Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Akár a luxus ünnepének is kinevezhetjük a mai napot, hiszen bemutatkozott a vadonatúj Rolls-Royce Phantom, ami a gyáriak ígérete szerint a valaha készült legfényűzőbb négykerekű – gyakorlatilag minden szempontból. Az angolok nem meglepő módon a forradalmian új megoldások helyett inkább az evolúciós fejlesztést választották, de ezért nem lehet haragudni rájuk, hiszen a luxuskategória nem a divathajhászásról szól.

Evolúciós fejlődés - galériaAz új Phantomot első ránézésre nem nehéz összekeverni elődjével, ugyanakkor közelebbről megvizsgálva minden pontján fejlődött az autó: profilból nem sokat változott, és a főbb formákon is csak finomítottak, mégis minden porcikáján érezhetjük, hogy egy vadonatúj autóval van dolgunk. A fényszórók lézeres technológiát kaptak, és a gyáriak szerint abból is a legjobbat – 600 méteren képes nappalt varázsolni az éjszakából –, de a jellegzetes, LED-es nappali menetfények is látványosra sikerültek.

A mérnökök előszeretettel alkalmaztak kézzel polírozott rozsdamentes acélt, amelyek a jól látható elemek mellett például a motorháztető íveinél és a szélvédők körül is feltűnik. Hátul is jóval modernebb hatást kelt elődjénél az újdonság, azonban ennél jóval fontosabb, hogy az utastér minden eddiginél fényűzőbb lett. Formailag belül is az elődöt követi az új Phantom, ami nem csoda, hiszen a vásárlók nem bravúros vonalakra, hanem letisztult luxusra vágynak.

A luxus netovábbja - galériaKözelebbről megfigyelve azért bent is jócskán találhatunk változásokat: a méretesebb multimédiás rendszer okán az analóg óra kissé kijjebb került, a műszerfal szerepét egy digitális megoldás vette át, de még ezeknél is fontosabbak lehetnek a vadonatúj ülések. Noha ne legyen kétségünk afelől, hogy már eddig is királyi kényelemben utazhatott mindenki az autóban, ezentúl egy fokkal még kívánatosabbá váltak a Phantom foteljai. A hátsó sorban négyféle konfigurációban kérhetjük az üléseket: összefüggő padként, különálló fotelekként, de felhajtható könyöktámasszal, különállóként fix könyöktámasszal és egy új kivitelben, amit a gyáriak alvó üléseknek neveztek el.

Emellett elképesztően különleges műszerfali betétekkel is gazdagodott az autó, melyek minden eddigi képzeletünket felülmúlják. Az olyan, már eddig is elérhető extrákról, mint a hátsó sorba kérhető multimédiás egységek, az első ülések támlájáról lehajtható asztalkák és a minden irányban elektromosan állítható, masszázsfunkciós ülések vagy éppen a „csillagos égbolt” még nem is beszéltünk – ami luxust csak el tudunk képzelni, azt az új Phantom biztosítja, sőt, olykor még a képzeletünket is felülmúlhatja.

Elképesztő megoldások - galériaEnnél is fontosabb lehet azonban a vásárlók számára, hogy a teljesen új, 30%-kal merevebb, alumínium alapokra épülő újdonság a világ leghalkabb autója lesz. Mindez 10%-os javulást jelent 100 km/h-nál az elődhöz képest, amit olyan elemekkel értek el, mint például a 6 mm vastag, kétrétegű üvegezés vagy éppen a különleges gumiabroncsokban megtalálható habréteg, ami önmagában 9 decibellel csökkenti a gördülési zajt. Összesen 130 kilogrammnyi hangszigetelés található az autón, amiben, ha úgy tetszik, síri csendben suhanhatunk – persze a prémium hangrendszeren keresztül akár klasszikusokat is hallgathatunk.

A komfortot a Magic Carpet Ride névre hallgató adaptív futóműve is növeli: a rendszer érzékelőivel folyamatosan pásztázza az utat, és a másodperc tört része alatt állítja a felfüggesztést, hogy a legmakacsabb úthibákon is észrevétlenül lépjen át az autó – ez persze már nem újdonság, hiszen a német prémiumok kínálatában is megtalálható. Ezen kívül a legmodernebb vezetéstámogató és biztonsági asszisztensek is megtalálhatóak a Rolls-Royce újdonságában (360 fokos kamerarendszer, éberségfigyelő, hőkamera, méretes head-up kijelző, félig önvezető funkciók és egyéb nyalánkságok).

Új mérce a luxus terén - galériaAz erőről egy vadonatúj, 6,75 literes ikerturbós V12-es gondoskodik, melyet az új Phantomhoz alkottak meg a mérnökök. A teljesítmény természetesen „elegendő”, ám ezúttal elárulták a gyáriak, hogy ez mit is jelent: 571 lóerőt és 900 Nm-es csúcsnyomatékot. Utóbbi már elképesztően alacsony, 1700-as fordulaton jelentkezik, így valóban nem lehet semmiféle probléma a rugalmassággal. Mindezt egyébként a ZF kiváló 8-fokozatú automataváltója továbbítja a kerekekhez.

A vadonatúj Rolls-Royce Phantom tehát új szintre emeli a luxust, és bár a külső és a belső formákat tekintve nem hoz forradalmi megoldásokat – ami nem is meglepő, hiszen ebben a kategóriában nem ez az elvárás –, ellenben minden eddiginél komfortosabb utazást ígér. Élőben először az őszi Frankfurti Autószalonon láthatja majd a nagyközönség az újdonságot.

Kommentek