2018. Augusztus 18., Szombat

Frissitve:03:20:32

150 lóerővel érkezik nyáron az Opel Corsa GSi

Nyomtatás

Az Opel már korábban megmutatott két fotót a második újkor GSi modelljéről, ám akkor még nem árultak el túl sok információt a sportos Corsáról. Képekkel most sem lettünk elárasztva, de végre kiderült, hogy pontosan milyen erőforrás kerül majd a lemezek alá, és mindez mire lesz majd elég a dinamikus kisautó esetében.

Az Opel Corsa GSi, második GSi-modellként, már nyáron követi az Opel Insignia GSi-t. A motortérbe egy 1,4 literes benzines turbómotor kerül, ami 150 lóerőt és 220 Nm nyomatékot bocsát a pilóta rendelkezésére. Noha erről nem esik szó a sajtóanyagban, de minden bizonnyal ugyanarról az erőforrásról beszélhetünk, ami az Adam S-ben is megtalálható. A Corsa így 8,9 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, egészen a 207 km/órás csúcssebességig, majd ötödikben 9,9 másodperc telik el 80 és 120 km/óra között. Mindemellett csatlakozik az Opel Euro 6d-TEMP offenzívájához, hogy teljesítse az emissziós követelményeket is – az új, WLTP normák szerint 6,2-6,3 litert vesz magához 100 kilométeren, vegyes üzemben.

Főképp kanyargós országutakon ígér nagy élvezetet a Corsa GSi vezetése: az OPC-változatból ismert sportfutómű és a világító vörös féknyergek rendkívüli vezethetőséget és rövid fékutakat ígérnek a gyáriak szerint. Ehhez illenek a kívánságra kapható 18 colos könnyűfém felnik, jól tapadó 215/40 R18-s gumikkal. A mérnökök nagy hangsúlyt fektettek a megfelelő gázreakcióra, így aztán a 3000 és 4500/perc között elnyúló nyomaték-fennsík és a kis fokozati lépcsőkkel áttételezett hatgangos váltó rendkívüli húzóerőt ad másodikban és harmadikban.

Ahogyan azt már korábban is megállapítottuk, szemből tulajdonképpen egy az egyben a korábbi OPC-t kapjuk, és míg a nagy szárny maradt hátul, a diffúzorbetétet és a kettős kipufogó-kivezetést egy visszafogottabb csomagra cserélték, ami a kisebb teljesítmény ismeretében nem is csoda. Az utastérben azonban az OPC-vel egyenrangú sporthangulat fogad: a Corsa GSi pilótája opcionális Recaro-Performance ülésben foglalhat helyet, és természetesen jár a sportkormány, a bőr váltógomb és az alumínium sportpedálok is.

A nyártól elérhető Corsa GSi nagy valószínűséggel nyugdíjba küldi az OPC verziót, ami már most teljesen eltűnt a gyártó magyar honlapjáról – és ehhez valószínűleg van némi köze az új, szigorúbb normáknak is. Míg más gyártók – például a legfrissebb hírek szerint a Ford – azon dolgoznak, hogy még izmosabb modellekkel vegyék le a lábukról a vásárlókat, addig úgy tűnik, hogy az Opel ezúttal visszalép egyet. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy a Corsa GSi-vel ne lehetne igazán jót autózni, hiszen a kisebb teljesítmény mellett a sportfutómű maradt, és nyilvánvalóan árban is jóval kedvezőbb lesz majd az újdonság, mint izmosabb elődje.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark