Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Mercedes-AMG után új almárkát nyitva a csillagos márka bemutatta minden idők legjobban kényeztető S-osztályát. A Mercedes-Maybach S 600 az autógyártás csúcsát képviseli, a brit konkurensek arisztokratikus hozzáállása helyett inkább üzleti professzionalizmust közvetítve.

Még tovább növekedett - galériaMár megjelenésével azonnal elárulja magát, nem is kell beazonosítanunk a hátul lévő feliratot vagy a C-oszlopon található Maybach logót. A legdrágább és legexkluzívabb S-osztály jól láthatóan 200 mm-rel hosszabb hagyományos hosszított társainál, ezzel 5253 mm-es teljes hosszúságot és 3,365 méteres tengelytávot magáénak tudva. A gyarapodás ellenére a hátsó ajtók 66 mm-rel rövidebbek, amely lehetővé tette egy köztes oszlop kialakítását, amely takarja a hátul utazókat a közszemlétől. Emellett a némileg átrajzolt orr és a különleges felnik emelik a modell státuszát.

Végtelen nyugalom és kényelem - galériaBelül is a hátul utazókon van a hangsúly: a hatalmas térben való minél kényelmesebb elhelyezkedést különösen finom bőrök, gazdag párnázottság, teljes kárpitozás és elektromos személyre szabhatóság jellemzi. Menet közben az utat sztereo kamerával pásztázó légrugózás igyekszik elszigetelni a külvilágtól az utast, amelyben a hangszigetelés is segít. A „világ leghalkabb autója” – szól a gyártó ígérete, melynek érdekében a hagyományosabb S-osztályokhoz képest még több hangszigetelés került a Maybach-ba.

Itt bárki pihenne órákig - galériaA hátsó ülések masszázsfunkciója ezen a szinten már természetes, de a kínálatban olyan különlegességeket is megtalálunk, mint a feszítést elektromos mozgatással önállóan megszüntető biztonsági öv, amelybe légzsákot is építettek, veszélyt észlelve pedig automatikusan feszesíti önmagát. A modell sofőrös jellegét erősítendő, az elöl és hátul ülők közötti kommunikációt mikrofonok erősítik. A hangrendszer is megér egy misét: a Burmester autóba készített legjobb alkotása 24 hangszórót dolgoztat 24 csatornán erősítve összesen 1540 Watt teljesítményt és pazar hangzást szavatolva.

Kezdetben a legexkluzívabb S-osztály 600-as formában, azaz 530 lóerő és 830 Nm leadására képes hatliteres, biturbó V12-essel lesz megvásárolható, később pedig az 500-as néven futó 4,7 literes biturbó V8-as (456 LE) hátsó- és összkerékhajtással is bekerül a kínálatba, akár 8,9 l/100 km-re csökkentve a modell gyári vegyes fogyasztását. A tizenkét hengeres variáns egyébként kereken öt másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé az elektromosan limitált 250 km/h-s végsebesség mellett, a V8-as pedig ennél alig lesz lassabb, köszönhetően a hozzá hét helyett kilenc fokozattal járó bolygóműves automataváltónak is.

V12 a mindent akaróknak és V8 a tökéletes mindenesre vágyók számára

A forgalmazás 2015 februárjában kezdődik. Az árakról egyelőre hallgat a gyártó, de mi nem lennénk meglepve 70 millió forintos árcédula láttán, amely a rendkívül gazdag személyre szabási lehetőségeket kihasználva a 100 milliós határt is megközelítheti.

Kommentek