2018. Augusztus 20., Hétfö

Frissitve:02:02:45

A sportosság jegyében – bemutatkozik az új BMW X4

Nyomtatás

A BMW X4 csupán négy éve van piacon, de várható volt, hogy az új X3 megjelenésével nem sokáig fogja már húzni az első generáció. Ennek megfelelően a bajorok le is rántották a leplet a vadonatúj változatról, amely elődje stílusát követve, jóval modernebb megoldásokkal kívánja meghódítani a vásárlókat – ráadásul egy új M Performance változat is elérhető lett belőle.

Szemből nem ér minket nagy meglepetés, hiszen ahogyan az a BMW terepkupéinál – nevükön nevezve az X6-nál és az X4-nél – lenni szokott, az alapot adó X3 formái köszönnek vissza néhány apróbb változást leszámítva, amelyek leginkább a lökhárítót érintik. Az új X4 háromféle változatban, xLine, M Sport és M Sport X kivitelekben lesz elérhető, és mindhárom némileg eltérő részletekkel és stílusban kíván majd mindenki kedvére tenni – míg az előbbi inkább az eleganciát helyezi előtérbe, addig utóbbiak nyilvánvalóan a sportosságot.

Az igazi újdonságot természetesen a hátsó traktus jelenti, ahol a bajorok a legfrissebb formanyelvüket vetették be a hódítás érdekében. A lapos, széltében elhúzott fényszórók optikailag szélesítik az autót, a csomagtérajtó felfelé hajló éle pedig egyfajta szárnyként fokozza a sportosságot. Oldalról ezúttal is igazi kupés íveket köszönthetünk: a tető már a B-oszloptól elkezd lefelé tartani. Az új X4 átlagosan 50 kilóval könnyebb elődjénél, miközben 81 mm-re hosszabb (4752 mm), 37 mm-rel szélesebb (1918 mm) és 3 mm-rel alacsonyabb (1621 mm) lett – a tengelytáv pedig 5,4 centivel nőtt (2864 mm). A súlyelosztás a két tengely között teljesen kiegyenlített (50:50), a tömegközéppont pedig lejjebb került – sőt, a légellenállási együttható is javult (0,30 Cd).

Az utastérben az első sorban gyakorlatilag nincs változás az X3-hoz képest, és természetesen extrák terén is ugyanazt a szintet hozza, mint átlagosabb testvére, így nem lehet panaszunk. A második sorban három teljes értékű ülés van, és az átlagos testvérhez képest kisebb fejtérrel kell számolnunk, de az elődhöz viszonyítva javulást ígérnek a gyáriak. A csomagtér alapból 525 literes lett, de akár 1430 literig bővíthető, így akár családi autónak is teljesen megfelelő lehet az X4 – legalábbis, ha nem egy átlagon felüli magassággal rendelkező famíliáról van szó.

Az M Performance változatokat leszámítva kezdetben négy erőforrás lesz elérhető: benzines fronton a kétliteres négyhengeres turbós 184 (290 Nm) és 252 lóerővel (350 Nm), a szokásos 20i és 30i jelöléssel, míg dízelfronton a szintén kétliteres egység 190 (400 Nm) és 231 tagú ménessel (500 Nm), 20d és 25d néven. Ezekhez csatlakozik augusztustól a 30d változat, aminek hathengeres, háromliteres öngyulladósa 265 lóerőt és 620 Nm-es csúcsnyomatékot bocsát majd rendelkezésre. A benzinesek esetében a fogyasztás 7,1 és 7,3 liter között alakul majd, míg a gyorsulási értékek 8,3 és 6,3 másodpercre adódnak. Ugyanezek az adatok a dízeleknél 5,4-6,2 liter illetve 8, 6,8 és 5,8 szekundum.

Az X4 újdonsága lesz a friss M Performance verzió is, ugyanis az X3-ből már ismert, háromliteres, 360 lóerőt és 500 Nm-es csúcsnyomatékot nyújtó sorhatos benzinessel szerelt M40i mellett megjelenik az M40d változat is, amelynek ugyancsak háromliteres, hathengeres dízelmotorja 326 lóerőt és 680 Nm-t bocsát a sofőr rendelkezésére. A 0-100-as sprint esetén a benzinesnek mindössze 1 tizedmásodperces előnye van (4,8 vs. 4,9 szekundum), de fogyasztásban 6,6 liter áll 7,3 literrel szemben a dízel javára. Mindegyik változat alapáron összkerékhajtással és nyolcfokozatú automata váltóval van szerelve.

A bajorok menettulajdonságok terén is sokat ígérnek, hiszen a futóművet kifejezetten az X4 tulajdonságaihoz szabták, és az M Sport modellekhez természetesen feszesebb egységek és nagyobb teljesítményű fékek is járnak – az M Performance változatok pedig még ezeket is túlszárnyalják. A vezetés így minden eddiginél nagyobb élmény lehet majd a terepkupé volánja mögött. Ahogyan már említettem, vezetéstámogató és biztonsági rendszerek terén mindazt megkapjuk majd, amit az X3 is nyújt, és ugyanez igaz a modern extrákra is.

Az X4 volt kategóriájának első terepkupéja, így nem meglepő, hogy a lassan négy évvel ezelőtti bemutató óta már 200 ezer darab kelt el belőle. Az új generációt először élőben a Genfi Autószalonon lehet majd megcsodálni, majd nem sokkal később a kereskedésekben is megjelenik majd az autó, és minden bizonnyal még elődje sikereit is túlszárnyalja – alig várjuk már, hogy kipróbálhassuk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark