A várakozásokon felül – a McLaren 570S bemutatkozik (videóval frissítve)

Nyomtatás

Úgy tűnik, hogy a McLaren nem képes visszavenni. Sem a tempóból, sem pedig a teljesítményből. Erre legjobb példa a nemzetközi sajtóban ’bébi McLaren-ként’ emlegetett új modell hivatalos premierje: a brit sportautó-gyártó új beszálló modellje, az 570S nevéhez hűen 570 lóerőt tesz le az asztalra.

A legszerényebb McLaren kupé az első fecske az új Sport Series modellek sorában. Bár az 570S a márka legkedvezőbb modellje, ez semmilyen tekintetben nem látszik rajta. Formailag és motorizáltság tekintetében szintén rengeteg a közösség a 650 lóerős nagytestvérekkel. A 3,8 literes, biturbó V8-as benzinmotor tehát maradt, igaz, alaposan átdolgozták: az alkatrészek 30 %-a új az M838TE kódnéven futó erőforrásban. A várakozásokat jócskán felülmúló 570 lóerős csúcsteljesítmény 7400-nál érkezik, a 600 Nm-es csúcsnyomaték pedig 5000-tól 6500-ig áll rendelkezésre. Mindezt a már ismert hétfokozatú duplakuplungos váltó továbbítja a hátsókerekekhez. Szinte elhanyagolható mínusz a márka legelső újkori modelljéhez képest.

A bő kézzel mért lóerők és a szénszálas karosszériának köszönhető, mindössze 1313 kilogrammos önsúly szuperautós menetteljesítményekre sarkalja a „kis” McLarent. A 0-100-as sprintet 3,2 másodperc alatt tudja le megfelelő tapadás esetén ez 570S Coupé, de 200-ig is csupán 9,5 szekundum telik el álló helyzetből, borsot törve az új Audi R8 orra alá. A 328 km/h-s végsebesség szintén olyan adat, ami feladja a leckét a Porsche 911 Turbónak. Mindennek tekintetében a gyári 9,22 literes vegyes fogyasztás több mint barátságosnak nevezhető.

A középmotoros kialakításból fakadóan a súly 58 százaléka terheli a hátsó tengelyt, amely közel ideális egyensúlyt teremt. A tapadásról új fejlesztésű, kettős keresztlengőkaros, adaptív lengéscsillapítással ellátott első és hátsó futómű gondoskodik, elöl 225-ös, 19 colos, hátul pedig 285 mm széles, húszcolos Pirelli P Zero Corsa abroncsokkal karöltve. A felszereltséget sem aprózták el a gyáriak: még a karbon-kerámia fékrendszer is széria.

A belső tér kialakítása a vezetőre összpontosít, aki a modern trendeknek megfelelően rögtön két digitális kijelzőről is tájékozódhat. A hétcolos, IRIS névre hallgató központi rendszer érintőképernyőjén lehet elérni a jármű legfőbb funkcióit, a műszercsoport csak tájékoztatásra szolgál. Az ügyfelek a saját ízlésüknek megfelelően szabhatják személyre az 570S belterét is: Alcantara és nappabőr, illetve szénszálas betétek elegye határozhatja meg az atmoszférát. Ha valamilyen furcsa gondolattól vezérelve nem a V8-as mennydörgését hallgatnánk a szuperautóban, úgy egy 12 hangszórós, 1280 wattos Bowers & Wilkins audiorendszer szolgálhatja ki füleinket.

A típus nem csak szélvészgyors, de a gyáriak szerint egyben a hétköznapokban legkönnyebben használható McLaren is. A futómű finomságáról már meggyőződhettünk az MP4-12C esetében is, ezúttal viszont az alaphelyzetben visszafogott működést, valamint az elöl különösen tágasnak mondható, 150 literes csomagteret is kiemelik a készítők.

A McLaren 570S Coupé hivatalos premierje a jövő héten kezdődő New York-i Autószalonon lesz, a típus csak ezt követően, várhatóan a nyáron válik rendelhetővé. Ahogy a fentiekből sejteni lehet, az árcédula a beszálló státusz ellenére sem lesz jutányos: az indulóár épp, hogy befér majd 60 millió forint alá. A Sports Series beszálló sorozat hamarosan újabb taggal bővül: előzetes információk szerint néhány hónapon belül érkezik egy szerényebb teljesítményű kiadás az ázsiai piac számára, hamarosan pedig a tetejétől is megszabadul a típus. A paletta kiteljesedésével évi 4000 példányos forgalmazással számol a McLaren – alaposan beindulhatnak a dolgok Wokingban.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark