2-literes dízelmotort és új csúcsverziót kap az Opel Grandland X

Nyomtatás

Az Opel Grandland X a Peugeot jól ismert motorjaival mutatkozott be, ám sokan hiányoltak egy erősebb hajtásláncot, hiszen az 1,2 literes háromhengeres benzines 130, az 1,6-os dízel pedig 120 lóerőt nyújt. Ahogyan az várható volt, a németek (vagy inkább a franciák?) reagáltak is erre az igényre, ugyanis hamarosan egy 2-literes öngyulladós is elérhetővé válik az autóhoz.

Az újdonság 177 lóerőt és 400 Nm-t kínál majd a vásárlóknak, ráadásul az új hajtáslánchoz alapáron egy 8-fokozatú automata váltó jár majd – összkerékhajtás továbbra sem lesz rendelhető. Az Opel szerint ezzel a motorral 9,1 másodperc alatt tudja majd le a 0-100-as sprintet a Grandland X, a végsebesség pedig 214 km/h-ra adódik. A fogyasztás így is kellemesen alacsonyan marad majd, ugyanis a katalógusadatok szerint akár 5 literből is megtehetünk majd 100 kilométert vegyes körülmények között.

Ha mindez még nem lenne elég, az Opel egy új felszereltségi szintet is elérhetővé tesz, méghozzá az Ultimate névvel. Nem nehéz kitalálni, hogy ez a legmagasabb szintet jelenti majd, amiben tulajdonképpen már minden extra benne van: 19 colos keréktárcsák, krómdíszítések, Denon hangrendszer, feláras ülések, hátsó ülésfűtés, OnStar rendszer és egyéb nyalánkságok is.

A Grandland X-ről egyébként hamarosan érkezik az első tesztünk is, amelyben utánajárunk, hogy mire képes a Peugeot 3008 alapjaira épülő SUV az 1,2 literes 130 lóerős benzinmotorral. Arról egyébként nincs hír, hogy az izmosabb dízel mellett terveznek-e egy erősebb benzinest is beépíteni, de egyelőre meg kell elégednünk az öngyulladóssal.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark