Ami még nem volt: V6-ost kapott a Mercedes S-osztály kupé

Nyomtatás

A Mercedes-Benz S-osztály kupé, illetve CL néven megjelent korábbi generációi arról is híresek voltak, hogy pozíciójukhoz hasonlóan csak a gyártó hajtáslánc-kínálatának krémjével voltak elérhetőek. Időközben azonban ezek annyira erősek lettek, hogy bőven elfért egy gyengébb egység a kínálatban. Így meglepő, de érthető módon egy biturbó V6-os benzines is elérhetővé vált az S-osztály Coupé-hoz.

A háromliteres egység a márka ismerőinek nem jelent meglepetést. A szériában összkerékhajtású S 400 4Matic lemezei alatt a többek között a C 450 AMG-t hajtó biturbó V6-ost találjuk, 5500-tól 6000-ig elérhető 367 lóerős teljesítménnyel. Hogy ez minden, csak nem kevés, azt kiválóan jelzi, hogy az első CL AMG valójában gyengébb volt – menetteljesítmények és hatékonyság terén sokkal. A hajtásba ugyanis 500 Nm nyomaték is képes belefeszülni, ráadásul már 1800-as fordulattól, amely korai felváltásokra késztetheti a hozzá kapcsolt még továbbra is hétfokozatú automataváltót.

Nem marad el az eredmény, ha padlóig nyomjuk a gázpedált. A tekintélyes méretű kupé a 0-100-as gyorsulást 5,6 másodperc alatt elintézi, a végsebességet pedig elektronika szabályozza le 250 km/h-nál. A vegyes fogyasztás felszereltségtől függően 8,3-8,9 liter körül alakul. A hamarosan az S-osztály kabrióban is elérhető hajtáslánccal minden eddiginél kedvezőbb a luxuskategóriás modell induló ára: 31,1 millió forint.

Ez pedig hatalmas különbség, tekintve, hogy az S 500 4Matic felára 8,45 millió forint. Igaz, esetében a fejlettebb kilencfokozatú automataváltó jár és csupán egy literrel szomjasabb, viszont egy másodperccel fürgébb 100-ig, az új hajtásláncra sem lehet panaszkodni, vele pedig egy teljesen új réteg számára is elérhető lesz a 630 lóerős csúcsverzióban 73 milliós típus. A gazdag alapfelszereltségnek köszönhetően ugyanis 2-3 milliót rápakolva már széles körű igényeket kielégítő, méltón felszerelt típust kapunk, amelyet egy jó alkuval megtűzve a 30 milliós vonalon mozogva vihetjük el a tekintélyes modellt. Ha pedig azt nézzük, hogy bármikor körbeautózhatunk vele egy 2001-ben még javában árult, akkoriban kb. 45 milliós CL 55 AMG-t, miközben minden tulajdonságában jobb autót kapunk. Hát mi ez, ha nem a fejlődés legédesebb gyümölcse?




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark