Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Már régóta nem titok, hogy a Renault 1,8 literes turbómotort fejleszt a hamarosan bemutatkozó Mégane R.S., valamint az Alpine sportautó számára, ám a francia gyártó most igazán váratlant húzott. Nagy csendben ugyanis leváltotta az Espace csúcsmotorját a vadonatúj erőforrásra.

A családi egyterű esetében viszont a 250-300 lóerős teljesítmény felesleges lett volna, így kissé visszafogottabb formában érkezett meg az 1,8-as turbómotor – igaz, a korábban tesztelt 200 lóerős kétliteresre így is bőven rákínál. A közvetlen befecskendezéses, 1798 köbcentis erőforrás 225 lóerőt biztosít 5600-as fordulaton, amelyhez 1750-től 300 Nm nyomaték társul. Főleg utóbbi pipálja le a korábbi kétliteres adatát, mert annak 260 Nm-e viszonylag magasan, 2500-nál jelentkezett.

Az új erőforráshoz is a hétsebességes duplakuplungos automataváltó csatlakozik szériában. A hajtáslánc képességeit jobban szemléleti, hogy a 0-100-as gyorsulás az eddigi 8,6 helyett megvan 7,6 szekundum alatt, a végsebesség pedig 13 km/h-t emelkedve 224-ben áll meg. A vegyes fogyasztás 6,8 l/100 km. Az új motor egyébként alacsonyabb tömege okán is érvényesül: a korábbi kétliteres egységnél mintegy 35 kilóval könnyebb – ez pedig a Mégane R.S. esetében már nagy fegyvertény lesz.

A modell általános drágulását beleszámítva (tesztünk óta) körülbelül 400 ezer forinttal lett drágább az új hajtáslánc, viszont a 11,1 milliós alapárért ennyivel legalább többet is kapunk.

Kommentek