2017. Szeptember 22., Péntek

Frissitve:04:03:48

Atom Anti – a Volkswagen Up GTI bemutatkozik

Nyomtatás

Ha nem is váratlanul, de egészen izgalmas irányban folytatódik a Volkswagen kisautójának története. Bemutatkozott az új Up GTI, méghozzá izmosabb hajtáslánccal, mint az eredeti Golf GTI. A kis méregzsák 115 turbós lóerővel áll rajthoz.

Mintha csak egy Golf GTI-t tettek volna egy zsugorító gépbe – tört fel az első gondolat a megújult Up GTI láttán. Mindez szó szerint is érthető, hiszen az erősen idézőjelesen fele akkora miniautó kb. fele akkora teljesítménnyel áll rajthoz, amelyet az egyliteres, háromhengeres turbómotor szolgáltat.

A közvetlen-befecskendezéses, szériában részecskeszűrővel felszerelt benzines erőforrás 5000-es fordulaton adja le 115 lóerős csúcsteljesítményét, amivel az apróság minden tekintetben felülmúlja az 5 lóerővel gyengébb ős-GTI tudását. A 0-100-as sprint megvan 8,8 másodperc alatt, a méregzsák pedig akár 197 km/h-val száguldozhat. Ez persze eltörpül például az Abarth 500-asok ajánlata mellett, de azért bőven mókásnak ígérkezik. Annál is inkább, mert 2000-es fordulattól már 200 Nm nyomaték áll a vezető rendelkezésére, amely visszaváltás nélkül is repíti az üresen mindössze 997 kilogrammos apróságot.

Az élményeket tovább fokozza a beépített hanggenerátor, amely a kissé sportosra hangolt kipufogó hangját erősítheti az audiorendszer hangszóróin keresztül. Hogy a móka kanyarban se feltétlenül álljon meg, új rugók és stabilizátorok, valamint 15 mm-rel ültetés gondoskodik a kiegyensúlyozottan dinamikus viselkedésről.

A külső kiegészítők egyébként gyorsan elárulják a modellt: a GTI feliratos hűtőrács, a fekete részletek, illetve a nagyobb légbeömlőkkel rendelkező, mélyre húzott lökhárítók izgalmasan értékelik fel a külcsínt, a 17 colos kerekekkel együtt. A három- és ötajtós kivitelben is elérhető modell öt külső színben lesz elérhető (vörös, fehér, ezüst, fekete és egy kék árnyalat), amelyhez fekete kontrasztszínt is kérhetünk a tetőre.

Belül a GTI-s hagyományokat folytatja az ülés „kockás” szövetmintája, az izgalmakról pedig a nagyméretű, vöröses műszerfali betét is gondoskodik. Az alul lapított kormánykerék vörös kontrasztvarrást kapott, emellett pedig a GTI jelzés rajta és a hatfokozatú kézi váltó karján is feltűnik.

Az árakról még korai beszélni, annál is inkább, mert a tervek szerint 2018 elején történik meg a piaci bevezetés. Az előzetes információk alapján az 5-6 millió forint környékét lehet belőni, de a viszonylag magas összegért gazdag alapfelszereltséggel igyekszik kárpótolni a típus.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark