A Porsche Cayman szintjét hozza az Alpine új sportautója, az A110

Nyomtatás

Pontosan egy hete számoltunk be részletesen a ‘feltámadását’ hivatalosan épp ma, a Genfi Autószalonon bejelentő francia sportautógyártó első szériagyártású modelljéről, a gyönyörűszép A110-ről, aminek mind neve, mind pedig koncepciója és megjelenése a sikert sikerre halmozó, szintén A110 típusjelzésű őst idézi.

A múlt héten még számos adat illetve technikai specifikáció kérdéses volt, azonban már minden fontos információt tudunk az új Alpine A110-ről, hiszen az autó ma debütált Genfben.

A nagy kérdés a lemezek alatti tartalom volt, úgyhogy jöjjön a válasz: a meghajtásról végül egy, a Renault és az Alpine által közösen fejlesztett vadonatúj 1,8 literes 4-hengeres turbómotor gondoskodik középre, keresztben beépítve, aminek erejét szériában egy rajtautomatikával is ellátott, ‘nedveskuplungos’ 7-sebességes, Getrag-féle duplakuplungos automataváltó továbbítja a hátsó kerekekhez.

Apropó, kerekek: az alacsony tömegnek hála viszonylag keskeny, elöl 205, hátul 225 mm széles 18 colos abroncsokon szalad a mindössze 4,1 méter hosszú Alpine.

És hogy pontosan mennyi ez az erő? Végül a tervezők 250 lóerőt és 320 Nm-t sajtoltak ki az ‘egynyolcas’ turbóból, ami később minden bizonnyal a Renault Mégane sportváltozatában, az RS-ben is szolgálatot fog teljesíteni.

Ez a mai világban hiába nem hangzik túl soknak, a hivatalosan még meg nem erősített, ám nagyon alacsony, vélhetően 1,1 tonnás üres tömegnek köszönhetően kiváló menetteljesítményeket szavatol: a 0-100 km/h-s sprintidő mindössze 4,5 másodperc a gyári adatok szerint, ami például jobb érték e legnagyobb ellenfél, vagyis a(z alap) PDK-s Porsche Cayman értékénél.

A legnagyobb ellenfél egyébként kétségtelenül a Porsche 718 Cayman, hiszen a két autó felépítését tekintve is nagyon hasonló (középmotor, 4-hengeres turbómotor), azzal a különbséggel, hogy az Alpine (A110) hagyományainak megfelelően a francia modell inkább az alacsonyabb tömegre, a Porsche pedig a kicsivel magasabb teljesítményre helyezi a hangsúlyt.

Az alacsony tömeg persze nagyon drága mulatság (speciális üléseket, vázat, futóművet, váltót, stb. kapott az Alpine, hogy minél könnyebb lehessen), így bizony nem lesz olcsó az A110: az autó gyakorlatilag Cayman árban van, ára mintegy 16-18 millió forint, a felszereltség függvényében.

Egyébként az A110 megvásárlása egyébként sem lesz könnyű feladat a rajongók számára, hiszen a hírek szerint Európában az első kvótát máris kiárusította a gyártó, az 1955 darabos első limitált széria (a darabszám az eredeti A110 debütálásának évére rímel) állítólag elfogyott. Később persze biztosan lesz lehetőség az Alpine megvásárlására (ami reméljük, hogy hazánkban is elérhető lesz) - és az is biztos, hogy idővel további motor- és karosszériaváltozatok érkeznek, lesz a pletykák szerint nyitott kivitel is, és egy radikálisabb 300 lóerős verzióról szintén hallhatunk majd.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark