9,73 millió forinttól elérhető az új Jeep Compass

Nyomtatás

A Genfi Autószalonra a Jeep is nagy újdonsággal készült és bemutatta a Compass új generációját. A Renegade és a Cherokee közé pozícionált modellre nem kellett sokat várni: a különlegesen gazdag alapfelszereltséget nyújtó Opening Edition kiadások már hazánkban is elérhetőek.

A Compass a kompakt szabadidőjármű szegmenst, a világ egyik legfontosabb, rendkívüli ütemben növekvő piaci kategóriáját gyarapítja, amelynek globális éves eladásai a várakozások szerint 2020-ra csaknem 20 százalékkal gyarapodva elérhetik a 7,5 millió darabot. „A vadonatúj Jeep Compass a kompakt szabadidőjárművek rendkívül jelentős, évente világszerte immár több mint 6,3 millió eladást jegyző piacán száll versenybe. A várakozások szerint 2020-ra csak Európában több mint kétmillió kompakt szabadidőjármű talál majd gazdára évente. Páratlan jellemzőinek - többek között a mértékadó terepalkalmasságnak, a világszínvonalú menetdinamikának, a karakteres Jeep formatervnek és a fejlett technológiai és biztonsági tartalmaknak – köszönhetően a Jeep Compass új mércét állít a szegmensben, újabb kiváló példájaként azon eltökélt szándékunknak, hogy a Jeep márkát világszerte felvirágoztassuk” – hangsúlyozta Mike Manley, a Jeep márkaigazgatója (FCA Global).

A vadonatúj szabadidőjármű azonnal Jeepként azonosítható, köszönhetően az olyan hagyományos formai megoldásoknak, mint a hetes osztású hűtőrács vagy a trapéz alakú kerékívek. A Jeep formatervezői fényes fekete háttér előtti, különálló króm elemekkel frissítették fel a legendás hetes hűtőrácsot. A fekete körvonalú fényszórókeretek még karakteresebbé teszik a vadonatúj Jeep Compass megjelenését.

A csapott, drámai hatású tetővonal és az izmos kerékdobok lenyűgöző megjelenést kölcsönöznek az autónak. A Jeep márkára jellemző, teljesen körbefutó üvegfelület és a fényes feketére festett tetőlemez (opció) semmihez sem fogható, prémium megjelenést eredményeznek. A külön rendelhető, kétrészes napfénytető maximális üvegfelületet és a lehető legnagyobb fejteret biztosítva nyújtja a Jeep márkától elválaszthatatlan, nyitott tetős vezetési élményt. A Compass hátsó megjelenésének meghatározó eleme az egyedülálló LED-es zárófény: a keskeny, szögletes lámpatest a csomagtérajtóra átfutva erőteljes, prémium megjelenést kölcsönöz a modellnek, egyértelművé téve hovatartozását.

Belül a középkonzol trapéz alakú kerete jellegzetes Jeep formai elem, színében és kidolgozásában a belső tér kiviteléhez alkalmazkodik. A középkonzolon kapott helyet a Uconnect rendszer 5, 7 vagy 8,4 colos érintőképernyője. A háromféle Uconnect rendszer (UConnect 5.0, 7.0 és 8.4NAV) kommunikációs, szórakoztató és navigációs funkciói a vezetési élményt és az utasok kényelemérzetét egyaránt javítják, ráadásul a kategória egyik legnagyobb színes LED műszeregységét kínálja. A Uconnect 7.0 vagy 8.4NAV rendszerek nagyfelbontású, kapacitív érintőképernyőjük mellett az új Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén nyújtanak kihangosítást, navigációs és hangvezérelt üzenetkezelést. A vezető előtti műszeregységben 3,5 vagy 7,0 colos LED kijelzőt találunk.

A kategória legkiválóbb terepalkalmasságáról kétféle fejlett, intelligens, állandó összkerékhajtási rendszer: a Jeep Active Drive és a Jeep Active Drive Low gondoskodik, utóbbi 20:1 arányú kúszóáttételt kínál. Mindkét rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 100 százalékát képes bármely kerékre összpontosítani. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszereinek része a Jeep Selec-Terrain funkció, amely akár öt különböző üzemmódot (automata, hó, homok, sár, valamint - kizárólag a Trailhawk kivitelhez - szikla) kínálva gondoskodik a minden felszínen, időjárástól függetlenül, úton és terepen egyaránt tökéletes összkerékhajtásról. A Compass hátsó tengelye és lehajtó tengelye lekapcsolható, az autó képes akár fronthajtással is közlekedni, így az összkerékhajtás kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással társulhat.

A Trailhawk kivitel emellett csaknem 2,5 centiméterrel megnövelt szabad hasmagassággal, fenékvédő lemezekkel, piros hátsó vonószemmel, egyedi első és hátsó lökhárítóval, kedvezőbb terepszögekkel (elöl 29,1, középen 23,7, hátul 33,1 fok), agresszív 17 colos offroad abroncsokkal és akár 22,9 cm szabad hasmagassággal rendelkezik. Ha még szélsőségesebb terepalkalmasságra vágyunk, a Tralihawk kivitel Selec-Terrain funkciója lejtmeneti ereszkedés-szabályozót is kínáló Selec-Speed Control rendszert alkalmaz.

A Compass európai kínálatát egy benzin- és két dízelmotor alkotja. Az 1,4 literes MultiAir2 benzines turbómotor 170 lóerőt ad le 5500/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 250 Nm 2500/percnél. Az egységhez a gazdagon felszerelt Opening Edition kivitelben kilencfokozatú bolygóműves automataváltó társul, és a széria összkerékhajtással 9,73 millió forinttól elérhető.

A dízel választék a takarékos 1,6 literes MultiJet II Stop&Start motorral indul, ennek 120 lóerős csúcsteljesítménye 3750/percnél érhető el, a legnagyobb forgatónyomaték 320 Nm (1750/perc). A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és elsőkerékhajtás tartozik. A 2,0 literes MultiJet II Stop&Start dízelmotor 140 lóerőt (4000/perc) és 350 Nm nyomatékot (1750/perc) ad le. A motorhoz a kilencfokozatú automata vagy a hatfokozatú kézi sebességváltó egyaránt választható, összkerékhajtással. Az Opening Edition kivitel előbbi mellett teszi le a voksát és 9,95 millió forintba kerül. Tehát a 170 lóerős benzinesnél a 140 lóerős dízel 220 ezer forinttal kerül többe. Ugyanezen kétliteres MultiJet II Stop&Start dízelmotor nagyobb teljesítményű, 170 lóerős kivitele kizárólag a kilencfokozatú automata sebességváltóval és összkerékhajtással rendelhető.

A vezető és utasai biztonsága elsődleges jelentőséget élvezett a vadonatúj Jeep Compass fejlesztése során. A modell több mint hetven fejlett aktív és passzív biztonsági és vagyonvédelmi funkciót kínál, beleértve a ráfutásos ütközést gátló Forward Collision Warning-Plus rendszert és a sávelhagyásra figyelmeztető LaneSense Departure Warning-Plus funkciót (mindkettő alapáras tétel minden kiviteli szinten). Emellett holttér-felügyelet és hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, teljesen automata párhuzamos és merőleges parkolósegéd, adaptív tempomat, ESC menetstabilizáló elektronika elektronikus borulásvédelemmel, valamint hét légzsák alkotja a modell arzenálját.  A fokozott védelem érdekében a Compass „biztonsági cella” vázszerkezettel rendelkezik, amely több mint 65 százalékban tartalmaz nagy szakítószilárdságú acélt.

Az új Compass egyelőre csak a két Opening Edition kivitelben elérhető. A benzines 9,3, a dízel pedig 10,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, a vegyes fogyasztás pedig 6,9 ill. 5,7 l/100 km. Az alapfelszereltség nagyon gazdag, többek között 8,4 colos navigációt, Beats audiorendszert, 18 colos kerekeket, kulcsnélküli rendszert, kétzónás automataklímát, bőr-szövet kárpitozást és ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszert is találunk a listában.

Variálni legfeljebb a színeken lehet, de azt igazán érdekesen. Az alapfényezés kék, amit 195 ezerért cserélhetünk gránit kristály és gyémánt fekete árnyalatra. A gyöngyházfehér már 330 ezer forintos tétel. A gránit és a fehér fényezést fekete tetővel is kombinálhatjuk, ennek felára 230.00 forint. A következő hónapok folyamán bővül majd a kínálat és a személyre szabhatóság is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark