400 km/h felett száguldhat az Aston Martin és a Red Bull szuperautója

Nyomtatás

Rég napirenden van az Aston Martin és a Forma-1 berkeiből ismert Red Bull Racing közös projektje, az AM-RB 001 nevet viselő szuperautó, amelyről szép lassan egyre több információt csepegtet ki a gyártó. Az egyedülálló V12-essel hajtott hibrid álomgép a hírek szerint 400 km/h feletti végsebességre képes.

Noha a kezdetekben még szinte semmit sem tudhattunk a készülőben lévő szuperautóról, immáron bőven elégséges adat rendelkezésre áll, mi több, nemrégiben egy interjú során az Aston Martin főtervezője további izgalmas részleteket árult el a jövevénnyel kapcsolatosan. Például azt, hogy az AM-RB 001 402 km/h csúcssebességre képes, mi több, kanyarban akár a 4,5 G-s oldalgyorsulás sem okoz gondot neki.

Reichman, a britek főtervezője megszellőztette, hogy a tizenkét hengeres erőforrás 1000 lóerő leadására képes, a lökettérfogata pedig valahol hat és hét liter között van. Az Aston Martin jelenleg alkalmazott, 60 fokos hengerszögű, 5,2 literes V12-es biturbó motorjánál (DB11) a szuperautó szíve nagyobb hengerszögű, tehát laposabb lesz, alacsonyabb súlypontot eredményezve. Az egyedülálló V12-eshez ugyancsak egyedi, egykuplungos szekvenciális automataváltót szállít az Xtrac.

A hihetetlen belsőégésű motorteljesítmény mellé ráadásul elektromos löket is társul: a F1 által ihletett kinetikus energiatároló 80 lóerős villanymotort szolgál ki, ráadásul ezzel a rendszerrel akár tisztán elektromosan is képes közlekedni az Aston Martin és a Red Bull Racing közös álomautója, amelynek készültségi állapotáról is informálódhattunk. A szakember állítása szerint a folyamat 95%-on áll, tehát már csak csiszolgatják az újdonságot. A már megjelent képeken látottakhoz képest legfeljebb a jobb aerodinamikát vagy hatékonyabb hűtést megcélzó változtatásokra van kilátás, komoly beavatkozásra szerencsére nem kell számítani.

Ugyancsak különlegessége az autónak a nagymértékű személyre szabottság - amikor a tulajdonos az elektromos nyitású, felfelé kitárulkozó ajtón beszáll, egy teljes mértékben hozzá igazított utastérbe jut. Az Aston Martin a tulajdonos testalkatához és méreteihez gyártja le egyedileg az ülést, mi több, a pedálok és a kormány helyzete is a lehető legideálisabb lesz majd a tulaj számára. Természetesen a gyártó hagy némi állítási lehetőséget az üléspozíciót illetően, de az alapvető arányok már a gyárban meghatározásra kerülnek.

A 150 darabosra tervezett széria természetesen még a gyártás előtt mind egy szálig elkelt, sőt, több száz fős várólista is adott arra az esetre, ha az első 150 vevő közül valaki kiesne vagy meggondolná magát. A 3 millió dollárt kóstáló szuperautó első példányait 2018 végén szállítja a konstruktőr, a 25 darab, kifejezetten versenypályás használatra szánt modell pedig még később mutatkozik be. Hozzá kell tennünk azt is, hogy az AM-RB 001 csak a projekt munkaneve, a kész autó valamiféle tisztességes elnevezést is kap majd.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark