Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Már a Genfi Autószalon megnyitója előtt kiszivárgott néhány kép a Kia Ceed Sportswagon változatáról, azonban most végre minden információt megtudhattunk a koreaiak kompaktjának puttonyos kiviteléről. Az előzetes találgatásaink pedig helyesnek bizonyultak, de nézzük, hogy pontosan mire is képes az újdonság.

Túl sok új fotót nem kaptunk - galériaAhogyan arra számítani lehetett, szemből szinte semmi nem változott, így ha pontosan előröl látjuk az autót, legfeljebb a tetősínek árulkodhatnak. A B-oszloptól hátrafelé persze már más a helyzet, hiszen az ötajtóssal szemben a tető nem torpan meg, hanem jóval tovább kitart, ezzel egy méretes puttonyt képezve. Hátul a stílus természetesen követi az ötajtóssal megkezdett németesebb vonalat, de a fényszórók újak, ami a grafikájukon, illetve a megtört felső élükön is jól látszik.

A tengelytáv változatlan maradt (2650 mm) az elődhöz képest, akárcsak az ötajtós esetében, ám az autó hossza összességében mégis 9,5 centivel nőtt, ami pontosan 4600 mm-t jelent. A magasság 2 centivel csökkent (1465 mm), a szélesség pedig ugyanennyivel nőtt (1800 mm) – az ötajtósnál egyébként jóval nagyobb lett az SW, ugyanis 29 centit nőtt a hátsó túlnyúlás. Ezt persze nem bánjuk, hiszen többek között emiatt a csomagtér az elődhöz képest 72 literrel nagyobb lett, így éppen 600 liternyi csomagot tud elnyelni, és közben tele van praktikus megoldásokkal.

A képen az ötajtós van, de higgyék el, ugyanazIlyenek például a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléstámlák, és a segítségükkel teljesen síkká alakuló padló, de alapvetően lejjebb került a küszöb is, illetve minden Ceed SW-hez alapáron járnak a padló alatti rekeszek és a sínen csúsztatható rögzítőpontok is. A vásárlók a Smart Power Tailgate nevű elektromos csomagtérajtót is megrendelhetik, amelyet kéz nélkül is ki lehet nyitni – elég a kulccsal a zsebünkben közel állni a csomagtartóhoz, és máris nyílik. A második sorban a fejtéren nyerhetünk a kombival, míg a lábtér változatlan marad – habár azzal valószínűleg már az ötajtósnál sem lesz gond.

Az utastér formái és az extrák tekintetében – leszámítva a kombiságból adódó opciókat – mindenben megegyezik az SW és a sima Ceed. A legfrissebb szoftvert futtató multimédiás rendszer képernyője – ami 5, 7 vagy 8 colos lehet, felszereltségtől függően – a középkonzol legtetejére került, alatta pedig friss, akár kétzónás klímapanel és a szokásos kezelőszervek várnak minket. Az ergonómia első ránézésre rendben van, ahogyan a Hyundai testvérből kiindulva az anyaghasználat is teljesen megfelelő lehet.

Németesebb lett a Ceed, de mutatós - galériaModern extrákból természetesen nem lesz hiány, hiszen a Kia teljes vezetéstámogató és biztonsági asszisztens-arzenálja elérhető lesz a Ceedhez, így például megállásra is képes adaptív tempomat, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, vészfékasszisztens, parkolórendszer, tolatókamera, gyalogos- és táblafelismerő illetve félig önvezető rendszer is – utóbbi az adaptív tempomatot és a sávtartót kombinálja. Ezek mellett olyan kényelmi és technológiai extrák jönnek még szóba, mint a vezeték nélküli mobiltöltő, a fűthető és hűthető első ülések, a prémium JBL hangrendszer, az akár teljesen LED-es fényszórók (a nappali menetfények már alapáron járnak), a kulcsnélküli rendszer vagy éppen a vezetési üzemmód-választó. A hatékonyságot az aktív hűtőrács fokozhatja, ami a motor igényeit figyelembe véve tud nyitni és zárni, hogy ezzel is csökkentse a légellenállást.

Erőforrások tekintetében is vannak újdonságok, ugyanis az egyliteres, 120 lóerős turbós benzines mellé csatlakozott az 1,4 literes turbós is, amely 140 tagú ménest kínál – ez az egység váltja a korábbi 1,6-ost. Az árérzékenyek számára jó hír lehet, hogy az 1,4 literes 100 lóerős szívó benzines továbbra is elérhető lesz. Dízelfronton a teljesen új 1,6 literes erőforrás mutatkozik be, 115 és 136 lóerővel illetve 280 Nm-es csúcsnyomatékkal – ez a motor már megfelel a legújabb Euro 6d előírásoknak. Alapáron minden hajtáslánchoz hatsebességes manuális váltó jár, de az 1,4-es benzineshez és a dízelekhez felárért hétfokozatú, duplakuplungos automata is elérhető lesz.

Kommentek