélemény. Hiába próbáljuk, vagy nem is próbáljuk áltatni magunkat, néha mindenki beleesik abba a hibába, hogy hisz ezeknek a legtöbbször negatív, de olykor akár pozitív véleményeknek. Ez pedig nem véletlen, hiszen nyilvánvalóan nem a semmiből kaptak szárnyra ezek a sztereotípiák, de vakon hinni bennük is hiba lenne. Talán még nem értik, hogy mi köze mindennek legutóbbi tesztautónkhoz, a Volvo S90-hez – pedig higgyék el, bőven van.

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:13

Abarth 595 Competizione teszt – Móka, hang és kacagás

Nyomtatás

A szerkesztőségben több rajongója is van a felpaprikázott kisautóknak, én azonban nem tartozom közéjük: 193 centis magasságommal és közel egy mázsámmal valahogy úgy érzem magam a ‘felturbózott’ kiskocsik rendszerint magasra helyezett szűk sportüléseiben, mint majom a köszörűkövön, így gyorsan rá kellett jönnöm, hogy az autós kánaánt máshol kell keresnem.

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:12

Dacia Duster 1.5 dCi 109 EDC teszt – Méltó végjáték

Nyomtatás

Sztárvendég járt nálunk, még utoljára: jövő januárban átadja a stafétabotot utódjának, azonban még előtte lenyomott egy nagykoncertet, jelezvén a mély nyomot, amelyet méltán hagyott az autópiac flaszterén. A Dacia Duster tette tiszteletét az Autó Pult garázsában, hogy dízelmotorral és automataváltóval kombinálva megmutathassa önmagához mérten a saját csúcsait.

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:12

Honda Civic Type R (2017) teszt – Precíziós műszer

Nyomtatás

Érdekes műfaj a sportkompakt: egy autó, amit eredetileg egyáltalán nem arra terveztek, hogy gyors legyen és élvezetes, utólag azonban mégis megvadítják, teleaggatják látványos kiegészítőkkel és beleszuszakolnak egy izmos erőforrást. Félreértés ne essék, a kompaktok lehetnek kifejezetten jó autók, de az bizonyos, hogy egyik sem sportautónak termett. A Honda azonban többet akart, mint egy egyszerű máz. A japánok egy igazi versenyautót akartak létrehozni: így született meg a Civic Type R.

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:11

Jaguar XF Sportbrake és E-Pace hazai bemutató – Jaguárt a fa alá

Nyomtatás

Bár sokak számára némileg meglepő, mégis örömmel kijelenthetjük, hogy amióta a Jaguar és a Land Rover indiai kézbe került, szárnyalnak a brit konszern eladásai. A másik oldalról nézve azok számára vélhetően nem meglepő az információ, akik kicsit is jártasak az autós világ aktuális híreit tekintve: az elmúlt években rengeteg fejlesztési tőkét invesztált az indiai befektető a márkákba, a britek pedig ennek megfelelően számos jobbnál jobb újdonsággal lepték el a piacot. A történet különben a Volvónál is hasonló: a svédeket egy kínai befektető ‘karolta fel’, nagyon sokat költve a fejlesztésekre, s azóta töretlenül dőlnek a Volvo értékesítési rekordjai is.

Módosítás dátuma: 2018. február 21. szerda, 15:52

Fiat 500X 1.6 MultiJet DCT S-Design teszt – Így kerek a világ

Nyomtatás

Ha Traubit iszol, ugyanazt a cukros löttyöt csurgatod a beleidbe, mint a többiek. De azáltal, hogy ők kóláznak, te meg Traubizol, különbözöl a többiektől.” – hangzott el a részlet Reviczky Gábor szájából a hazánkban immár kultuszműként tisztelt Üvegtigris című filmvígjáték 16 éve bemutatott első felvonásában - itt jegyezném meg mellesleg, hogy a 16 év hallatán hihetetlen, hogy mennyire repül az idő, nem?

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:10

Jaguar E-Pace és XF Sportbrake hazai bemutató – Jaguárt a fa alá

Nyomtatás

Bár sokak számára némileg meglepő, mégis örömmel kijelenthetjük, hogy amióta a Jaguar és a Land Rover indiai kézbe került, szárnyalnak a brit konszern eladásai. A másik oldalról nézve azok számára vélhetően nem meglepő az információ, akik kicsit is jártasak az autós világ aktuális híreit tekintve: az elmúlt években rengeteg fejlesztési tőkét invesztált az indiai befektető a márkákba, a britek pedig ennek megfelelően számos jobbnál jobb újdonsággal lepték el a piacot. A történet különben a Volvónál is hasonló: a svédeket egy kínai befektető ‘karolta fel’, nagyon sokat költve a fejlesztésekre, s azóta töretlenül dőlnek a Volvo értékesítési rekordjai is.

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 16:59

Škoda Superb és Kodiaq összehasonlító teszt – Márkacsúcs

Nyomtatás

Minden, amit a Škoda nyújtani tud. A családosok álmai. Két stílusában merőben más autó, amely ugyanazt a célt szolgálja: a realitások talaján maradva mindent nyújtani. A Superb és a Kodiaq érdemeit felesleges vitatni. De vajon melyikre böknénk rá a fillérre megegyező árú mindenesek közül, ha a legjobbat akarnánk magunknak?

Módosítás dátuma: 2018. február 21. szerda, 15:52

Škoda Kodiaq és Superb összehasonlító teszt – Márkacsúcs

Nyomtatás

Minden, amit a Škoda nyújtani tud. A családosok álmai. Két stílusában merőben más autó, amely ugyanazt a célt szolgálja: a realitások talaján maradva mindent nyújtani. A Superb és a Kodiaq érdemeit felesleges vitatni. De vajon melyikre böknénk rá a fillérre megegyező árú mindenesek közül, ha a legjobbat akarnánk magunknak?

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:10

Opel Grandland X 1.2 Turbo teszt – Kis szívvel is komoly autó

Nyomtatás

Alig két hónapja érkeztünk haza az Opel második PSA-alapú modelljének, a Grandland X-nek a nemzetközi menetpróbájáról, máris megjárta szerkesztőségünket az első tesztautó, ami érdekes konfigurációban – alap hajtáslánccal és teljes felszereltséggel – érkezett hozzánk. Elöljáróban kicsit féltünk az összeállítástól, hiszen a mindössze 1,2 literes, 3-hengeres turbós benzinmotor elsőre nem hangzik ideális párosításnak egy egészen nagyra nőtt kompakt szabadidőmodell kapcsán, másrészt viszont a (jóval) kisebb Crossland X-et szinte repítette a jókedvű motor.

Módosítás dátuma: 2017. december 12. kedd, 18:20

Toyota RAV4 és Volkswagen Tiguan összehasonlító teszt – Hibrid vs. dízel

Nyomtatás

A dízelek az utóbbi időben kezdenek veszíteni népszerűségükből, de azért még mindig sok hívője van a gázolajos erőforrásoknak. Kiváltképp igaz ez az SUV kategóriára, ahol a magas felépítésből eredően eleve nagyobb szomjjal lehet számolni. Pedig a modern benzinmotorok, a hibridek és a tisztán elektromos hajtásláncok megjelenésével bizony egyre kevesebb érv szól az öngyulladósok mellett. A kérdés már csak az, hogy már most, 2017-ben kijelenthetjük, hogy a dízelek ideje lejárt, vagy még mindig felül tud kerekedni egy gázolajos egy hibriden – többek között erre kerestük a választ, amikor egymásnak eresztettük a hibrid Toyota RAV4-et és egy dízel Volkswagen Tiguant.

Módosítás dátuma: 2017. december 12. kedd, 18:28

9. oldal / 130