2018. Június 22., Péntek

Frissitve:06:10:50

Toyota Yaris 1.33 VVT-i CVT teszt - Fokozatmentes okosodás

Nyomtatás

Akárhogy is nézzük, a kisautók piaca az alsó-középkategóriához hasonlóan egyre erősebb mezőnyt alkot, amiben nem könnyű jó eredménnyel helytállni. A Toyota Yaris a kezdetektől kedvelt, korrekt kisautónak számított, mára viszont már kissé beleszürkült a mezőnybe, amin az új generációnak van esélye változtatni. Lássuk, mire képes a japánok újdonsága!

Alapvetően kétféle építkezési stílusra lelhetünk mostanság a kisautóknál: az egyik a hagyományos iskolát követi, azaz a konvencionális karosszériaformát részesíti előnyben, mint például a Volkswagen Polo, míg a másik inkább az egyterűek miniatürizált változatait képezi le. Utóbbi táborba tartozik a Honda Jazz, míg tesztünk alanya, a Yaris valahol a kettő között vert tanyát. Ennek megfelelően a sportosság hamis illúziója még csírájában sem jelenik meg, tesztalanyunk őszintén próbál praktikus, józan útitárs lenni.

Nem lövök le nagy poént azzal, hogy az utóbbi kívánalmaknak teljesen jól megfelel a kis piros Toyota, ám szokás szerint a kép azért itt is árnyaltabb, ugyanis az erősségek mellett a hiányosságokról sem feledkezhetünk meg, ráadásul a hajtáslánc személyében sem mindennapi darabot tisztelhetünk.

Hogy külsőt elnézve mennyire előnyére változott a Yaris természetesen szubjektív témakör, mindenki maga döntse el, mennyire könnyedén lágyul meg a szíve a kis japán láttán.

Az viszont kétségtelen, hogy az első két generáció esetében tapasztalt kedves, vidám, bumfordi tekintet immáron a múlté, a Toyota komolyabb, morcosabb pofit húzott kisautójára, ami végülis komorabb, érzelemmentesebb elődjénél. Pedig a Yarist akár női autónak is titulálhatjuk, a hölgyek pedig kifejezetten szeretik a vidám, édes arcot. A komolykodó dizájn mellett a technika azonban finomságokkal szolgál, az 1,33 literes erőforrás nyomatéka fokozatmentes automataváltón keresztül továbbítódik az első kerekekhez, ami szintén inkább a kényelmesebb, gondtalanabb kilométereket preferáló hölgyek kedvére tesz.

Kezdetnek, beülve a vezetőülésbe, lényegében semmiféle forradalmi látvány nem tárul elénk: egyszerű, de szép műszeregység, kemény, jó minőségű anyagok és korrekt összeszerelési minőség tapasztalható. Egyedül azt kell szokni, hogy a vezetőülésben a szokottnál kicsit magasabban ülünk, de sebaj, jobban belátjuk az autót és sarkait, ami a városi manőverezésnél, parkolásoknál nem hátrány. Persze ezen a téren a 9,4 méteres fordulókör, valamint a 3885 mm-es hossz sem utolsó szempont.

Az átlagos számban felbukkanó, nagyrészt hasznosnak bizonyuló rekeszek után nem mehetünk el szó nélkül a feláras (159.000 Ft), érintőképernyős Touch&Go navigáció mellet sem. A szép képet adó és viszonylag nagy kijelző a hifi, a telefon és a navigáció adatain túl a fogyasztást is rögzíti, amit tetszetős diagramon jeleníthetünk meg, akár ezzel is fokozva a terrort önmagunkra, hogy minél kisebb étvágyat produkáljunk.

A helykínálattal sem elöl, sem hátul nincs gond, utóbbi esetében a manapság megszokott 180 cm-es korlátot említhetjük meg itt is. Természetesen a hátsó sorban három felnőtt már nem fér el, főleg kényelmesen nem, de két embernek tökéletes lehet a pad. A csomagtartó a kategória inkább alsóbb részébe tartozik a maga 287 literes térfogatával, ennek ellenére jól használható és végtére is a mindennapok során ritkán adódik olyan szituáció, amikor ez ne lenne elég, a nagyobb bevásárlásokkor felhalmozódott szatyortömeg egy részét pedig akár a hátsó ülésekre is pakolhatjuk.

Elérkeztünk az autó kétségkívül legizgalmasabb pontjához, ami jelentősen meghatározza a róla alkotott összképet: ez a motor, illetve maga a hajtáslánc. Persze az 1,33 literes, intelligensen változó szelepvezérlésű, szívó benzinmotor önmagában ma már nem olyan nagy valami, sokkal inkább a fokozatmentes váltóval alkotott egyvelege az, ami igazán pikánssá teszi. A 99 lóerő és a 125 Nm-es csúcsnyomaték egy ilyen kisautóba nagyjából elegendő is, elvégre nem a gyorsulás és a sebesség vadító érzése sarkallja a vásárlókat egy az ebben a kategóriában való válogatásra.

(Érdemes lapozni, megtudhatja, a fokozatmentes CVT váltó előnyére vagy hátrányára válik a Yarisnak.)



Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark