A kiköltöző – minden információ az új Suzuki Swiftről

Nyomtatás

A Genfi Autószalon nagyon is sűrű újdonságtömegéből számunkra kiemelkedik a szívünknek kedves Suzuki Swift, amelynek új generációja minden eddiginél jobb formában érkezett meg a svájci kifutóra. Mindezt a képek és a számok is jól bizonyítják.

Rigmusokban bővelkedő marketing maszlag helyett a Suzuki frappáns húzással tényekkel pakolta tele az új Swift sajtóanyagát, jól alátámasztható indokokkal megtámogatva, hogy miért is annyira jó az új generáció. Beszédes tény, hogy elődjéhez képest 120 kilóval (!) lett könnyebb az új generáció, amely a 8 százalékkal áramvonalasabb formákkal együtt hozzájárul az 5 százalékkal takarékosabb működéshez. A modell ráadásul 3 százalékkal halkabb, 0,4 méterrel kisebb fordulókörrel rendelkezik, hátul 23 mm-rel szélesebb és magasabb, miközben a csomagtartó a negyedével nőtt.

A külső és a belső formaterv, valamint a technikai alapok tekintetében egészen biztos, hogy meg fognak egyezni a japán piacos modellek az európai változatokkal, és részben a hajtásláncok terén is nagy átfedésekkel találkozhatunk, így a jobb helyett bal oldali kormánykeréken felül elsősorban a felszereltségek és különféle apróságok jelenthetik a különbséget. A hivatalos gyári képek alapján már elsőre beazonosítható Swiftként az új Swift, aminek arányai és profilja tökéletesen beleillik az előző két generáció által meghatározott irányvonalba. Az orrot immár LED-es fényforrásokkal is megkoronázhatjuk. Hátulról a Suzuki új kisautóinak formanyelve is visszaköszön, de persze minden irányból új formákkal és elemekkel találkozhatunk, jól látszik, hogy nem egy alapos ráncfelvarrásról, hanem egy vadonatúj modellről beszélhetünk. Érdekes és hatásos részlet a hátsó kilincsek ablakok mögötti elhelyezése, ami sportosabb profilt eredményez.

Természetesen az utastér szintén új, azonban akárcsak a külső, úgy a belső láttán is azonnal megállapíthatjuk, hogy egy Suzukiban ülünk, mindenütt ismerős formák, megoldások és anyagok fogadnak, még az ülések kialakítását és kárpitozását is jól ismerjük. A kerek légbeömlők a Vitara örökségei, de friss a csinos háromküllős kormánykerék, a műszercsoport, a klímakonzol és a nagy érintőképernyőn keresztül vezérelhető (és bizonyára opcionális) multimédiás/navigációs rendszer. A karosszéria és a tengelytávolság pontos méretadatai egyelőre nem ismertek, de az látszik, hogy nagyot nem nőtt a modell, így továbbra is ideális városi autó marad. A helykínálattal a jelenlegi széria esetében sem volt gond, csak a csomagtérrel, azonban biztos, ami biztos alapon mindkettő nőtt, a csomagtartó 54 literes hízást követően 254 literre.

A motortérben nagyrészt a nemrégiben bemutatott Baleno technikáját üdvözölhetjük: kezdetben három benzines hajtáslánc lesz elérhető: egy 1,24 literes DUALJET négyhengeres szívómotor, illetve ugyanezen erőforrás ‘mild hibrid’ verziója (90 lóerővel és 120 Nm nyomatékkal), valamint egy turbós, háromhengeres 1-literes (112 lóerővel és 170/160 Nm nyomatékkal - utóbbi érték a hatos automata kiváltsága).

Dízelmotorról nem szól egyelőre a fáma, de a kínálathoz később csatlakozó Swift Sport minden bizonnyal a Vitara és az új SX4 S-Cross 1,4 literes négyhengeres Boosterjet turbómotorját örökli, ami a nagytestvérekben 140 lóerőt teljesít, de szerintünk a tervezők a Swift Sport esetében találni fognak benne még néhány paripát. Ez egyben azt is jelenti, hogy szinte biztosan nyugdíjba vonul a pörgős 1,6 literes, 136 lovas szívó benzines. A széria 5- és 6-fokozatú kézi váltók mellett lesz CVT (az 1,2-eshez) és hatfokozatú bolygóműves automataváltó (az 1.0 Boosterjethez) is, sőt, az opciós listán az összkerékhajtást is megtaláljuk (mindhárom motorváltozatnál). Bárhogy is választunk a széles kínálatból, a vegyes gyári fogyasztás 4 és 5 l/100 km között alakul majd, amely így bizony feleslegessé is teszi a dízelmotor jelenlétét.

A nagyszilárdságú acélok széleskörű használatának, valamint az innovatív megoldásoknak köszönhetően biztonságban sokat fejlődik a Swift, s a vezetést támogató rendszerek teljes arzenáljával is felszerelik a japánok, részben alapáron, részben pedig opcionálisan. Így a kisautóhoz a követési távolságtartó tempomat mellett például ‘önfékezős’ balesetmegelőző rendszer is elérhető lesz, akárcsak a sávváltást segítő asszisztens.

Az árakról egyelőre nincs információnk, azonban szinte biztos, hogy a jelenlegi Swifthez képest drágulni fog az újdonság, legalábbis a gazdagabban felszerelt, erőteljesebben motorizált példányok biztosan. Viszont a márkától jól ismert kövér akciók is jelen lesznek, ráadásul autóból is többet/jobbat kapunk a pénzünkért, így az elődjénél nagyobb népszerűségre tehet szert az új generáció.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark