A csúcsok csúcsa – az új Alpina B7 xDrive bemutatkozik

Nyomtatás

A 7-es BMW legújabb generációja megérkezett, és soha nem látott felszereltségeivel azonnal mindenkit levett a lábáról. Hogy lehet a kiválót még jobbá tenni? A megoldást az Alpina szállítja: a márka modelljeit nemesítő vállalat 608 lóerővel és összkerékhajtással teszi még izgalmasabbá a hosszított zászlóshajót.

A szeptembertől elérhető modell kívülről nem hozott nagy meglepetéseket. Az Alpinára jellemző elegánsan sportos lökhárítók és szoknyák mellett a klasszikus, sokküllős 20 colos felnik a legfőbb megkülönböztetők, az egyedi kék fényezésről nem is beszélve. Hátul a kettős dupla végződéssel rendelkező, kapcsolható sport kipufogórendszer teszi kerekké a képet, de még olyan apró finomságok is belefértek, mint a nagyteljesítményű fékrendszer nyergeinek kék festése.

Belül a lehetőségek korlátlanok. A kormánykereket teljesen kicserélték a fejlesztők – az új példány a márkától megszokott módon integrált váltófüleket, pontosabban gombokat kapott. Az egyedi bőrkárpitozás és betétek mellett a hovatartozást bizonyító kis plakett jelenti az újdonságot.

A BMW-féle 4,4 literes, biturbó V8-ast alaposan átdolgozták Buchloéban, hogy megfeleljen a nagy elvárásoknak. A turbók bemeneti és kivezető csövét megvastagították, és teljesen új szívórendszert hoztak létre a mérnökök. Emellett különleges, kovácsolt Mahle dugattyúkat és NGK gyújtógyertyákat kapott a 2 barral feltöltött motor, melynek kompressziója 10.0:1. A 608 lóerő hallatán alighanem senki sem fog panaszkodni, ráadásul mindez 5750-től 6250-es fordulatig rendelkezésre áll. Ehhez 800 Nm nyomaték csatlakozik, amely 3000-től egészen 5000-ig jelen van. Ráadásul 670 Nm már 2000 1/perctől elérhető. Ilyen izmos motor még nem készült az Alpinánál sem.

A tekintélyes teljesítményt a ZF-től érkező nyolcsebességes bolygóműves automataváltó továbbítja nagy újdonságként az összkerékhajtáshoz. A sportosabbra hangolt hajtáslánc sarokszámai magukért beszélnek: a 0-100-as sprint szuperautós 3,7 másodperc alatt megvan, a végsebesség pedig 310 km/h – nem rossz egy üresen 2,11 tonnás hosszított luxusautótól. A 10,4 literes vegyes fogyasztási érték ehhez képest elenyésző, bár valószínű, hogy a tulajdonosok átlagos felhasználása mellett az étvágy a városi 14,7 l/100 km-es adathoz áll majd közelebb.

Mindehhez sportosabbra hangolt kormányzás és futómű is jár: a légrugózás új, Alpina Sport+ üzemmódjában nem csak igazán feszesre vált, de 20 mm-rel csökkenti a szabad magasságot is. Az integrált aktív kormányzás pedig lehetővé teszi, hogy mindig elegendő legyen csak éppen az ideális mértékben forgatnunk a kormányon, a válasz pedig megfelelő reakció legyen. A 20 colos kerekekre elöl 255, hátul 295 mm széles Michelin Pilot Super Sport abroncsok kerülnek, felár ellenében pedig kovácsolt alumínium, 21 colos szettet is kérhetünk, melynek különlegessége, hogy kialakításánál fogva nem nehezebb, mint kisebb társa.

A B7 legújabb generációja a Genfi Autószalonon ünnepli hivatalos premierjét, de a márciusi bemutatkozást követően az első példányok várhatóan csak a nyár végén érkeznek meg tulajdonosaikhoz. A modell egyébként rendelhető, 48,7 milliós ára pedig a kapott képességek és a rendkívül gazdag alapfelszereltség tükrében teljesen reális, sőt, még kedvezőnek is mondható. Ugyanis, ha felszerelünk egy 449 lóerős BMW 750Li xDrive-ot a B7 xDrive szintjére, akkor 41 millió forintot kapunk, tehát a komplett átdolgozást, a plusz 159 lóerőt, és az egyediséget mindössze 9 millió forintért megkapjuk, ami ezen a szinten elenyésző differenciának mondható. Csak összehasonlításképp: egy hasonlóan felszerelt 585 lóerős Mercedes S-osztály 53 millió forint.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.